Medical:slecht gebit een probleem?

clair

New Member
:-DIk las dat die medicals niet zo veel voorstellen,heb ze zelf ook gehad toen ik als postbode ging werken.

Maar een vriendin van mij,die ook naar Australie wil,is bang dat zij afgewezen wordt om dat zij een slecht gebit heeft!
Dus,gaan ze ook in je mond kijken??
Ze heeft er geen last van of zo maar het ziet er niet uit.... :?
 
De medical heeft als hoofdreden om in te schatten of je niet een economische risicofactor bent. We hebben het dan over tienduizenden dollars over een heel leven hier.

Het zal dus wel los lopen met die tanden.
 
Tijdens mijn medical werd er inderdaad gekeken naar m'n tanden.
Nu heb ik een aardig aantal vullingen maar voor de rest is het wel goed onderhouden.

Het is dus wel een punt waarmee rekening gehouden wordt.

Groet,

Marco
 
Tijdens onze medicals is er helemaal niemand zelfs nog maar in de buurt van mijn mond geweest! Naar mijn tanden is niet geken hoor. Misschien verschilt het van dokter tot dokter....

Sara
 
[quote author=linda link=topic=2949.msg33354#msg33354 date=1130322873]
ik heb een linksdraaiende oorlel
[/quote]

Say what?
 
[quote author=clair link=topic=2949.msg33224#msg33224 date=1130262668]
:-DIk las dat die medicals niet zo veel voorstellen,heb ze zelf ook gehad toen ik als postbode ging werken.

Maar een vriendin van mij,die ook naar Australie wil,is bang dat zij afgewezen wordt om dat zij een slecht gebit heeft!
Dus,gaan ze ook in je mond kijken??
Ze heeft er geen last van of zo maar het ziet er niet uit.... :?
[/quote]

misschien is het toch slim dat ze haar gebit nog even flink laat aanpakken, Claire?
Op zich is een slecht gebit een groot risico voor je gezondheid dat kan uitlopen in een gigantische kostenpost voor de gezondheidszorg cq economie.
Je moet echter wel onderscheid maken tussen een lelijk gebit en een echt slecht gebit.

Het risico van een slecht gebit zit hem namelijk in de grote bloedvaten die door het hoofd-halsgebied lopen en in contact staan met de kaak waar de  kiezen en tanden in zitten. Via een flink rottende kies kunnen hele gemene bacterien in die grote bloedvaten terechtkomen en deze gaan rechtstreeks naar het hart.
De bacterie streptococ is in de ziekenhuizen erg berucht. Hij komt uit de mond en veroorzaakt in het hart een ontstekking van een of meerdere kleppen en in de nieren een flinke nierontsteking waardoor mensen aan de dialyse kunnen eindigen.


Als je vriendin haar gebit er echt heel slecht uitziet dan kan de keuringsarts nog wel eens besluiten om daar wat extra aandacht aan te besteden.
Het is maar een hint, hoor. Ik weet niet of jij nog enige invloed op haar uit kunt oefenen?
De meeste mensen hebben niet zomaar een slecht gebit. Meestal hebben ze een gloeiende hekel aan de tandarts of een slecht aangelegd gebit.
Misschien valt het allemaal mee, maar ik wil je toch ook even de praktische kant laten zien.


groetjes

groetjes
 
Oke bedankt voor al deze tips!Ik zal het doorgeven,mijn gebit is ook niet pico bello maar heb gelukkig een lieve tandarts :)laat hem nog wel even kijken als het zover is!Clair.
 
Tandarts kosten zijn hier niet de kosten voor Medicare, maar voor jezelf.  Wat er ook aan je gebit moet veranderen dat zal je toch zelf moeten betalen.  Dus vanuit dat standpunt kan ik me niet voorstellen dat ze er echt moeilijk over zouden doen.


Sonja


PS ik zou wachten tot ik in OZ was, ik vind de tandartsen hier veel gemoedelijker en qua kunde net zo goed. 
 
Ik wacht echt niet tot dat ik in Oz ben.... ik heb nu een verzekring die mijn tandartskosten voor 90% vergoed en ik heb ook niet zo'n super gebit. Je kunt je toch wel zelf verzekeren voor je tandartskosten? Of is dat niet mogelijk of erg duur?
 
nderdaad Annemiek :up: Het is inderdaad beter om zoveel mogelijk te laten "verspijkeren" in Nederland want het kost hier an arm and a leg :). Je kunt je uiteraard wel speciaal verzekeren maar dan zit je toch vaak tegen wacht tijden aan te hikken. Doen in Nederland nu het nog kan en dan als je hier eenmaal gesettled bent op zoek naar een nieuwe tandarts! (en eventueel een speciale verzekering uitnemen).

Groetjes
Syl
tanden poetsen en naar bed :later:
 
hi

Ja sorry hoor, natuurlijk in Nederland laten doen als je niet hoeft te betalen.  Ik had meer de indruk dat je dat NU niet echt wilde .  Ik wilde dus alleen maar zeggen dat de tandartsen hier prima zijn.

en uiteraard kan je je verzekeren maar jullie hebben helemaal gelijk dat de problemen die je nu al hebt dan niet vergoed zullen worden omdat het probleem er al is.

Sidonia
 
[quote author=sidonia link=topic=2949.msg33615#msg33615 date=1130448064]
hi

Ja sorry hoor, natuurlijk in Nederland laten doen als je niet hoeft te betalen. Ik had meer de indruk dat je dat NU niet echt wilde . Ik wilde dus alleen maar zeggen dat de tandartsen hier prima zijn.

en uiteraard kan je je verzekeren maar jullie hebben helemaal gelijk dat de problemen die je nu al hebt dan niet vergoed zullen worden omdat het probleem er al is.

Sidonia
[/quote]

Volgens mij haale je mij door de war met iemand anders die hier al gepost had, want mijn reactie op jouw post was de eerste in dit topic van mij ;)

Ik heb 5 en 7 december 2 afspraken van een uur staan.... Gaat niet leuk worden en er moet wel verdoofd worden! Er is een vulling kapot, moet een nieuwe in, 2 oude moeten vervangen worden en ik heb 1 gaatje en 1 speldeprikje-wat-een-gaatje-gaat-worden-als-we-er-niets-aan-doen. Zo... hele mond vol! ;)
 
Back
Top