Mariken erbij....

Mariken

New Member
Dag allemaal,

ik lees al een tijdje mee,
vaak over de schouder van Edwin (Globed).

Erg goed forum. Moet eerlijk zeggen dat ik slecht tegen de kriebels kan die ik krijg als ik iedereen hoor die al zoveel verder is ...wetende dat het bij ons nog even kan duren!

Wij hebben eigenlijk geen echt "moment" waarop we besloten hebben om naar Oz te gaan.....Ik ben er zelf 2 keer geweest en ik vind het geweldig!
In januari zijn we terug gekomen van 5 weken vakantie en toen hadden we het er wel over: daar een tijd werken. Door alle info die we hadden ingewonnen, dit forum, en het bekijken van "halen we de 120", was het enthousiasme opeens zo groot bij ons beiden dat we het er niet meer over hoefden te hebben. We gaan het gewoon proberen :).

Heb mijn neus in Booklet 6 gedrukt en gekeken of we - beiden als primary school teacher- er kunnen komen. Even tricky want we werken nu beiden als onderwijskundigen...dus eens zien wat kan. Na de zomer hebben we wat meer tijd voor het verzamelen van alle "evidence" en de IELTS test. Dus dan zullen we aan de skills assessment gaan beginnen.
Van eenieder die ervaringen heeft met AEI-NOOSR hoor ik graag!

groet, Mariken
 
Hoi Mariken,

Welcome!!

Bij ons was ook niet 1 moment. Het was eerst WHV, toen 'een tijd werken en wonen'. Dat is het nog steeds, onbepaalde tijd dus, we zien wel!!

Ja, dat kan nog lang duren voor jullie...
Ik denk dat de skills assessment 1-2 maand duurt????
En dan de aanvraag meestal minstens 8/9???

Misschien toch meteen beginnen? :D

Ja, door al die prikborden/forums krijg je wel zin!
Wij hebben het al bijna 2 jaar geleden 'besloten' (eerst mijn studie afmaken) en ik ben vanaf toen er CONSTANT mee bezig geweest! En ondertussen dus ook verslaafd geraakt aan het british expats forum :roll:
En dan nu deze er ook nog bij, en de prikborden..........
:D

Succes!!

groetjes

Simone
 
Hoi Mariken,

Welkom op het forum!
Ik ben zelf ook bezig met de AEI-NOOSR voor mijn skills assessment. Ik heb de lerarenopleiding biologie gedaan, maar daarna ben ik eigenlijk direct in de IT gaan werken. Op het moment werk ik bij de overheid en heb na het behalen van mijn diploma geen dag in het onderwijs gewerkt. Mijn IELTS test heb ik in december gedaan. Let wel op dat je de "academic-version" doet. Als je specifieke vragen hebt, dan hoor ik ze wel.
 
Bedankt Simone en Lost,

Ja, toch meteen beginnen, dat is een goed idee Simone, maar ook 1 van ons is bezig met de afronding van een andere studie en druk druk op het werk ernaast beiden..... !
Maar we hebben ons gister ingeschreven voor IELTS. Ikke in Juli, Edwin in Juli.
Lost, wat vond je van IELTS academic? Ik heb gister een Cambridge uni examboek gehaald waar er 4 in staan, en reading was een makkie. Wat vond je het moeilijkst? Hoe heb jeje voorbereid? En kun je laten weten hoe lang NOOSR er bij jou over doet? Wij moeten de PABO papieren nog binnen krijgen en daarna certificeren (door wie heb jij dat laten doen?), dus het duurt nog even. Geduld is niet mijn sterkste kant geloof ik....

ok, weer even snel aan het werk nu,
Mariken
 
De academic- IELTS is goed te doen. Alhoewel ik hem wel even kneep voor de resultaten van de writing-test. Ik had voor de tweede opdracht namelijk wat te weinig tijd en moest het een beetje afraffelen :roll:. Listening en speaking was makkelijk, reading was goed te doen en writing vond ik wel pittig (is ook moeilijk na te kijken tijdens het oefenen). Uiteindelijk bleek ik me zorgen te hebben gemaakt om niets:
Listening 9
Speaking 9
Reading 8
Writing 8
Overal bandscore: 8,5

Je moet voor alle vier de onderdelen minimaal een 7 halen. Ik heb me voorbereid door het IELTS-oefenboek door te nemen. Het examen is niet anders dan wat er in het oefenboek staat.

Ik heb mijn spullen nog niet naar de NOOSR gestuurd, maar dit ga ik in ieder geval doen voor ik over 2,5 week op vakantie ga. Ik heb mijn documenten laten certificeren bij de afdeling burgerzaken op het gemeentehuis. Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen.

Nieuwe berichten over de NOOSR of anderszins skilled-gerelateerde berichten, kunnen we het beste in "Skilled Visa" plaatsen, anders worden de moderators boos :wink:.
 
Mariken said:
Wij moeten de PABO papieren nog binnen krijgen en daarna certificeren (door wie heb jij dat laten doen?), dus het duurt nog even. Geduld is niet mijn sterkste kant geloof ik....

ok, weer even snel aan het werk nu,
Mariken


Hoi Mariken,
even een vraagje: heeft de pabo jou diploma vertaald of heeft iemand anders het gedaan. Ik ben zelf ook juf en belde vandaag de PABO die zeiden: wij doen niet aan vertalingen maar kunnen het wel gratis waarmerken. Ik heb nu bij www.nuffic.nl gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. En ik heb maar een folder besteld bij de IB-groep. Daar kan het sowieso...

Rebekka
 
Hai Rebekka,
ik laat dat doen door een vertaler, ik geloof niet dat mijn PABO (Hengelo overigens) dat doet. Mijn vriend belt vandaag zijn PABO (Doetinchem) met dezelfde vraag. Vervolgens certificeren. Volgens Lost kan dat via afdeling Burgerzaken bij de gemeente. Ik hou je op de hoogte.
Zullen we de discussie verplaatsen naar Skilled Visa?

groet, Mariken
 
Nou, de PABO in Doetinchem heeft het druk, druk, druk...... Ik heb in de afgelopen week reeds 4 keer gebeld en ze hebben me beloofd dat ze het voor me uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Bij het laatste telefoontje gaven ze aan dat ik niet meer hoefde te bellen :( , maar dat ze mij zouden bellen als ze de antwoorden op mijn vragen wisten. :)

Ik heb ze gevraagd:
1) om een diploma of een bewijs van diploma in het Engels.
2) een uitdraai van mijn vakken in het engels met een bewijs dat ik deze gehaald heb.
3) een bijgevoegde tekst dat de opleiding geheel in de Nederlandse taal gegeven is.

Zal vrijdag nog maar een keer bellen...... :twisted:
 
Back
Top