Medical test en gen voor borstkanker

Kazz

Well-Known Member
hallo,

Heeft er iemand ervaring met de medische test en de aanwezigheid van een kankergen?
Ik heb BRCA1 ( gen voor borst en eierstokkanker), mijn borsten zijn reeds preventief verwijderd dus mijn kans op borstkanker is zeer gering.

Maar nu las ik dat een breastexam gevraagd kan worden voor de medische test. Nu kunnen ze dat wel doen maar dat heeft weinig zin

Iemand een idee of mijn gen een negatieve beoordeling kan opleveren voor de medische test?

Thanks
 
hallo,

Heeft er iemand ervaring met de medische test en de aanwezigheid van een kankergen?
Ik heb BRCA1 ( gen voor borst en eierstokkanker), mijn borsten zijn reeds preventief verwijderd dus mijn kans op borstkanker is zeer gering.

Maar nu las ik dat een breastexam gevraagd kan worden voor de medische test. Nu kunnen ze dat wel doen maar dat heeft weinig zin

Iemand een idee of mijn gen een negatieve beoordeling kan opleveren voor de medische test?

Thanks
Hoi,
We hebben vorige week de medicals gedaan in Amsterdam. Stelt niets voor. En geen borstonderzoek. 2 sec naar je hart luisteren, klieren gevoeld en urine getest op suikers. Daarnaast X ray van je longen en hiv test. Je moet wel van te voren opgeven of je ziektes oid hebt en dan zou je dit w.s. Met ja moeten beantwoorden. Of ze dan ook aanvullend onderzoek doen vraag ik me af. Je kan altijd naar de arts bellen in Amsterdam. Die kan je vast vertellen hoe en wat.
 
Hallo IDS,

Bedankt voor je info, heb je misschien gegevens van de arts voor mij zodat ik contact met hem kan leggen?
Beter eerst de vraag voorleggen en aan doet eind van het visum traject een negatief advies krijgen!
 
Hallo IDS,

Bedankt voor je info, heb je misschien gegevens van de arts voor mij zodat ik contact met hem kan leggen?
Beter eerst de vraag voorleggen en aan doet eind van het visum traject een negatief advies krijgen!

Is de enige arts in Nederland die dit speciaal doet voor visum aanvragen. Dr. RLP Ritz. Www.Huisartsamsterdam.praktijkinfo.nl
Hij of een assistent kan je vast vertellen wat zijn opdracht is. Uiteindelijk zal het wel aan de immi zijn of dit een negatieve uitkomst kan betekenen. Maar ik zou denken van niet, zeker nu je al preventieve maatregelen hebt genomen.
Succes.
 
Is de enige arts in Nederland die dit speciaal doet voor visum aanvragen. Dr. RLP Ritz. Www.Huisartsamsterdam.praktijkinfo.nl
Hij of een assistent kan je vast vertellen wat zijn opdracht is. Uiteindelijk zal het wel aan de immi zijn of dit een negatieve uitkomst kan betekenen. Maar ik zou denken van niet, zeker nu je al preventieve maatregelen hebt genomen.
Succes.


dank je wel!
 
Kleine voetnoot; ik heb kennissen die jaaaaaaaaaaren geleden wilden emigreren, hij heeft MS, ze hebben genoeg middelen om in hun eigen behoefte te voorzien tot aan het einde zeg maar. Maar je raadt het al, negatief door zijn ziekte.
Oftewel wees voorzichtig met uitspraken op dit vlak, aangezien het valse hoop kan geven. En ik hoop uiteraard dat het goed komt @Kazz
 
Kleine voetnoot; ik heb kennissen die jaaaaaaaaaaren geleden wilden emigreren, hij heeft MS, ze hebben genoeg middelen om in hun eigen behoefte te voorzien tot aan het einde zeg maar. Maar je raadt het al, negatief door zijn ziekte.
Oftewel wees voorzichtig met uitspraken op dit vlak, aangezien het valse hoop kan geven. En ik hoop uiteraard dat het goed komt @Kazz

Thanks Katja, ik ga contact leggen met de dokter wanneer ik weer in Nederland ben. Rare is dat ik het hebben van het gen niet hoef te noemen en zij mogen bij wet (Australische) hier niet om vragen. Maar omdat ik een operatie heb gehad moet ik dit wel melden en dus zo aangeven waarom.

Maar goed, eerst de arts maar eens bellen, hopen op een duidelijk antwoord.
 
Ik weet niet hoe het zit bij het moment van het verkrijgen van het visum zit, maar weet wel dat het meespeelt bij het verkrijgen verzekeringen (zoals levensverzekering). Ze vragen naar die informatie en kunnen je een verzekering weigeren of clausules toevoegen. Als je wil kan ik het document wel toesturen wat ik hier heb mbt verzekeringen, mocht dat helpen in bepaalde besluiten. Anders zou ik me daar nog niet druk om maken en pas als je je visum hebt en hier een tijdje zit.

Ik weet overigens niet of dat anders is dan NL :)
 
Ik weet niet hoe het zit bij het moment van het verkrijgen van het visum zit, maar weet wel dat het meespeelt bij het verkrijgen verzekeringen (zoals levensverzekering). Ze vragen naar die informatie en kunnen je een verzekering weigeren of clausules toevoegen. Als je wil kan ik het document wel toesturen wat ik hier heb mbt verzekeringen, mocht dat helpen in bepaalde besluiten. Anders zou ik me daar nog niet druk om maken en pas als je je visum hebt en hier een tijdje zit.

Ik weet overigens niet of dat anders is dan NL :)

Hoi Fol,

Als je mij dat bestandje zou willen mailen graag! Ik zal een Pm sturen met mijn mailadres.

In Nederland mogen ze niet naar erfelijksonderzoeken vragen bij een levens verzekering als je onder de 3 ton blijft. Ben natuurlijk meer waard maar ja onverzekerbaar
 
Hoi Fol,

Als je mij dat bestandje zou willen mailen graag! Ik zal een Pm sturen met mijn mailadres.

In Nederland mogen ze niet naar erfelijksonderzoeken vragen bij een levens verzekering als je onder de 3 ton blijft. Ben natuurlijk meer waard maar ja onverzekerbaar

In Australia, ik citeer:
Under the IFSA (investment and financial services association limited) Genetic Testing Policy, IFSA members:
* Will not require you to undergo a genetic test when you apply for insurance
* Will require that you make available the results of any previously undertaken genetic tests upon request.
* Will not use your genetic test information to assess another family member's risk. (wel een kanttekening - want iets verderop las ik hier wel 'iets'over).
en nog een drietal punten...
 
  • Like
Reactions: M5
Assistente van de arts gesproken, het hebben van het gen is geen belemmering voor de goedkeuring voor de medicals.
Ze hebben al meerdere mensen gehad met het gen, je hoeft dit niet te vermelden in de testen en dat je een operatie hebt gehad is ook geen belemmering.

Dus nu alles bij elkaar gaan zoeken voor de AASW en het stalken van mijn hoge school voor de course description :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Dus nu alles bij elkaar gaan zoeken voor de AASW en het stalken van mijn hoge school voor de course description :)
Kleine kans dat je hogeschool een course description heeft in het Engels die ook daadwerkelijk laat zien of je de AASW competenties hebt behaald in jouw studie. Het is even veel werk, maar ik raad toch echt aan om hem zelf te schrijven en door school te laten printen en tekenen. Dat heb ik ook gedaan, zoals te zien in de bestanden die ik je gestuurd heb ;). AASW heeft alles in 1x goedgekeurd zonder gedonder.
 
I know Maar mijn hogeschool heeft blijkbaar eerder zon vraag gehad en ze gaat alle documenten die ze toen hebben gebruikt naar mij mailen. Nou probeer ik niet een te hoog gat in de lucht te springen........

Ben al lang blij dat ik binnen een dag reactie van de school kreeg. Nu maar afwachten wat ze sturen .
 
Hi Kazz

Voordat we helemaal off topic gaan binnen dit topic, misschien een leuk idee om je eigen draadje te openen in "De Laatste stand van zaken"

Thanks:)
 


OFX
Back
Top