Matras meenemen ?

Ines

New Member
Hey!

We hebben deze week van onze verhuisfirma vernomen dat het officieel niet is toegelaten om matrassen mee te nemen. In de container wordt er gas gespoten om de beestjes te doden (kan niet meer op de correcte verwoording komen). Dat gas kan dus ook in de matras indringen.....
Bovendien gaat er een verhaal de ronde dat iemand zou gestikt zijn door deze gassen die zich nog op zijn matras bevonden....

Moet misschien met een korreltje zout genomen worden, maar vraag me toch af wat jullie ervaringen hierover zijn .....

groetjes
Inès

Wij nemen volgende week 2 matrassen in de groupage mee. Onze transporteur heeft daar verder niets over gezegd, en ik ga er ook niet van uit dat er gegast wordt (ik betaal er in ieder geval niet voor). Misschien geldt t alleen als je zeker weet dat jou container gegast moet worden omdat je bijv rotan spullen meeneemt.

Daarnaast nemen er ook veel mensen bankstellen, kleding etc etc mee, dus ik kan me niet voorstellen dat het allemaal zo gevaarlijk is :)

Hi!

Als je je matras niet mee mag nemen, kun je je bed ook beter hier laten... ik heb nl gehoord dat de Ozzie afmetingen van matrassen en beddegoed afwijken van de standaard NL maten (kijk ook maar even op IKEA.com.au)

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen op dit topic want ik neem het bed mee, alleen omdat het matras zo lekker ligt. En als dat niet kan.... dan gaat het bed op Marktplaats!!

Greetzz

Jacinta

't Kan inmiddels veranderd zijn, maar wij hebben een aantal matrassen meegenomen (in 1999) en daar was niks loos mee. De container is niet "gegast" maar wel hebben we zelf er een paar spuitbussen met insecticide in leeggespoten voor we de deur op slot deden.

Onze container is in 2006 overgekomen met drie matrassen.
En er wordt volgens mij alleen maar gegast indien het nodig is.
Als het zo gevaarlijk is, mag je ook geen kleding meenemen.

Ik heb ondertussen ook vernomen van onze verhuisfirma dat er waarschijnlijk toch geen gas in de container wordt gespoten omdat we geen onbehandeld hout meenemen.....

Volgens jullie reacties is er blijkbaar ook geen reden tot ongerustheid. Ik ben in ieder geval al wat gerustgesteld.

Bedankt voor de reacties!

Groetjes
Ines

De afmetingen zijn inderdaad anders, dus vergeet niet voldoende linnengoed mee te nemen!
Het nederlandse 2-persoonsbed zit tussen een double en een queen in.

Hi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die mijn antwoord kan geven op het volgende:

Wat wordt precies onder onbehandeld hout verstaan? Is dit ook hout met een koloniale uitstraling die ik een paar keer per jaar met bijenwas of meubelwas behandel? Het is dus niet gelakt of zo, maar wel donker en er zit veel was op/in.  :?

En ik heb ook gehoord dat je houtsnijwerken uit Afrika niet mee mag nemen, maar wat als je ze behandelt volgens de geldende regels (fumigating)? Of zijn er toch andere mogelijkheden om toch de houten beelden mee te nemen? Ben er erg aan gehecht... zijn toch herinneringen..  :cry:

Misschien dat iemand mij het antwoord kan geven, want tot op heden is dat nog niet gelukt en heb ik deze info ook nergens kunnen vinden.  :wink:

En over de matrassen... OK! Ik waag het erop en neem ze gewoon mee! Net wat er gezegd wordt, dan mag je kleding ook niet meenemen....

Greetz,

Aussiegirl

Hey Ines!

Ik lees net je topic (ik ben weer eens online) en wij hebben 9 weken geleden al onze matrassen meegenomen hoor, was echt geen probleem en er is inderdaad geen gas gespoten....Wij leven in ieder geval allemaal nog  :wink:
Dus gewoon meenemen en je container lekker volstoppen (wij hadden acheraf nog 1/3e ruimt over; zonde!) het is echt heerlijk om eigen spulletjes te hebben!!

Succes! Marie

Hallo allemaal,

ik las gisteren in een duits forum, dat als je in Australie goede matrassen wilt hebben er erg veel geld voor moet betalen.
Dit zou nog een rede zijn om je matrassen mee te nemen. Bovendien passen de australische matrassen niet in de nederlandse/duitse bedden.

Groetjes Inge

Neem dan wel een voorraadje hoezen mee, want de maten zijn zoals eerder gezegd anders.

Wij hebben hier een nieuw matras gekocht .
Heerlijk matras , ja duur maar niet duurder dan een goed matras in Nederland.

Succes :up:

Erna

[quote author=Wilsil link=topic=7573.msg98371#msg98371 date=1188734212]
Neem dan wel een voorraadje hoezen mee, want de maten zijn zoals eerder gezegd anders.
[/quote]

Wat zijn de maten hiervan dan?

Hoi

Gegast word er alleen als je iets in je container hebt dat verdagt is bv een vuile grasmaaier , fiets
of tuin meubelen, je container word dan ook langer vast gehouden om het gas zijn werk te laten doen.
De kosten van dit alles (gas en opslag container) worden aan je doorgerekend en moeten betaald worden voor de container vrij word gegeven.

Kees

Back