Marc & Ramona

daemen

New Member
Wij zijn Marc (40) en Ramona (37) , wonen op dit moment op Tenerife de Canarische Eilanden. We runnen een duikschool sinds 4 jaar, maar we hebben besloten om toch niet hier te blijven op Tenerife, omdat de Spanjaarden (Canarische) uberhaupt niets geregeld krijgen hier.Onze duikschool en ons huis staat nu te koop en we willen graag naar Australie emigreren en daar weer een eigen bedrijf starten of overnemen. Of dit weer een duikschool wordt weet ik nog niet.
Zo dit betekent dat we voor een business visa gaan. Weet iemand wat beter is, om het zelf te regelen of via een Bureau.Ik heb al contact gehad met een bureau in Australie en ze vertelden dat we in aanmerking komen voor een business visa en ook direct de prijs van 3000,00 euro hun fee en daarbij komen nog de visa kosten wat ook niet gering zijn. Als iemand adviezen heeft voor ons dan hoor ik die graag.

Wij zouden ons graag in de buurt van townsville gaan vestigen, alle informatie is welkom

Groetjes Marc Ramona

Welkom op het forum!

Jammer dat Tenerife niet gaat, maar Australie heeft vast veel mogelijkheden. Wij hebben geen ervaring met een business visum. Maar wel zelf visum 175 aangevraagd en gekregen. Op de website van de australische overheid staat alle informatie die je nodig hebt. Het is veel werk, maar het kan wel. En zeker met behulp van dit forum kan het best lukken volgens mij. Kortom lees eerst eens wat je allemaal moet doen en inleveren en kijk of je dat zou kunnen voordat je een bureau ingeschakeld. Geld kan je vast goed gebruiken voor het opzetten van een nieuw bedrijf.

heel veel succes

Simone

Welkom! Zoals je zult zien is er inmiddels ook een kopje 'business visa' op dit forum. Tot nu toe is er nog niemand (volgens mijn weten..) op dit forum actief die het hele business visa proces heeft doorlopen. Wel zul je daar een aantal namen vinden die ook nu bezig zijn met het verkrijgen van dat visum. Volgens mij zelfs een duo/familie die ook naar Townsville toe wil om daar een B&B te beginnen. Misschien een idee om contact te leggen met hen en zien waar zij tot nu toe al achter zijn gekomen.
Als je info over Townsville wilt hebben, mag je me mailen (ik heb er een jaar gewoond - wel alweer 10 jaar geleden). Ik heb ook al eerder iets over T'ville in een topic hier geschreven, dus even de zoekfunctie gebruiken en het komt wel naar boven.

Schrijf vooral je bevindingen in de komende paar maand over het business visa op dit forum..
Succes!

hoi Marc en Ramona

ik weet niet of ik deze sites mag doorgeven,maar ze zijn ook op internet te vinden,misschien kunnen wat met deze info.

groetjes tinkerbell.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Tamara van Mil-Koops

Registered Migration Agent

MARN: 0639098

Ph: +61 8 8277 8117

info@justmigrate.com.au

www.justmigrate.com.au

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Move2Australia

8 Grenadine Avenue

Golden Grove SA 5125

Australia

Telephone:        +61 8 8251 6798

Fax:                +61 8 8251 6798

Email:              info@move2australia.com.au

Website:          www.move2australia.com.au

Rob Breumelhof

Migration Agent Registration Number:  0530456

MIA Membership Number:                    2014

Australian Business Number:                69 040 746 623

Voordat je in zee gaat met een agent, lees eerst dit eens door:
http://www.immi.gov.au/skilled/business/160/

Hier kun je de eisen en kosten vinden en ook de documenten die nodig zijn voor het aanvragen van een business visa. Na het lezen kun je alsnog beslissen of  de kosten voor een agent nodig zijn, of dat je het zelf kunt doen.
Persoonlijk denk ik dat je het zelf kunt. 

En daarnaast zou ik ook even de referenties van de div. migratie bureaus op deze site checken...

Back