Marcel & Angelique

marc-el

New Member
Hallo die mensen,

Voor ons begint het nu een beetje in te zinken waar we mee bezig zijn.
1 jaar geleden nog zaten we in een restaurant te eten en spraken we over onze dromen.
Bij mij (marcel) is dat eigenlijk altijd geweest om te emigreren naar australie, waarom australie weet ik niet maar het heeft me altijd mooi gevonden om daar te wonen en zo ver mogenlijk weg te zijn van holland.
Ik was er toen nog nooit geweest (nu wel) en toch wilde ik naar australie.
Maarja toen zei mijn vriendin nou dat lijkt mij ook wel wat, want zij is al 3x 3maanden naar amerika geweest om hier maar even weg te zijn, dus dat kwam even goed uit :up:.
Maarja hoe begin je hier eigenlijk mee :|
we zijn gewoon eens gaan kijken op het internet en hebben XPdite gevonden, nou ik moet eerlijk zeggen hoe behulpzaam ze hier zijn vind ik geweldig en ik weet als ik wat vragen kan beantwoorden dat ik dat ook zeker ga doen!!!!!
We zijn ook naar zo'n meeting geweest en daaruit kwam voort dat ik beter voor een stni visum kon gaan met mijn beroep (timmerman)
Dus dat is ook ons plan, omdat we dan niet naar elke staat kunnen gaan hebben we south australia uitgekozen omdat mijn vriendin daar al eens is geweest en het best leuk vond daar.
Dus ons doel is adelaide.
We hebben op 22 juli 2005 de diploma's en brieven van de werkgevers naar de vertaler gestuurd, die ons melden dat het ongeveer 2 a 3 weken ging duren.
Dus we hopen binnen 4 weken de tra te kunnen opsturen en omdat we priority doen de uitslag over 3maanden binnen te hebben.
Als de tra positief is kunnen we ook eindelijk het nieuws gaan vertellen tegen onze ouders over onze eventuele emigratie (je moet niet te vlug slapende honden wakker maken)
ik hoop dat het vanaf hier een beetje beter gaat want het was best moeilijk om alle brieven te krijgen van alle werkgevers.
Het is niet te snappen hoe moeilijk sommige mensen doen om iemands droom helpen waar te maken :cry:
maarja alles ligt nu bij de vertaler dus :lol:
En wie weet zitten we binnen nu en twee jaar wel in adelaide :dance:
Nog maals bedankt voor jullie hulp die ik nu al van jullie gekregen heb :up:

Groeten marcel & angelique
 
Ik hoop dat jullie snel een positieve uitslag krijgen van de TRA, veel succes verder met alle (papieren) rompslomp hè!
 
Heel veel succes! Hopelijk gaat het allemaal net zo voorspoedig als met het broertje van mijn Hubbie. 

We zijn ook naar zo'n meeting geweest en daaruit kwam voort dat ik beter voor een stni visum kon gaan met mijn beroep (timmerman)
Timmerman staat geloof ik "op 1 met stip" :) op het moment. Want het papierwerk van mijn zwager werd vrij snel goed gekeurd door de TRA! En hij is inmiddels alweer een stap of wat verder....(mooi, wat er moet een hoop aan ons huis gebeuren..)!

Heel veel succes nogmaals!!!
Groetjes
Syl
 
Back
Top