Marten Toonder

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
.... is overleden. Tom Poes en Heer Olie B. Bommel waren geloof ik m'n eerste literaire passie. Niet dat ik me er nog veel van kan herinneren. Behalve Zwalgje dan, het groeiende Draakje...

zucht.
 
Gee........ :-(.voor mijn gevoel was die man toen ik jong was al honderd! Wij gebruiken nog regelmatig onze Olivier B. Bommel Koffie mokken!! Ooit eens gekregen uit Nederland....

Syl
 
Wat ik me nog kan herinneren van de film met Olivier B. Bommel en Zwelgje is dat ik als kind vaak een brok in m'n keel kreeg. Geen idee meer hoelang dat geleden is. Maar nooit echt bij stil gestaan dat het van Marten Toonder was.
 
Die film heet "als je begrijpt wat ik bedoel" volgens mij. Dat is een klein jeugdtrauma van mij. Ik ging ooit met mijn moeder mee naar een conferentie. En daar was kinderopvang. Er was een jongetje met een HELE grote mond, en hij kon heel hard huilen als hij zijn zin niet kreeg. Kortom wij hebben twee dagen "als je begrijpt wat ik bedoel" gekeken. Nou, dat was genoeg "to last me a lifetime!". mijn vader heeft alle boeken van Marten Toonder. Ik vond het vroeger wel grappig. Want het was toch literatuur (sort of) en met plaatjes  :) Als humpie van 7 HEEL belangrijk  :up:
 
Ben nooit echt fan geweest van Olivier B. Bommel. Heb gister een stukje gezien over Maarten Toonder bij Ivo Niehe en kon toch wel concluderen dat die man een " mooi" leven heeft gehad. Een mooie leeftijd om te sterven.... ik teken ervoor!
 
[quote author=Lin link=topic=2199.msg22364#msg22364 date=1122707733]
Een mooie leeftijd om te sterven.... ik teken ervoor!
[/quote]

Ja inderdaad, lekker belangrijk, no offence.
 
good morning AJ

Je hoeft niet te reageren natuurlijk als een bericht voor jou geen belang heeft :up: voor ons Dutchies down under brengt het gewoon soms wat "jeugd sentiment"  :) naar boven als we dergelijke berichten vernemen.....of zoals Irene al aangaf
m'n eerste literaire passie.

Have a great day! :)
Syl
 
[quote author=Lin link=topic=2199.msg22364#msg22364 date=1122707733]
Heb gister een stukje gezien over Maarten Toonder bij Ivo Niehe en kon toch wel concluderen dat die man een " mooi" leven heeft gehad.
[/quote]

Dat (laatste) interview met Marten Toonder heb ik ook gezien in NL twee weken geleden. Wat een draak van een interview zeg!! (als ik zo vrij mag zijn mijn onbescheiden mening hierover te geven). Geen verkeerd woord over Marten Toonder van mijn kant overigens, meer over Ivo Niehe .. jek!
 
Back
Top