Master aan Griffith University

Hans en JW

New Member
Zoals wij in het "even voorstellen" topic al hadden aangegeven zijn wij van plan om in Australie te gaan studeren een jaar (1,5 jaar eigenlijk).

Vandaag hebben wij eindelijk onze "Letter of Offer" gekregen. Wij zijn hierbij dus officieel aangenomen op Griffith University, opleiding "Master of Information and Communication Technlogy"  :lol: :lol: :lol: :lol:. Nu is het alleen nog wachten op onze huidige school, of wij het diploma (bachelor Informatica) voor 1 juli kunnen ophalen of niet.

In ieder geval 1 van de 2 obstakels uit de weg geruimd!!  :shock:

:dance:

Aankomende woensdag hebben wij weer contact met de examencommissie op school dus als het een beetje meezit kunnen we volgende week onze vliegtickets gaan bestellen! :D

Het is zowaar geregeld.

We hebben woensdag contact gehad met de voorzitter van de examencommisie en hij wist te melden dat we ons diploma op mogen halen, zodra de cijfers bekend zijn ! We hebben op 18 juni onze afstudeerzitting en dezelfde dag horen we ons cijfer. In de week erna kunnen we dan ons diploma ophalen en wegwezen  :lol: Wel het afstuderen halen natuurlijk  :up:

Tickets zijn inmiddels geboekt: 30 juni vliegen we naar Brisbane  :grin:

Na een hele poos de website niet te hebben geupdate, hier toch maar even een algemene update met de huidige stand van zaken.

Ten eerste hebben wij begin april weer contact met de Hogeschool gehad waarin ons werd medegedeeld dat wij het diploma eerder kunnen ophalen. Wij hebben op 18 juni de afstudeerpresentatie, daarna word het diploma gedrukt door de drukker (speciaal voor ons). We moeten nog wel even kijken hoe dit gaat werken met Griffith University, maar waarschijnlijk laten we het diploma in scannen door Studyworld. Deze zullen het dan emailen naar Griffith terwijl wij al in het vliegtuig zitten richting Australie!

Het tweede goede nieuws is dat wij onze tickets naar Australie al binnenhebben. We vliegen op 30 juni (12:00) met Malaysia Airlines richting Brisbane, waar wij op 1 juli aan zullen komen.

Het derde goede nieuws (ja het blijft maar komen) is het heuglijke feit dat wij allebei een VSBfonds beurs toegekend hebben gekregen. Dit betekend dat wij dus allebei 7000 euro van het VSBfonds zullen krijgen om een deel van onze studie te betalen!

Al met al goed nieuws dus, nu is het wachten op 18 juni, onze afstudeerpresentatie!

Hallo Hans en JW,

Hartstikke leuk voor jullie! Ik heb net eea gelezen en het was een spannende tijd zag ik.
Ik zag dat jullie een Toefl test hadden gedaan. Is dat een IELTS test voor mensen die in Australie willen gaan studeren?

Succes met de afstudeerpresentatie!

[quote author=Dijnnas link=topic=6610.msg90656#msg90656 date=1179759983]
Hallo Hans en JW,

Hartstikke leuk voor jullie! Ik heb net eea gelezen en het was een spannende tijd zag ik.
Ik zag dat jullie een Toefl test hadden gedaan. Is dat een IELTS test voor mensen die in Australie willen gaan studeren?

Succes met de afstudeerpresentatie!
[/quote]

De TOEFL is een andere Engelse test die je kan doen om toegelaten te worden in australie. Tis net zoiets als de IELTS :). Overigens waren wij de allerlaatste met de CBT (Computer Based Test) van TOEFL.. Tegenwoordig is dit veranderd naar de IBT. Verschil is dat er bij de CBT geen spraaktoets word afgenomen, bij de IBT wel :)

Back