mechanical engineer hvac brisbane

australia

New Member
Hi, ik lees al een poosje mee op dit forum. Gezellig forum met veel handige tips!

Mijn man is mechanical engineer met 10 jaar ervaring, m.n. HVAC.

We zijn op zoek naar een baan in/rond Brisbane. Hebben jullie tips hoe je een baan kan vinden vanuit Nederland of

is dat geen optie om dit vanuit NL te regelen?


Groetjes!
 
Hallo,

Ik zat toevallig wat jobsites te bekijken (mijn man is ook een mechanical engineer) en kwam toevallig een vacature tegen waarin de voor mij onbekende term HVAC stond.
Geen idee of je er iets mee kan, maar dit is de link waar ik het op zag staan:
http://au.indeed.com...00g4kp&from=web

Misschien staat er nog meer op waar je wat aan hebt.

Wij hebben zelf ook nog niet ontdekt hoe je nu werkgevers kunt vinden die je willen sponsoren.
We hebben daarom besloten om zelf een 175 aan te gaan vragen.
Hopelijk kunnen we straks met het visum in onze handen gericht gaan solliciteren.
En komt er een werkgever op ons pad, dan kunnen we de aanvraag altijd nog wijzigen naar een ENS.

Succes met zoeken! :up:
 
hallo
wij hebben het niet helemaal zo gedaan.
wij zijn hier naartoe gegaan op een 3 maanden werk visa
om te zoeken naar een sponsor voor mijn man,
hij is een general mechanic.
we hebben een heleboel adressen en bedrijven gevonden die wilden helpen
en uiteindelijk was er maar 1tje die ons dus ook daadwerkelijk gesponsoord heeft
het is erg moeilijk om een bedrijf te vinden dat je wil sponsoren,
omdat zij dus ook alles moeten overdragen aan de instanties
en een heleboel bedrijven zijn daar huiverig voor.
met alle adressen en namen van bedrijven zijn we hier naartoe gekomen op dat tijdelijke werkvisa ban 3 maanden
en we moesten alle bedrijven en adressen laten zien bij de douane voor checkup
alles bij elkaar heeft het alsnog bijna een jaar geduurt voordat we uiteindelijk in Brisbane waren.
maar nu zitten we al bijna 4 jaar in Brisbane en gaan binnenkort voor ons permanente visum.

hoop dat je wat aan ons verhaal hebt en wens je onwijs veel succes.
 
Hi,

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben ook zitten denken dat mijn man op toeristenvisum naar Bribane gaat en dan niet voor vakantie maar
om een sponsor te zoeken. Het nadeel is echter wel dat zou je een sponsor vinden je eerst je huis nog moet zien te verkopen.....
Wat is de meest logische maar ook praktische weg.
Wij gaan nu eerst starten met een 175 aanvragen en huis zo snel mogelijk in de verkoop doen. Dan kunnen we altijd nog
op banenjacht naar Brisbane afhankelijk van de verkoop van ons huis.


Groetjes!
 
Wij hopen eigenlijk dat er via het huidige bedrijf van mijn man een mogelijkheid zal komen voor een soort van uitwisseling.
Het balletje is opgegooid, maar een reactie hebben we nog niet gekregen.
Als hij daar is, is het veel makkelijker te laten zien wie je bent, maar ook wat een leuke plaats is om te wonen, waar goede scholen zitten.
De verwachting is dat we rondom de herfst van dit jaar wel wat meer weten over onze aanvraag, dus dan is het vooral tijd om verdere contacten te leggen.
Met het 175 visum hebben we in ieder geval alle vrijheid, maar het liefste blijven we bij de huidige werkgever.
Die hoeft dan verder aan het visum niets meer te doen en we hopen dat het dan makkelijker wordt om een aanbod te krijgen.

Veel succes en we hopen dat bij jullie ook alles voorspoedig zal gaan.
 
Back
Top