Marloes en Henk naar Melbourne

Loes

New Member
Hoi,  we willen ons even voorstellen. Wij zijn Henk en Marloes en vertrekken eind Oktober richting Melbourne. Henk heeft er een baan op de universiteit van Melbourne en het visum wordt nu geregeld. Dit zal ook een 457 zijn, dat betekent dat ik er ook mag werken en het allemaal redeljk snel geregeld is. Ik denk dat we voor dit visum ook gewoon de IELTS test en de medische keuring moeten doen, of niet?

Ik zal ook werk gaan zoeken op deze universiteit of op de Monash University. Weet iemand hoe het openbaar vervoer is daar naar toe vanaf de University of Melbourne? Het is nog 25 a 30 km verderop en ik heb gehoord dat het vooral files zijn.
Verder hebben we nog geen idee waar we willen wonen, wat leuke wijken zijn van Melbourne en wat de delen zijn die je echt moet mijden. Eerst regelt de universiteit huisvesting voor ons als het goed is en dan kunnen we rustig verder kijken. Als iemand al iets weet of welke wijken te mijden zijn of juist niet dan horen we dat graag.
Verder zullen we op zoek gaan naar een leuke squash club en evt nog tennisvereniging. Snel een mountainbike kopen en de stad verkennen.
Wie weet tot gauw,

groeten
Marloes en Henk

Hoi Marloes en Henk!!
Welkom op het forum.
Ik kan jullie niet helpen met jullie vragen, maar andere forum leden vast wel!
Veel succes met alles  :smile:
groetjes

Hoi Marloes en Henk,

Ook van mij een welkom op dit forum. Wij wonen hier sinds december en zijn ook op een 457 hier gekomen.

Voor een 457 hebben wij geen IELTS hoeven doen, maar volgens mij is dat afhankelijk van je salaris (boven de 70.000 zeg ik uit mijn hoofd). Wat medische keuring betreft mijn man en ik hoefde alleen maar een x-ray. Onze kinderen toen 9 en 6 moesten wel een complete keuring; stelde niets voor kost je alleen wat duiten.

Wij zelf hebben gekozen voor het zuiden van Melbourne omdat we graag bij het strand wilde wonen. Deze omgeving bevalt ons heel erg goed. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik geen idee hebt, hoe lang je erover doet naar Monash University. Toevallig gingen wij gisteren met de trein richting de city (Richmond station) en dat duurde zo'n 40 minuten. Mocht je besluiten deze kant op te komen, dan kan ik je zeker wel helpen met leuke wijken.

Groetjes Lisette

Hoi Lisette,

Met een beetje geluk hoeven we dan geen IELTS test te doen maar dat er om spannen. Volgende week wordt het salaris besproken, dit staat redelijk vast op de Universiteit.
Ik heb gisteren al op internet gezocht naar leuke locaties. Er staat vooral veel in  Fitzroy en aan St kilda road. Ik denk als we arriveren dat we maar snel een fiets kopen en de stad gaan verkennen. Heb je veel garage sales of andere 2de hands shops waar je dat soort dingen kunt kopen? Is de australische marktplaats gewoon ebay?
Als er iets meer duidelijk is waar ik kom te werken dan is een huis zoeken ook iets makkelijker.
Bedankt voor je tips alvast en ik mail vast nog wel voor meer informatie,

Groeten
Marloes

Hoi Marloes en Henk,

Jullie zullen zo rond dezelfde tijd als wij in Melbourne aankomen. Wij gaan ook op een 457, op basis van het werk van M. Wij hoeven geen IELTS te doen, maar dat zou ook iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik tweetalig ben, en dat M. nu ook al in het Engels werkt.
Wat doen jullie qua werk op de universiteit? Ik ben nu werkzaam als docent bij Vreemde Talen (opl. Engels) aan de UU. In Melbourne heb ik ook nog geen werk, maar zal ook even wachten tot we echt gesettled zijn voordat ik op zoek ga.
In principe schijnt OV in Melbourne heel goed te zijn. Als Henk bij UofM gaat werken, is het misschien een idee om in Carlton en Fitzroy te kijken. Wij hebben zelf een oogje laten vallen op Williamstown, ten zuid-westen van de stad, op ongeveer 30 min. van het CBD per trein.
Een leuke site om even te kijken welke suburbs bij jullie passen: www.cityhobo.com. Let vooral op de schoenkeuze  :wink:

Succes met alle voorbereidingen! Keep us posted!

welkom Marloes en Henk

Ik ga ook naar melbourne, en houd ook wel van een potje squash/tennis, dus wie weet ;)

ik ben ook aan het orienteren voor een leuke wijk. Coole link shortcake!

gr, wenkah

He Marloes en Henk,

Welkom op het forum!
Wij vertrekken as. maandag naar Melbourne, gaan eerst wonen in Bayswater bij de vader van Owen en daarna op zoek naar een eigen stekkie in Richmond, south yarra, hawthorn enz. die omgeving...
Als we iets voor jullie kunnen betekenen dan horen we het wel!
(Owen komt uit melbourne en heeft er (bijna) zijn hele leven gewoond...)

Groetjes Bregje

Hallo Henk en Marloes,

Welkom op het forum!

Mijn vriend en ik wonen nu sinds een week of 5 hier in Melbourne en wij wonen in Elwood, onder St Kilda.

Hoe goed het openbaar vervoer is hang af welke route je wilt. Ik moet bv nar Hampton en dat is op de zelfde lijn als Elsternwick, het meest dichtsbijzijnde station voor ons en dat is 10 minuten met de trein. Stephan moet daarvandaan naar CBD en dat is iets van 20 min maar 's ochtends is het behoorlijk druk in de trein richting CBD en het is vaak proppen geblazen (net als de metro's in Amsterdm 's morgens)

Kijk eens op de site van Metlink, daar kun je kaarten vinden van het treinen systeem, de bussen en trams en ook timetables en een routeplaner: http://www.metlinkmelbourne.com.au/

Groetjes,
Arina

Hoi Hoi,

Bedankt voor de link, wel origineel bedacht de shoelink, vooral voor de vrouwen uiteraard. Of de universiteit iets regelt qua huisvesting voor de eerste paar weken is nog maar de vraag. Zou wel handig zijn, vanuit hier alles regelen is net iets minder makkelijk, hoewel realestate.com een erg handige site is. Zelfs hier in Hengelo en Enschede is het lastig een woonruimte te vinden, vak ben je nr 100 van de lijst, ben benieuwd hoe dat in Melbourne gaat!!

We werken allebei in de research, dus alles wat we lezen is al in het Engels en veel buitenlandse collega's, we moeten maar zien of we de IELTS moeten doen.

[quote author=shortcake link=topic=9102.msg122655#msg122655 date=1217230438]
Hoi Marloes en Henk,

Jullie zullen zo rond dezelfde tijd als wij in Melbourne aankomen. Wij gaan ook op een 457, op basis van het werk van M. Wij hoeven geen IELTS te doen, maar dat zou ook iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik tweetalig ben, en dat M. nu ook al in het Engels werkt.
Wat doen jullie qua werk op de universiteit? Ik ben nu werkzaam als docent bij Vreemde Talen (opl. Engels) aan de UU. In Melbourne heb ik ook nog geen werk, maar zal ook even wachten tot we echt gesettled zijn voordat ik op zoek ga.
In principe schijnt OV in Melbourne heel goed te zijn. Als Henk bij UofM gaat werken, is het misschien een idee om in Carlton en Fitzroy te kijken. Wij hebben zelf een oogje laten vallen op Williamstown, ten zuid-westen van de stad, op ongeveer 30 min. van het CBD per trein.
Een leuke site om even te kijken welke suburbs bij jullie passen: www.cityhobo.com. Let vooral op de schoenkeuze  :wink:

Succes met alle voorbereidingen! Keep us posted!
[/quote]

Hoi Bregje,

dat klinkt lekker, nu al die kant op. Ik had ook al gekeken in Richmond en South Yarra, leek me ook nog wel wat en redelijk betaalbaar. Voor een beetje inside informatie zal ik nog wel wat vragen hebben de komende weken,
bedankt

groetjes
Marloes

[quote author=bregje link=topic=9102.msg122932#msg122932 date=1217539989]
He Marloes en Henk,

Welkom op het forum!
Wij vertrekken as. maandag naar Melbourne, gaan eerst wonen in Bayswater bij de vader van Owen en daarna op zoek naar een eigen stekkie in Richmond, south yarra, hawthorn enz. die omgeving...
Als we iets voor jullie kunnen betekenen dan horen we het wel!
(Owen komt uit melbourne en heeft er (bijna) zijn hele leven gewoond...)

Groetjes Bregje
[/quote]

Hoi!

Sander en ik gaan ook op een 457 naar Melbourne. Geen IELTS en alleen een Torax Xray. Sander maakt de overstap via zijn werk (IT consultant). Wij krijgen wel een vergoeding voor tijdelijk onderdak maar moeten ook alles zelf uit zoeken mbt woonruimte e.d.
Een leuke site voor het vinden van woonruimte vind ik www.domain.com.au. Geeft je een beetje een idee wat er zoal te huur staat en voor welke prijs. Misschien kennen jullie de site al, zoniet zeker ff kijken!

Wij hebben zo'n 3/4 weken geleden de visumaanvraag online ingevuld. Wachten duurt lang...fingers crossed!
Veel succes met alles! We blijven meelezen want alle tips zijn welkom!

Groetjes Monique
:doofywave:

Back