matrassen mee?

kat

Active Member
Wij hoorden van een verhuizer (die vorige week bij ons is langs geweest voor offerte) dat je in principe in container geen matrassen mag meenemen!
Nu is dat wel een van de zaken die wij zeker wél wilden meenemen, omdat dat speciale en dure zijn (rug en zo).
Hij zei dat je ze wel kon meenemen maar dat dan dan op eigen risico was ("hij weet dan van niks").
Zijn er mensen die toch hun matrassen hebben meegenomen in container? Ervaringen?

ik wou net zeggen, welke verhuizer was dat? We hebben er hier drie over de vloer gehad, en alledrie hadden ze geen probleem met de matrassen.

Klinkt alsof de verhuizer er geen zin in heeft ... (OF heeft ie jullie matrassen gezien :devil: :devil: )

Ook wij gewoon onze bedden EN matrassen (box spring) meegenomen hoor (6 jaar geleden nu, even aannemen dat de regels niet veranderd zijn:)).

Huh??
Nog nooit van gehoord...

Wij hebben er ook verschillende over de vloer gehad, maar niks over de matrassen gehoord.
Onze matrasjes zijn nu ergens in de buurt van Singapore....en zoals Margot al zei, al extra stootkussens voor onze dierbare spullen gebruikt!

(al hoop ik serieus dat ze niet alleen daarvoor zijn, want de bedjes die we nu hebben... :angry: )

Meenemen dus!

Een hele geruststelling! :lol:
Was Vervaet Logistics.
Binnenkort ook Hazeleger over de vloer, eens horen wat die zegt...

Klinkt alsof de verhuizer er geen zin in heeft ... (OF heeft ie jullie matrassen gezien :devil: :devil: )

Ja wie weet is het dat wel, hoopt ie dat ze "van de kar vallen" zoals we hier zeggen :evil: :grin:

Wil je ook eens informeren naar de phyto sanitaire behandeling?
Als je hout (bijv. pallets) verscheept, is dat een verplichte behandeling.
Ik neem dus aan bij meubels en matrassen ook.
Bij het lossen van de container zou ik hem eerst een flinke poos open zetten en er niet ingaan.
De container moet door de transporteur ontgast worden, de schadelijke, desinfecterende gassen eruit laten lopen.
Het gebeurt (sporadisch) dat men zegt dat dit gebeurd is, maar dat het niet (volledig) is gebeurd.
Loop jij je container binnen, wordt je vergast.:dizzy:
Je zou niet de eerste zijn...
Kun je niet tegen...

Ben wel benieuwd wat ze daarvan zeggen.

HG

Huisraad wordt niet chemisch behandeld normaal gesproken, en de container wordt bij de Australische vervoerder gelost voor de douane.
Daarna gaat alles weer opnieuw een container of vrachtwagen in voor het vervoer naar je huis toe.
En onze matrassen (4 stuks) zijn gewoon allemaal door Errie ingepakt en meegenomen.

Succes
Groetjes
Yvonne

Ik heb vannacht super maar dan ook echt supergoed op mijn matrasje geslapen die gisteren met nog andere matrassen eindelijk gearriveerd was!!! Ik ben blij dat ik ze meegenomen heb, kwalitatief goede matrassen zijn hier erg duur!

Groetjes, Mien

Alleen onbehandeld hout moet bespoten worden.

Enne inderdaad kun je je eigen matras gewoon meenemen, alleen als je ook het bed meeneemt. De maat bedden zijn hier niet hetzelfde.

De verhuizer kletst uit zijn nek. Vorig juli zonder problemen verhuisd, inclusief matrassen. En als er iemand een goed adres heeft voor op maat gemaakte matrassen in de buurt van Perth hou ik me aanbevolen.

Enne inderdaad kun je je eigen matras gewoon meenemen, alleen als je ook het bed meeneemt. De maat bedden zijn hier niet hetzelfde.

Ik heb ook al zitten kijken voor bedden en matrassen op de IKEA website van Australië. Ik vind daar dus echt geen matras die lang genoeg is. Mijn man is 2,03 meter. Die kan toch niet in zo een bedje slapen? Zijn er geen (betaalbare) matrassen in Australië van 220 cm lang? Anders ook maar kijken om ze mee te nemen, hoewel we geen meubels wilden meenemen omdat we niks kostbaars/dierbaars hebben.

Back