Medicals: kan je die al doen voordat je visum aanvraagt?

robinhooo

New Member
Hoi allemaal,

Over ongeveer 2 maanden ga ik mijn partnervisum aanvragen. Ik heb begrepen dat je in eerste instantie nog niet je medicals hoeft te doen. Pas als ze erom vragen is dit nodig.
Maar ik vermoed dat ze dit wel gaan vragen. Is het mogelijk om nu alvast je medicals te doen, nog voordat een visumaanvraag is gestart?

Hoi Robinho

Wij hebben een 175 visum, dus of onze ervaring ook geldt voor een partnervisum weet ik niet zeker.
Ik heb nog even gekeken op onze form 26 en 160 voor de medicals en deze zou je van te voren al kunnen doen dus ook je medicals.
Er is zelfs een keuzevakje of je al een visum hebt aangevraagd of niet.

Maar waarom niet gewoon wachten?
Als je je visum online aanvraagd krijg je een TRN nummer en kun je online de forms 26 en 160 downloaden die dan al automatisch gedeeltelijk zijn ingevuld (o.a. naam, TRN, paspoortnr.)
En je hebt tijd zat na de aanvraag.

Succes

Hoi,

Ik zou inderdaad ook wachten tot na de aanvraag. Dan heb je zoals Rens zegt een nummer dat je kunt vermelden, dat lijkt me een prettiger idee dan gewoon een min of meer anoniem keuringsrapport die organisatie inslingeren. Je kunt wel je keuring al doen na de aanvraag, maar nog voor erom gevraagd wordt. Dan heb je eigenlijk ook al de maximale snelheidswinst.

Laurens

Hoi allemaal,

Over ongeveer 2 maanden ga ik mijn partnervisum aanvragen. Ik heb begrepen dat je in eerste instantie nog niet je medicals hoeft te doen. Pas als ze erom vragen is dit nodig.
Maar ik vermoed dat ze dit wel gaan vragen. Is het mogelijk om nu alvast je medicals te doen, nog voordat een visumaanvraag is gestart?

Ik zou dit zeker doen voor een partner visum! De doorloop tijd is namelijk aanzienlijk korter dan een skilled visum (wachttijd staat nu op 5 maanden). Hou er wel rekening mee dat de datum van je medicals of je verklaring omtrend gedrag bepaald wanneer je uiterlijk Australie binnen moet zijn.
Stel medical is van 1 mrt 2010 en je VOG is van 1 feb 2010 dan moet je uiterlijk 1 feb 2011 in Australie zijn.

Zoals ik nu je vraag lees ben je van plan een papieren aanvraag te doen. Niet overwogen om voor een interview in Berlijn te gaan? Je krijgt dan dezelfde dag uitslag of je je visum wel of niet krijgt. Hiervoor moet je namelijk wel direct je medicals en VOG bij je hebben..........

Chantal

Ik woon op het moment in Noord-Ierland, dus we zouden de aanvraag bij de ambassade in Londen moeten doen. Die bieden voor zover ik weet geen mogelijkheid om persoonlijk bij ze langs te gaan.

Ik wil eigenlijk de medicals al klaar hebben liggen om inderdaad de procedure zo kort mogelijk te houden. We zijn namelijk niet zo slim geweest en hebben al een ticket naar Australie geboekt. Tussen de aanvraag en vertrek zit ongeveer 2,5 maand. Dat gaat dus erg spannend worden als ik de ervaringen hier zo lees.

Back