Man met ontploft haar niet welkom in Australia

Erg actueel nu, na de rellen van heetgebakerde 'jongelui' in Sydney.
Als ze horen dat ie komt worden ze weer gek.:mad:

Het beste is om hem nu zijn visum te geven, dan bij de grens weer in te trekken en dan mag ie lekker een nachtje in het uitzet centrum wachten op een vlucht terug :D. (bij deze vast excuses aan zijn fans mochten die er zijn...)

Tja, je kunt het oneens zijn met de meningen van Wilders, maar er lijkt me geen grond om hem geen visum te geven

Ik weet het niet hoor, als je ziet dat ze hier nu een hoop moeite doen om de boel weer een beetje tot bedaren te krijgen... Kan me best voorstellen dat ze zijn visum zoveel mogelijk vertragen.

Buiten dat denk ik niet dat er iets achter zit. Als er vinkjes achter je naam staan dan wordt dat verder uitgezocht, dat geldt voor iedereen dus ook nu. Hij heeft minimaal 1 vinkje, nl het feit dat hem ooit de toegang tot GB is geweigerd. En hij heeft een hoop beveiliging nodig. Dus vind het niet vreemd dat een visum dan niet meteen geregeld is.

Tja, je kunt het oneens zijn met de meningen van Wilders, maar er lijkt me geen grond om hem geen visum te geven
Geen grond? Volgens mij is er net zoveel grond om hem te weigeren als dat er is om elke andere oproer veroorzakende persoon te weigeren. Ze weigeren toch ook voetbalsupporters (zonder strafblad) om die reden? Hij brengt het land in gevaar, er dreigt onrust, u bent een gevaar voor onze samenleving, etc. etc. Genoeg redenen om hem ergens halverwege uit het vliegtuig te gooien de toegang te ontzeggen.

En voor al zijn potentiële fans die hier rondlopen, hij is niet alleen gevaarlijk en kortzichtig, maar ook nog eens een wegloper die ons Nederland grondig in de problemen heeft gebracht.

Zijn politieke ideeën zijn toch gebaseerd op Nederland? Wat valt er dan te vertellen in Australië?
"In Nederland willen we ze niet, mogen ze hierheen"?
Of
"Wij hebben er problemen mee, doen jullie mee"?

Australië is naar mijn mening veel meer multi-culti dan Nederland, dus het zou eerder een studiereis moeten zijn...

Wilders heeft al eens eerder iets gezegd in Australie, er was een video op abc-news volgens mij. Ik meen dat dat iets was in de trant van: alle islam is slecht, er zit veel islam in Australie, pas op dat het straks niet een islamitisch land is, doe mee met de oorlog tegen de islam. Hij heeft dat in de VS ook gedaan, voor zover ik weet. Even kijken of ik dat interview nog kan vinden... mmm lukt niet echt.

Shadow attorney-general George Brandis said while he did not approve of what Mr Wilders had to say, he tended towards a "Voltairean view" of freedom of speech.
I think that if people have crackpot ideas, then let them express those crackpot ideas in the public arena so they can be exposed for the crackpot ideas they are," he said.

Woord van de dag: Crackpot Ideas! :up:

Ik krijg niet eens een zinnige vertaling van "crackpot"
Maf?
Of heeft het iets te maken met het illustere imago van onze hoofdstad?;)

Eerste hit op Google voor crackpot.

Ik vraag me af welke omschrijving Brandis hanteert voor de demonstranten laatst in Sydney die rondliepen met borden met daarop woorden als "hoofd" en "afhakken".

Ik vraag me af welke omschrijving Brandis hanteert voor de demonstranten laatst in Sydney die rondliepen met borden met daarop woorden als "hoofd" en "afhakken".
Ik geloof dat de algemene gedachte was dat "Multi culti" hier ook niet werkt.

Bart

Multi culti werkt hier zo goed, Bart, dat ze in eerste instantie Wilders het visum weigerden. Er zijn mensen die hem hier niet willen hebben, omdat ze bang zijn dat bepaalde "ingeburgerde" mensen tegen zijn bezoek keren en de zaak op stelten gaan zetten (lees rellen en protesteren).

Dat is hetzelfde als iets in de fik steken en dan het vuur de schuld geven dat alles verbrand is....

De enige reden dat Wilders nu binnen mag, is dat Australia iets nodig heeft en de sympatie van de westerse landen daar heel goed bij kan gebruiken. Nu is vrijheid van menings uiting iets dat de westerse wereld enorm op prijs gesteld wordt en onze Geert daar lekker gebruik van maakt.

Ik ben het niet eens met bijna alles wat hij zegt, maar hij is een landgenoot, en bij mij mag hij op de koffie komen hoor. Kortzichtige mensen zat waar hij vandaan komt, laat mij maar anders bewijzen.

Wat hebben wij dan nodig? Een financiele crisis? Die mogen ze houden daar in Europa :)

Back