Media in Brisbane

Matthijs

New Member
Hallo allemaal,

Een vraagje aan degenen die al in Brisbane of omgeving wonen. Wat zijn de voornaamste (meest vooraanstaande) media in de regio? Dus qua kranten, tv en radio? Top-3-tje ofzo? Ik zie op internet van alles maar ik word er niet echt wijs uit.

Ben benieuwd!

Matthijs

Ja hee hallo ho! :) Moet je wel eerst even aangeven wat voor jóu top is, niet dan? Smaken verschillen.

Ireen

Let's say de 'kwaliteitsmedia' (over die kwalificatie valt overigens over te twisten) zoals in Nederland de Volkskrant, Trouw, NRC, de publieke omroepen, BNR Nieuwsradio, de grote regionale omroepen enz...

Voornaamste?? Meest vooraanstaande??... hmmm

kranten: ik woon hier pas enkele maanden maar het lijkt alsof iedereen de Courier Mail leest.
tv: = free to air. ... Ik weet het niet zo direkt maar als ge graag naar reklame kijkt zult ge veel plezier beleven.
Radio: Er wordt in mijn omgeving veel geluisterd naar Triple M. Ik zelf hou van alternatieve deuntjes zoals ze die draaien op 4 Triple Z en Triple J.

Radio:
Tripple J
B105 -> soort 538  :? vind ik tenminste
Tripple M
97.3fm (hier hebben ze al MAANDEN "80's is enough weekend". En inderdaad na een paar maanden was het voor ons meer dan genoeg en zijn we overgestapt naar hipper.

Krant:
Courier Mail -> soort telegraaf
Australian -> volkskrant achtig, maar dan zonder al te veel opinie  :| Maar wij klagen niet met een abonnement voor $15 voor een jaar als student  :up:.

TV:
SBS
ABC
En dan heb je ook 7, 9 en 10 op de tv dat is meer commercieel. En natuurlijk Bris31 (wat wij niet kunnen ontvangen). Dit is allemaal free-to-air tv. Kabel heb ik geen ervaring mee, behalve dan wat ik in de sportschool zie  :grin:. Maar dat is net zoiets als de roddelblaadjes bij de dokter  :wink:.

Helpt dit een beetje??

Wij luisteren meestal ook naar Triple M of Triple J.
Kranten: we kopen af en toe een krant, ik lees er een aantal online (incl nog steeds de Volkskrant, krijg ik dagelijks per email). Ik vindt de Courier Mail helemaal niets, de Australian ook maar zo-zo. Het liefst zou ik hier ook de Sydney Morning Herald kopen maar dat is als Queenslander eigenlijk not done (en ze verkopen m lang niet overal).
TV kijken we niet heel veel - eigenlijk alleen nieuws (ABC of SBS bij voorkeur, hoewel ik 's ochtend wel Today kijk), soms ABC kids met Finn en verder sport (via kabel, FoxSports, Glen kan niet zonder :grin: ). Verder downloaden we alles, heb je ook geen reclame!

Back