Makelaars & utilities

JanWillem

Member
Hi allen,

Per volgende week hebben we access tot ons nieuwe huis hier in Bellevue Hills, Sydney. De makelaar lijkt een beetje te pushen of hij de utilities mag regelen. Ik begrijp dat hij er een commission mee kan verdienen en dat is niet erg maar zijn er nog lessons learned waar ik op dit moment rekening mee moet houden? Kan ik het bv beter zelf regelen of is dat een lastig proces? Is het dan voordeliger? Wat zijn de betere aanbieders van energie, water, internet? Hoor graag jullie tips.

Dank je wel,
Groet, Jan Willem
 
Volgens mij heb je voor water niets te kiezen, of zo is dat in elk geval bij ons. Dat wordt door de council geleverd. Voor energie kan je voor de een of de andere kiezen, maar uiteindelijk zijn de problemen altijd door het netwerk veroorzaakt en die heb je niet voor het kiezen. Internet hangt erg af van je lokale situatie dus kan ik niet veel over zeggen.
 
In WA moet je alles zelf regelen, rental of koop. Alleen bij Rental was het water al geregeld (landlord betaalde daar ook voor de aansluiting). Niet dat je veel keuze hebt, is maar 1 waterleverancier.

Ik zou zelf onderzoek doen. In ieder geval internet.
 
Zeker zelf doen. Energie is snel geregeld en er is volop keus en korting mogelijk. En internet aanbieders verschillen flink in prijs, service en of je wel/niet landline erbij moet nemen.
 


OFX
Back
Top