Medical verzekering 1e jaar & zwangerschaps vergoedingen

mick

New Member
Hi,

Wij vertrekken 8 Januari naar Australie en zijn nu bezig om onze Medical verzekeringen af te sluiten. Wij hebben een kinderwens en willen eigenlijk niet nog langer dan een jaar wachten om te gaan proberen.
Maar nu begrijp ik van de verzekeringen dat het eerste jaar dat je aangesloten bent bij een verzekering, niets wat met zangerschappen te maken heeft vergoed wordt.

We hebben een aantal keer met Medibank gesproken en de mevrouw bevestigde het bovenstaande...maar adviseerde ons wel het planning a family pakket (wat ik dan niet snap als ze het toch niet vergoeden het eerste jaar, je zou zeggen dat je daar dan het tweede  verzekeringsjaar naar kan uitbreiden).

Heeft iemand enig idee of er een verkering is die wel iets zwangerschaps-gerelateerd verzekerd het eerste jaar in Australie?? Of dat je tegen extra betaling het wel kan laten verzekeren??

Bedankt

Groetjes,
Maaike

Je hebt het nu over de waiting period bij private verzekeringen ticg?
Onder medicare zelf heb je toch wel je basic cover net als iedereen? Of wordt het dan
te duur.

Ik heb hierna nog een medibroker website voor je opgenomen. Hier varieert het aantal
maanden van de 'waiting period' van 6 maanden tot 12 maanden. Het is wel wat uitzoekwerk,
en wellicht moet je de pro's en con's van de verzekeringen goed bekijken, maar wie weet
heb je er wat aan.

http://www.medibroker.com/maternitywait.html

groetjes Miranda

Ja klopt, had het over de waiting period.

Dank je, Inderdaad zie ik nu dat er een basis vergoeding van Medicare is (ik dacht van niet namelijk)....maar ik kan niet echt goed vinden of dat voldoende is en wat er nou allemaal vergoed wordt... :|
Heb op onder zoekfunctie gekeken wat er vergoed wordt...maar ik zie door de bomen even het bos niet meer (waarschijnlijk de emigratie en we moeten over 2 dagen ons huis uit stress).
Volgende week er nog maar verder in duiken dus.

Als alles goed gaat qua zwangerschap...is er niks aan de hand denk ik....., maar als dingen fout gaan (waar we niet van uit gaan natuurlijk), in hoeverre het dan vergoed wordt kan ik ook niet goed vinden, want dat zijn vaak de hoge kostenposten natuurlijk.

bedankt voor je linkje en ik ga me er nog meer in verdiepen komende dagen.

Succes ermee! Misschien is er hier iemand
die hetzelfde heeft meegemaakt. Of probeer
het anders nog even op het engelse forum
www.britishexpats.com (weet niet of je die kent?).

Even voorstellen..en dan je vraag stellen. Wie weet
weten zij het wel.

Groetjes Miranda  :smile:

Back