Martin en francine In OZ

Marfran

New Member
Hoi ik heb nog 1 minuut in de biep van geelong maar we zijn er hoor! De resi is goed verlopen en iedereen is erg behulpzaam maar het is heel moeilijk om te starten daar we geen vast adres hebben. kan je niet registreren bij Vicroads en dus geen auto kopen en dus geen huizen kijken etc . De jongens vermaken zich prima en we hebben al een koala geaaid. Zo tijd is om.
Groetjes van ons! Volgende keer !

Hi Francine,

leuk te horen dat jullie goed begonnen zijn. Wij hebben het adresprobleem opgelost met een factuur van de firma die het vakantiehuis verhuurt, op onze naam op het verhuuradres . Enfin, dat is het plan, we hebben het nog niet, zou morgen in de post moeten komen. Hadden hetzelfde probleem om een bankrekening te openen. Maar dan weer geen probleem om een auto te kopen (vandaag getekend!!morgen oppikken).
Kunnen jullie het caravanpark niet om iets soortgelijks vragen?
Nog veel plezier met de ontdekkingstocht van de eerste weken!!

groetjes,
An

Wij hadden de eerste 2 weken ook voor alles het adres van het Caravan Park gebruikt dit was geen enkel probleem. Als je later een woning hebt moet je wel alles weer veranderen maar dit was zo opgelost.

Succes met alles :up:

Hoi, bedankt voor de tip. Bij de garage hadden ze dat inmiddels ook bedacht en zodoende hebben we vandaag een auto. We zijn meteen op pad gegaan richtin Ballarat en zijn nu in beaufort om te kijken of hier een leuke camping is We belanden in de library en daar zitten we even om onze mail te chequen. Wel handig gratis internet in de bibliotheken.

Hoi An, leuk om te lezen dat je oo bent gearriveerd. Ik was al benieuwd hoor! Ik ga binnen kort alles lezen en weer mailen. Komt er nu nog net zoveel van heej?! Alles goed met jullie?

Groetjes Francine

Heee Francine!

Hoe is het inmiddels?? ik neem aan dat je nu wel een huisje hebt, of andere dingen klaar?
Gaan jullie nog reizen, of zijn jullie al onderweg? ben erg benieuwd, doe maar eens een mailtje anders!

aukje

Hi Francine,

wij meosten in de bieb betalen, maar goed het is toch fijn iets te kunnen emailen.
Wij hebben na precies de zelfde problemen met adres, bankrek. huurhuizen enz. in Tarneit
geland. Hebben jullie al wat ?
Wij konden een adres van iemand die hier al woonde gebruiken, daar komt af en toe nog steeds post aan.
Met de huur huizen was helemaal fijn wat ze daar allemaal van je willen weten.
Bij het 5e huis schoot me weer een truc uit het forum te binnen, namelijk een paar maanden ( 3 )
vooruit de huur betalen, toen wilde ze niks meer weten, en konden we de volgende dag onderteken en de sleutel
halen. Na 6 nachten cabin in Werribee south hadden we dat wel gehad en waren we blij een huis te hebben.

Ik ben benieuwd waar jullie zijn uit gekomen.

Groetjes Inge

Hoi, nee we reizen nog wat rond nu het nog kan. Vnl omgeving Melbourne en Geelong. Als we een huis en/of werk hebben gaat dat niet meer zo makkelijk. Dus nog geen huisje. We zitten nu wat verder weg even bijkomen en ons hoofd leeg laten waaien in de victorian Alps.  Daarna zullen wel wederom in Geelong en omstreken wederkeren deze keer om iets te gaan huren. We hebben nu voor t eerst wireless internet op de camping.
Groetjes!

HA Francine!

blijf toch lekker in het oosten hangen! zitten we straks dicht bij elkaar.
beginnen we gewoon een leuke galerie ofzo, met schilderijen en bronsjes... :)

auk

Hoi Aukje, Goed plan. dat zou ik zomaar hele dagen kunnen doen.  :up:Er is hier zoveel moois om te schilderen . Al plakt er dan af en toe een vliegje aan vast. Je ziet hier ook veel muurschilderingen dat doe ik er dan bij.
Martin denkt dat hij voor zijn werk toch meer in de buurt van melbourne moet gaan zitten. We gaan na de victorian Alps (ook zo mooi om te schilderen) de omgeving van Macedon verkennen. Ten noorden van melbourne.
Onze container is gisteren gearriveerd en binnenkort zullen we dan ook op zoek gaan naar iets om te huren in eerste instantie.
geniet nog even van jullie reis. Ik zag dat jullie al lekker bruin zijn. Ik moest wel lachen dat Sinterklaas bij jullie is geweest, bij ons ook, veel moois maar ook allemaal wat kleiner als anders anders past het niet meer in de auto.
Tot over een poossie!
Francine

Hoi Inge, bevalt je nieuwe huisje? Al een beetje gewend? De tip van vooruit betalen houden we ook in gedachten! Goeie! Ik ben heel benieuwd hoe t gaat!
Groetjes Francine

Hi Francine,

Hoe is het daar zo, aardig koud als ik de weerberichten mag geloven. In de winter willen we daar eens gaan skien ?
Is huis is al helemaal gewend maar onze container is er nog steeds niet. ( Zou eigenlijk 1 Dec. komen )
Waarschijnlijk komt ie 15-12 afwachten en dan hebben we hem nog niet thuis.
De kids gaan al ruim 2 weken naar school, wat intussen geen problemen meer geeft.
Vorige week was soms aardig lastig ( Zielig, moet je je kindjes naar school brengen en dan gaan ze huilen omdat ze
liever thuis blijven, snif ) Vanmorgen zei Maarten ( 6 jaar ) zelfs dat ie zin had in School.
Dirk is ook al aan het werk en doe thuis van alles. Regel zo alles wat er te regelen valt ( bijv. Container )

Geniet nog maar van jullie vakantie, laat nog maar eens wat horen.

Groetjes Inge

Hoi Inge, de Victorian Alps zijn erg mooi. Zeker goeie plek om swinters te gaan skieen denk ik. Wel prijzig, gelukkig zaten we er nog buiten t seizoen. Overdag is t gewoon warm snachts koelt het lekker af. (in de zomer dan ) je kan er s'zomers ook mooi wandelen.
Jullie zijn al lekker aan t settelen lijkt me. Wel fijn dat jullie kinderen voor de zomer al wat naar school zijn geweest.
Onze container komt nu de 18e eerst zeiden ze de 11e. Maar dat geeft niks. Waarschijnlijk moet t toch eerst in opslag. We zijn nu wel toe aan huren dus gaan binnenkort actief op zoek naar een rental. (hebben al wel her en der gekeken maar dan meer om te vergelijken)
Groetjes!Succes!
Francine

Gelukkig 2008 voor jullie allen en dat al jullie dromen mogen uitkomen.
Wij kunnen het nieuwe jaar starten in ons huis! We hebben een huis! en rental in Bacchus Marsh. Nog een weekje en dan kunnen we er in. Nog even "kamperen" dus.  :tent:
Francine

Hi Francine,

gefeliciteerd met jullie huis, krijgen jullie dan ook de spullen al ?
Wij hopen vandaag eindlijk groen licht te krijgen na zolang wachten.
De container is al sinds 15 dec in melbourne, maar de rest lukt allemaal niet totnu toe.
Sterkte met de laatste week kamperen , dat doen wij ook in onze rental , hihi

groetjes inge

Hoi Inge, onze container is er ookal een tijdje. Sinds de 18e. We hebben gisteren nog moeten bellen en mailen omdat ze een papier niet hadden dat we in augustus al geregeld hadden. Maar goed even afwachten hoe dat nu gaat. We hopen woensdag maar ik reken maar nergens op.
Groetjes en ik zal voor je duimen! :up:
Francine

Hoi,

Veel plezier in jullie nieuwe huis in Bacchus Marsh! Ziet er echt top  :up: uit!

Onze spullen zijn vanaf de 17 december in Melbourne en waren pas 2 januari beschikbaar voor de AQIS. De AQIS wil een inspection... hopelijk begin volgende week. Duurt dus ook nog wel even..... bwergh!

Groeten Sander

Heej, goeie keus om in Bacchus te gaan wonen  :up: We hebben er in september een huis gekocht en het bevalt ons prima hier ;) Zitten jullie soms in een nieuwe wijk in Darley?

Wow is t alweer zolang geleden dat we hier de stand van zaken hebben opgemaakt. Tjonge..
Leven in Bacchus Marsh is goed! Blij dat we die keuze hebben gemaakt. Leuke plaats, leuke school, leuke mensen. Al gingen we er in eerste instantie vooral vanwege de lokatie wonen: tussen 3 grote plaatsen als Melbourne, Ballarat en Geelong hoopten we snel werk te vinden. Inmiddels gaan we toch verhuizen. Want Martin heeft werk in Adelaide Hills. Dat wordt even omschakelen dus. Maar in de paasvakantie zijn we er al geweest en hebben we in de korte tijd dat we er waren wel gezien dat t daar ook erg mooi is! Dusseh Western Australia , here we come!
Martin, Francine en de kids

Back