Medaille voor vrouw die met blote handen krokodil versloeg

sarabaes

XPdite Sponsor
Medaille voor vrouw die met blote handen krokodil versloeg

Een 61-jarige Australische heeft maandag een medaille ontvangen omdat ze met blote handen een krokodil te lijf ging die een van haar vrienden had aangevallen.

Alicia Sorohan was met familie en vrienden aan het kamperen op het schiereiland Cape York in het noorden van het land, toen, ze op 11 oktober 2004 werd gewekt door het geschreeuw van haar vriend Andrew Kerr, die in de tent naast die van haar sliep. Hij bleek zich tussen de kaken van een zeekrokodil van 4 meter 20 lang en 300 kilo zwaar te bevinden.

De vrouw deed daarop "wat iedereen zou hebben gedaan": ze ging het reptiel te lijf. Het dier bood hevige weerstand. De vrouw brak haar neus en verloor bijna een arm voordat haar zoon Jason het dier met een geweer kon neerschieten.

"Ik was natuurlijk bang. Maar als ziet dat iemand in moeilijkheden is, dan schiet je die ander te hulp. Het was een groot beest, maar als ik het over zou moeten doen, zou ik hetzelfde doen", aldus Alicia Sorohan. Inmiddels, ruim een jaar na de gebeurtenis, kan de vrouw haar arm weer bijna volledig gebruiken. Ze is onlangs weer gaan kamperen op Cape York.

Uit Het laatste nieuws 27feb

WOW, k'weet niet of ik dat ook zo gelijk zou doen,.......hoewel,.......nou ze heeft die medaille DUBBEL EN DWARS verdiend.

Miran  :)

Ik heb veel over voor een ander ,maar een krokodil van 300 kilo, goh, dan heb je echt lef !!

Weet niet of ik eropaf zou hollen om ff te worstelen met zo'n mega-croc.

lin

Back