Matt Moran van Masterchef beantwoord mijn vraag!!

Familie S

XPdite Sponsor
Jippie, Matt Moran beantwoord mijn vraag op masterchef :lol:, kan ik hem niet verstaan!! :|
Wie weet wat hij zegt??
http://www.twitvid.com/NR3FU

Ik heb al begrepen dat hij het over de Larousse heeft, de bijbel voor de koks, maar verder versta ik hem echt niet...
Wie helpt?? :up:
 
Ik heb m nu meerdere keren beluisterd, maar kom niet veel verder als regelmatig het woordje always en inderdaad die bijbel... Ben nu wel erg benieuwd wattie gezegd heeft haha!
 
Hmm ik weet het niet zeker, maar volgens mij zegt hij dat je definitely een Maggie Beer kookboek moet hebben, maar als je wat dieper op koken in wilt gaan een Larousse, dat wat meer achtergrond info geeft etc. Het laatste deel heb ik nog niet ontcijferd.

Maar goed, door de ruis is het echt heel moeilijk te verstaan.. dus als iemand een andere interpretatie heeft, dan hoor ik het graag.
 
Jippie, Matt Moran beantwoord mijn vraag op masterchef :lol:, kan ik hem niet verstaan!! :|
Wie weet wat hij zegt??
http://www.twitvid.com/NR3FU

Ik heb al begrepen dat hij het over de Larousse heeft, de bijbel voor de koks, maar verder versta ik hem echt niet...
Wie helpt?? :up:

Naast Maggie Beer en Larouse heeft hij het ook over Alexander en zijn eigen kookboek wat niet in je collectie mag ontbreken.
Ik zal het morgen nog een keer besluisteren en misschien versta ik dan nog wat meer.

Succes met het koken

Magda
 
Geeeezzzzzzzzzz... versta der echt weinig van met al dat geruis en steeds dat het filmpje stopt.
Dus kan je niet veel verder helpen met wat hij zegt.
Wil wel even gebruik maken van deze mogelijkheid en je aanraden om voor je naar Oz vertrekt een boek van Vreni de Jong te bemachtigen; Wat eten we vandaag of Gezond lekker eten. Deze boeken zijn mijn bijbel qua volwaardige, gezonde natuurvoeding! Ik studeer volgende maand af en echt alles wat ik tijdens mn opleiding Natuurvoeding heb geleerd staat vermeld in dit kookboek! Een must voor bewuste mensen! :smile: Jammer genoeg zijn deze twee boeken niet meer te nieuw te verkrijgen en zal je via Bol.com 2de hands of marktplaats moeten proberen. Geloof me echt een rijkdom! Deze boeken gaan mee met mn handbagage naar OZ... dat zegt al en hoop denk ik zo!

Voor meer advies qua Natuurvoeding mag je bij me aankloppen! Het is mn passie en ik wil zoveel mogelijk mensen bereiken hiermee!

Smiles, Betty
 
:up: Ik ga eens even zoeken. :up:
De boeken zijn overigens voor onze oudste gup, die wil al jaren chefkok worden en wordt er ook al best goed in! :wink:
Na alle smaaklessen gaan we nu beginnen met kooktechnieken.
En niet meer koekjes bakken. :grin:
Dus vroeg ik in een uitgebreide mail welke boeken in dan het beste kon nemen.
En de Larousse is al besteld.
We beginnen met mayo maken en gebonden soepjes.
Er leuk en weer eens iets anders dan breuken en begrijpend lezen, is voor hem ook fijn! :up:
Maar ik houd me aanbevolen voor een lesje natuurvoeding! :smile:
 
Dank je wel!! :up:


Stephanie Alexander misschien??
Goede morgen,

Heb het nog een keertje afgeluisterd en hij heeft het over Steffie Alexander. Als je een goed basis kookboek voor je zoon zoekt waar hij wat culinaire kennis uit kan op doen zou ik je het boek "Handboek voor de thuiskok" willen aanraden. Dit is een stap voor staptechnieken en recepten boek met recpten van topchefs uit de hele wereld.

Magda
 
Het is hier een soort van hemel op aarde voor de mensen die van koken houden. Onze oudste heeft de laatste weken My Kitchen Rules gevolgd, binnenkort hebben we weer Junior Masterchef en de gewone Masterchef en daarna waarschijnlijk weer Celebrity Chef. Dan kan je natuurlijk altijd nog kiezen voor de Lifestyle Channels op Foxtel, er daar zijn ook constant allerlei kookprogramma's. Onze dochter werkt nu aan het stuk presentatie... Dus zelfs een simpel crackertje met kaas wordt nu gepresenteerd als een stukje verse kaas op een bedje van cracker belegd met tomaat en wat komkommer schaafsel ernaast... :) En volgens goed gebruik heeft ze het dan niet over de presentatie, maar over "plating up a dish"
 
Hoi Margot,

Wat Matt Moran vertelt is dat Australië een zeer uitgebreide keuken heeft vanwege alle verschillende nationaliteiten die er in het land aanwezig zijn. En verder heeft hij het inderdaad over een aantal kookboeken. Welke kookboeken weet ik niet maar daar heeft iemand anders al antwoord op gegeven.

Ik kon het filmpje, ondanks het vele lawaai op de achtergrond wel redelijk goed verstaan en hoop dat ik je heb geholpen.

Groetjes,

Erna
 
@Sacha: Gaaf!! Hier krijgen we cijfers voor de smaak van het eten. :up:
Masterchef australia is hier net afgelopen en we missen het allemaal :grin:

Iedereen: Bedankt voor het meeluisteren!
Ik kreeg nog een berichtje van Matt dat hij de Larousse van Menno wel wilde signeren als we aankwamen. :lol:
Dat wordt dus over Sydney naar Tassie! :up:
 
Back
Top