Maria partnership visa ?

maria boxtel

New Member
Hallo allemaal,

Nooit verwacht ooit nog eens naar Australie te emigreren, woon in Lefkada Griekenland en daar ontmoet ik de liefde van mijn leven...
Ty, australier, en we willen heel graag samen zijn dus zal ik naar Australie verhuizen en we zullen in Australie trouwen.
Zie inmiddels door de bomen het bos niet meer aangaande een visa aanvraag, wat is de kortste weg om samen te zijn ?
Ty is zo gemakkelijk kom maar hier heen op een toeristen visa we trouwen en hup het is geregeld, maar helaas werkt het zo niet.
Ik daar in tegen wil graag voorbereid vertrekken en hoop dan ook op bruikbare tips van forumleden.

Alvast bedankt,
Maria

Hoi Maria,

Welkom op het forum!

Wil je ook echt graag snel trouwen, of is dat puur voor het visum?
Als je graag binnenkort wil trouwen kun je waarschijnlijk het beste gaan voor prospective marriage visa. Als je niet meteen wilt trouwen kun je het beste gaan voor het normale partner visum.

Hoe lang ben je al samen met Ty? En hebben jullie bewijs opgebouwd van jullie relatie samen?

Welkom Maria! Gwen heeft je al een paar goede vragen gesteld die je de juiste richting op kunnen wijzen, verder vind je op het forum ook heel wat verhalen van ervaringsdeskundigen. Waarschijnlijk heb je de visa wizard op www.border.gov.au al gevonden? Succes met het traject!

Ty is zo gemakkelijk kom maar hier heen op een toeristen visa we trouwen en hup het is geregeld, maar helaas werkt het zo niet.
Ik daar in tegen wil graag voorbereid vertrekken en hoop dan ook op bruikbare tips van forumleden.

Ty klinkt in ieder geval als een Ozzie :D
En jij als een Nederlander hahaha

Maar ik voel meer voor jouw aanpak dan de zijne hoor ;)

Verder kun je Gwen d'r adviezen vertrouwen, die hobbied (bijna) bij als emmigratie consulente ;)

Hoi Maria,

Welkom op het forum!

Wil je ook echt graag snel trouwen, of is dat puur voor het visum?
Als je graag binnenkort wil trouwen kun je waarschijnlijk het beste gaan voor prospective marriage visa. Als je niet meteen wilt trouwen kun je het beste gaan voor het normale partner visum.

Hoe lang ben je al samen met Ty? En hebben jullie bewijs opgebouwd van jullie relatie samen?
Ben nooit eerder getrouwd geweest en we willen graag trouwen, niet voor een visa maar uit liefde.

Denk niet dat Gwen het negatief bedoelde hoor. 'Trouwen voor een visum'.

Maar eigenlijk heb je al een deel van je antwoord. Verdiep je eens in het prospectieve marriage visum en wat daar voor nodig is ( zie de meest recente info voor dat en andere Visa op border.gov.au )

Ben nooit eerder getrouwd geweest en we willen graag trouwen, niet voor een visa maar uit liefde.
Zo bedoelde ik het inderdaad niet. Begrijo dat je trouwt voor de liefde. Maar sommige mensen denken dat je perse getrouwd moet zijn om een partner visum te krijgen maar dat is niet zo. Dus voel geen druk om overhaast te gaan trouwen als je altijd gedroomd hebt van een lange verlovingstijd en lang sparen voor de perfecte dag bijvoorbeeld.

Wat ik bedoelde: als jullie (vanuit liefde) snel willen trouwen kun je voor prostective marriage visa gaan. Als jullie willen trouwen maar pas over n paar jaar, of mss wel nooit willen trouwen kun je voor een partner visum gaan :)

Je moet wel een aantoonbaar verleden hebben voor het visum, anders wordt je in de hoek geduwd van ingekochte importbruid en dat wil je niet en immi wil jou dan ook niet hebben hier :eek:

Back