medical & xray certificate

Sarelle

New Member
Hoi allemaal,
weer een vraagje waar waarschijnlijk al wel eens over gesproken is; kan het alleen niet meteen vinden.
Wie weet waar ik het 'medical and xray certificate' kan downloaden?
We hebben as woensdag een afspraak en moeten volgens de dame die ik aan de telefoon had zelf 'even' de juiste papieren van het internet trekken..
Crazy times!!, een aantal weken terug hoorden we dat m'n man een baan had gekregen in Sydney en nu zijn we heeel hard bezig om alle papieren voor een 457 visa voor elkaar te krijgen.
Groetjes,
Brenda

http://www.immi.gov.au/allforms/forms_num1.htm

Je moet form 26 en 160 hebben. Alleen begrijp ik niet waarom 26 er niet op staat. Die kan ik je eventueel wel mailen.

26 en 160 staan niet op de DIMIA site, maar moet je aanvragen via de ambassade dacht ik. Of via een behulpzaam forumlid? :wink: (ik heb ze helaas niet voor je, heb m'n medical in Australie gedaan...)

Kijk op de volgende site:

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html

Als je daarna op The Netherlands klikt, krijg je een lijst met doktoren, die in Nederland de keuringen uitvoeren. Boven die lijst staat letterlijk:

The Netherlands

Applicants should have the x-ray first. Panel doctors and/or hospitals will provide the relevant forms. Do NOT forget to take the letter from the Embassy and two photographs.

Hier blijkt dus uit, dat de keurende instanties voor de betreffende formulieren zorgen.......

Zilver

Bedankt voor de reacties! 'T is heerlijk  om af en toe weer even op weg geholpen te worden...!
Groet, Brenda

Hoi Sarelle,

Wij Hebben de medicals twee weken geleden gedaan. Het maakte voor de arts niet uit dat mijn man zijn X-ray al had laten maken en dat mijn dochter van 13 en ik dat de dag erop zouden laten doen.
De formulieren zijn inderdaad de 26 en 160. De arts die je uitkiest moet er wel een van het panel zijn, die je op de internetsite kunt vinden. Alles bij elkaar duurt het onderzoek zo'n half uur en moet je daarna bloed laten prikken. Urine meenemen van tevoren! (die wordt ter plekke nagekeken.) Laat even weten welke arts je gaat bezoeken!
Succes!

Hai eldie,
We doen de x-ray as woensdag in Zwolle en een week later rijden we opnieuw die kant op voor de  medical test. Het was helaas niet op 1 dag te regelen...Wordt er overigens bij kinderen ook bloed afgenomen? Een x-ray was niet nodig; ze zijn nog maar 3 en 6! (De prijzen voor een medische test bij kinderen liggen in ieder geval wel wat lager..)
Groetjes,
Brenda

Hoi,

Nee hoor, je kinderen worden niet geprikt. Onze oudste was het enige kind dat een X-ray moest laten maken omdat ze ouder dan11 of 12 was, de jongste hoefde dat dus niet.
Ook bij ons was een combi op een dag niet mogelijk, maar gelukkig, wij zijn goedgekeurd!
Succes dus met jullie medicals!

Hoi wij gaan ook op een 457 visa, maar je kunt de papieren downloaden wanneer je hebt betaald. De dokter in groningen is veel goedkoper. Raar trouwens dat shoppen tussen die dokters prijs verschilt.
Als je nog vragen hebt kan ik je misschien helpen.

Hi Sarelle!

Ik heb voor mijn Temporary Business Visa, subclass 457, de forms 26 en 160 ingevuld en heb ze nog op diskette staan ! Ik heb je een pmmetje hierover gestuurd !

Groetjes,

Ingrid.

Hoi, hoi,

Ik ben pas gisteren op dit forum terecht gekomen, raar maar waar.... Ik moet woensdag de 5e voor mijn X-rays en bloed en de week erop voor de medical. Zou je mij misschien kunnen helpen aan die formulieren??
Zou het zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt

Ellen

Wij krijgende formulieren netjes opgestuurd van onze arts.....

(Dr. Stevens uit Rotterdam)

Groetjes Lin

Ik ga naar maastricht en daar hebben ze de formulieren klaarliggen.
Gewoon ff je paneldoktor bellen voor de zekerheid.
succes.

groetjes lin

Ik heb in het begin me ook zorgen gemaakt voor die formulieren.

Ik heb zelf de ambassade Den Haag gemailt. Elk panel dokter heeft die formulieren genoeg in voorraad. Dus don't worry, be happy dan komt alles goed.

Back