Makelaar / Werk

Jeroen_1

Member
Vandaag hebben we een makelaar over de vloer gehad. We verwachten het visum in november/december te krijgen en willen voor die tijd het huis kwijt zijn om direct te kunnen vertrekken. Gelukkig houden we nog iets over aan het huis zodat we de verhuizing in ieder geval kunnen betalen :) :) :) .

En... in mijn mail een berichtje over mijn sollicitatie. Ik heb twee weken geleden een telefonisch interview met een HR manager van dit bedrijf uit London gehad. Zij heeft mijn CV naar Oz gestuurd en ze willen daar ook graag met me praten :D :D :D

Spannende tijden (en dat al enkele maanden lang).
 
Jeroen_1 said:
Vandaag hebben we een makelaar over de vloer gehad. We verwachten het visum in november/december te krijgen en willen voor die tijd het huis kwijt zijn om direct te kunnen vertrekken. Gelukkig houden we nog iets over aan het huis zodat we de verhuizing in ieder geval kunnen betalen :) :) :) .

En... in mijn mail een berichtje over mijn sollicitatie. Ik heb twee weken geleden een telefonisch interview met een HR manager van dit bedrijf uit London gehad. Zij heeft mijn CV naar Oz gestuurd en ze willen daar ook graag met me praten :D :D :D

Spannende tijden (en dat al enkele maanden lang).

Jeroen wat is jouw beroep.. :wink:
 
Allemaal heel spannend Jeroen. Veel succes met het verkopen van je huis en de interview voor je baan.
 
Wij wonen in een nieuwbouwwijk en willen volgende maand (oeps, dat is al over een paar dagen) een paar makelaars langs laten komen om te kijken voor hoeveel wij ons huis te koop kunnen aanbieden. We zijn heel benieuwd.... want dit is van belang hoeveel spaargeld we mee kunnen nemen naar Oz....

KC
 
Jeroen_1 said:
En... in mijn mail een berichtje over mijn sollicitatie. Ik heb twee weken geleden een telefonisch interview met een HR manager van dit bedrijf uit London gehad. Zij heeft mijn CV naar Oz gestuurd en ze willen daar ook graag met me praten :D :D :D

Spannende tijden (en dat al enkele maanden lang).

Klinkt allemaal erg goed Jeroen, succes!
Welk bedrijf gaat het om als ik vragen mag?

Sander
 
Oooh, dan wordt het spannend allemaal he?!!

Voor ons nu ook echt!!

De container is geregeld: eindelijk!!! Komt al 26 MEI!!! 9 uur 's ochtends, en dan hebben we 2 uur om in te laden.

Dozen vandaag opgehaald bij www.dozencentrale.nl in Enschede. 2e hands dozen(wel allemaal 1 maat) Om te beginnen: 13 kleine en 10 een beetje grote. Samen met een doos inpak schuimvelletjes en rol tape: 25 euro!!! Zijn echt stevige doze ook!
Ze hebben daar ook nieuwe, maar die gewone zijn al €1.55 ex btw per stuk!

Verder: huur opgezegd per 1 juni.
Brief naar KPN/ planet internet.
Afscheidsfeest uitnodigingen worden maandag gedrukt(Pascal zelf ontworpen). Enveloppen via ze werk, dit weekend adressen erop.
Pascal heeft zijn school (grafisch lyceum) om een vertaalde diploma gevraagd. €75, dus net zo duur als het IBG....!!!!!!

nou, dat was het weer even.
Nu komen mijn ouders op visite, doei!!!
 
hoi,

Wat gaaf dat het allemaal zo voor je opschiet simone.
Ik heb de dozen in arnhem gehaald,
20 middelgrote dozen voor zware spullen
10 middel grote dozen
10 grote dozen
2 rollen tape
1 grote rol bubbelplastic
1 pak inpak papier

En we hebben al heel wat ingepakt.

Afscheidsfeest uitnodigingen worden maandag gedrukt(Pascal zelf ontworpen).

wanneer geef je het feest en wat ben je van plan te doen?[/b]
 
heidi said:
hoi,

Wat gaaf dat het allemaal zo voor je opschiet simone.
Ik heb de dozen in arnhem gehaald,
20 middelgrote dozen voor zware spullen
10 middel grote dozen
10 grote dozen
2 rollen tape
1 grote rol bubbelplastic
1 pak inpak papier

En we hebben al heel wat ingepakt.


wanneer geef je het feest en wat ben je van plan te doen?[/b]

Ja, wij hebben denk ik wel wat meer dozen nodig. En we krijgen nog bubbeltjes plastic via Pascal's vader.

Het feest is op 10 Juli, dus 4 dagen voor vertrek.
We geven een tuin feest bij Pascal's ouders. Vanaf 14 uur tot laat in de avond(zaterdag). Ik verwacht rond de 100 man. Meeste familie, we hebben niet zo heeel veel vrienden, ik heb werk niet op het moment (ja, afstuderen, maar die nodig ik niet) uit, en Pascal heeft maar 6 collega's.
Toch wel veel mensen nog, had ik eerst niet verwacht!
Verder doet een oom van Pascal gedeeltelijk de catering(hapjes, broodjes, dranken en tap, koffiezetapparatuur en kopjes). En ik vind het leuk om zelf veel te regelen, dus ik zal dan ook hapjes enz maken.
We doen het vanaf 14 uur, zodat mijn familie uit Zaandam ook makkelijker naar Overijssel kan komen etc.

Ja, het komt wel goed! Pascal's ouders hadden vorig jaar een housewarming feest met zoveel mensen, ook op deze manier, en dat past allemaal wel als het verspreid is. Sta tafels erbij etc. 'Buffet' gaat onder de carport....

Deden jullie nog wat?
 
wij hebben 22 mei ons afscheid feest van 12.00 tot laat. De middag is voor familie en de oudere mensen en de avond voor de jonge lui. Denk dat er bij ons ook wel 100 man komen. Omdat onze spullen 10 mei (aaggrr over 10 dagen) in de container gaan hebben we geen stoel of tafel om op te zitten. Dus huren wij de stoelen en tafels enzo. Een dag van te voren ga ik naar mijn moeder om alvast dingen te maken en de rest bestellen we. Ik wou je nog zeggen dat ik bij het kruitvat van die vacuum zakken heb gehaald. Daar kan je mooi handdoeken enzo in doen en dan met de stofzuiger vacuum zuigen, echt ideaal en scheelt heel veel ruimte. ik weet niet of ze er nog zijn.
 
Simone & Heidi,

Jullie moeten nog even een routebeschrijving plaatsen, zodat wij allemaal weten waar we verwacht worden 8).
 
"heidi said:
wij hebben 22 mei ons afscheid feest van 12.00 tot laat. De middag is voor familie en de oudere mensen en de avond voor de jonge lui. Denk dat er bij ons ook wel 100 man komen. Omdat onze spullen 10 mei (aaggrr over 10 dagen) in de container gaan hebben we geen stoel of tafel om op te zitten. Dus huren wij de stoelen en tafels enzo. Een dag van te voren ga ik naar mijn moeder om alvast dingen te maken en de rest bestellen we. Ik wou je nog zeggen dat ik bij het kruitvat van die vacuum zakken heb gehaald. Daar kan je mooi handdoeken enzo in doen en dan met de stofzuiger vacuum zuigen"]

Haha, klinkt dus ongeveer hetzelfde idee!! Grappig!
Bedankt voor die tip, want ik had al een paar van die zakken gekregen voor mijn verjaardag, maar ik wilde er meer hebben!! :D


lol Lou!! :p
Ik heb al genoeg anderen mensen waarvan ik denk: wel of niet uitnodigen!! Is echt moeilijk, net als een bruiloft. Maar ik heb toen besloten, toen hield ik het klein, nu nodig ik (bijna) iedereen uit.
Maaar, ik vind het zo stom om nichtjes uit te nodigen die ik sinds ik terug ben ik NL(8 jaar) maar 1 of 2 keer heb gezien!!
 
ja ik had dat ook wie nodig ik wel of niet uit. maar ik heb iedereen maar gewoon uitgenodigd. Heb ik het in ieder geval gedaan en kunnen ze me nooit verwijten dat ik weg ben gegaan zonder afscheid te nemen.
 
Simone said:
En we krijgen nog bubbeltjes plastic via Pascal's vader.

Pas op voor bubbelplastic. Als bubbelplastic tussen 'schurende' delen zit raken de bubbels lek. Na een tijdje schuren zijn alle bubbels lek en beschermt het niet meer. Bedenk dat je spullen een aantal weken in een container zitten die op een boot heen en weer gaat.

De profí's gebruiken golfkarton (gezien tijdens de expat beurs in Nieuwegein). Bedenk ook dat het verplaatsen van een container soms zeer lomp kan gaan.
 
Jeroen_1 said:
Simone said:
En we krijgen nog bubbeltjes plastic via Pascal's vader.

Pas op voor bubbelplastic. Als bubbelplastic tussen 'schurende' delen zit raken de bubbels lek. Na een tijdje schuren zijn alle bubbels lek en beschermt het niet meer. Bedenk dat je spullen een aantal weken in een container zitten die op een boot heen en weer gaat.

De profí's gebruiken golfkarton (gezien tijdens de expat beurs in Nieuwegein). Bedenk ook dat het verplaatsen van een container soms zeer lomp kan gaan.

Bedankt, ik zal er aan denken :)
Alles wordt sowieso heel strak ingepakt, want we hebben geen hele container.
Mijn ouders zijn ook terug gekomen zonder bubbeljes, gewoon krantenpapier enz, komt dus wel goed.
 
wij hebben een hele`container en we pakken alles heel strak in, en het dat sluiten we al met een grote plank. zodat het weinig kan bewegen.maar het kan allemaal wel heel ruw gaan. en alle gaten opvullen met kranten enzo
 
Hoi, ik moet toegeven dat ik een beetje jaloers ben!
Jeroen, ik hoop dat je je huis snel kan verkopen. Wij hebben ons huis al sinds januari te koop staan. We wisten niet wat te verwachten, maar we hadden ongeveer een half jaar gerekend voor de verkoop (we wilden oorspronkelijk graag in juli vertrekken) maar we zitten hier nog steeds te wachten, we worden nu een beetje ongerust. Het lijkt zo uitzichtloos, want wie weet zitten we hier volgend jaar rond dezelfde tijd nog. Ondertussen hebben we onze caravan al verkocht, dik spijt van, want als we in juli nog niet weg zijn, zouden we toch wel graag een reisje maken!!
Succes!! Lesly :)
 
Volgens onze makelaar(s) zou het allemaal in een paar maanden rond moeten zijn. Nu is het de vraag of een makelaar betrouwbaarder is dan een politicus (ik denk het niet).

Het is inderdaad heel spannend. Ik hoop dat de makelaar gelijk heeft maar ik verwacht toch een 'kleine teleurstelling'.
 
Makelaars beloven veel, hebben wij ook al gemerkt. Eerst zien, dan geloven. Het heeft natuurlijk ook te maken met de prijs die je wil hebben. Wij zitten in een nogal hoge prijsklasse, dus zal het best moeilijk zijn om te verkopen. Het is een pracht van een huis, maar het lijkt net of we met een gigantische pukkel op onze neus zitten waar we niet vanaf geraken!! :lol:
Wij zitten net aan de grens met Nederland, dus hadden we een beetje gehoopt op de Nederlanders die hier massaal zijn komen wonen de laatste jaren (vanwege belastingvoordeel), maar nu blijkt net het belastingsysteem veranderd te zijn. Dat is echt balen :cry:

But let's keep our thumbs up!!!! We duimen voor jullie :wink:
 
Ursula said:
Kuch, Kuch......

Mag ik mijn bescheiden ervaring ook even vermelden, niet erg positief vrees ik.
VORIG jaar Februari (ja je leest het goed) hebben wij onze 2 onder 1 kap voor 169.000 eurietjes te koop gezet. Volgens de makelaar zou het 4-5 maanden duren voordat ie verkocht was, wij blij want dan konden we aan onze reis beginnen. Nu zijn we 1 jaar 3 maanden verder en ons huis is nog steeds niet verkocht en moesten we 10.000 euro zakken met de prijs. Natuurlijk zal het anders zijn in het westen van het land, of in de grotere steden, maar hier in het oosten schijnt niemand meer te willen wonen :( .

Ursula

!!!!!!!!! Februari!! Wat erg!
Mijn ouders proberen ook hier in het oosten(twente) hun vrijstaande huis te verkopen. Vanaf september al..... In totaal 4 kijkers gehad.
Een ervan de nieuwe burgemeester, 2 keer geweest, maar ze vrouw vond dat er nog te veel moest gebeuren! :roll:
In januari hebben ze een oud krot gekocht (om te slopen, nieuw huis te bouwen), dus nu zitten ze met 2 hypotheken. En dat nieuwe gaat niet zo goed met de buren, en mijn ouders willen misschien terug naar Australie, dus nu proberen ze beiden te verkopen!
Na weken niks, hebben beide huisen nu morgen een kijker....
 
Back
Top