MEDICALS... LOST???

Martens73

Active Member
Onze medicals en ook die van fam. Kruisje zijn nog steeds niet aangekomen bij de CO in Sydney. Nu heb ik gebeld met Antwerpen en zij vertelde me dat de medicals aangetekend verzonden zijn op 19 februari. Kwam er net wel achter dat hun het naar een ander adres hebben verstuurd dan dat ik hier heb liggen. Klopt het als ze zegt dat er 2 adressen in Sydney zijn waar de medicals naar toe kunnen?

Beetje paniek hier in de tent, zoals jullie begrijpen, Betty
 
Hai Betty,

Hier hetzelfde verhaal !Ik heb mijn TRN regelmatig gecheckt en ook daarop is niets te zien van ontvangen medicals.Nu zegt ons bureau dat ze daar erg slordig in zijn , maar dat in 99% van de gevallen alle med's gewoon op hun plek terechtkomen.



groetjes Chantal1
 
Vroeg me gewoon af of het mogelijk is een aangetekende brief te versturen naar een postadres?
 
Hi Chantal, daar hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken: bij ons hebben de medicals ook niet op 'ontvangen' gestaan terwijl we wel een visum hebben gekregen. Dat lijkt vaak zo te gaan daar...... Hopelijk komt nu snel die Grant!
 
Balen Betty, dit soort zaken gaat blijkbaar nooit zoals verwacht (bij ons hebben de medicals toen eindeloos in Londen gelegen door de aswolk......;-)). Geen idee hoe dat zit met aangetekende post, ik dacht dat je daarvoor inderdaad een straatadres nodig hebt alhoewel je ook weer verschillende soorten aangetekend hebt (met en zonder ontvangstbevestiging). Hopelijk komen ze snel terecht!

Misschien slim om vanavond laat een telefoontje naar het DIAC in Sydney te doen met de vraag wat nu het handigste is?

Sterkte en succes,
Annemarie
 
Bedankt voor je reactie Annemarie, ik baal er wel van. Dacht lekker te kunnen relaxen tot de CO een beslissing maakt, jammer! Zal er wel achteraan moeten gaan. :smile: Betty
 
Hi Chantal, daar hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken: bij ons hebben de medicals ook niet op 'ontvangen' gestaan terwijl we wel een visum hebben gekregen. Dat lijkt vaak zo te gaan daar...... Hopelijk komt nu snel die Grant!


Hi,

Je vraagt je af waarom je dan de mogelijkheid krijgt om je status te checken he ?! :mellow:
Ik heb toch het idee dat ik alles in het oog moet houden (hoezo controlfreak :lol: )
Telkens denken we ; als we die en die stap maar gehad hebben, dan krijgen we wat meer rust in ons lijf...Maar zelfs nu we zo dicht bij zijn duurt het toch nog altijd te lang.Wij zijn pas gerust als we de Grant idd binnen hebben :up:


groetjes Chantal1
 
Ik heb net met mijn zusje gesproken die alles weet over post enz... Ze heeft me kunnen geruststellen met de simpele mededeling...

Aangetekend naar Oz versturen duurd +/- 6-8 werkdagen. Naar een postadres zou geen probleem moeten zijn behalve dat het allemaal wat trager verloopt. Postvak wordt eens in de zoveel tijd geleegd, dan moeten de aangetekende post nog worden opgehaald, dan gesorteerd in de postkamer van het bedrijf eer het op het buro van de CO belandt.

Okidoki, duidelijk!

Jammer dat ik haar niet eerder had gevraagd... anyways, nu weten jullie het ook! :smile:
 
Alleen krijgt je CO de medicals niet op zijn/haar buro. Ze blijven in Sydney.

Bart
 
Wat een gedoe, wat staat er ons nog te wachten?? Het is idd zo dat de CO onze meds niet eerst krijgt. All meds komen centraal in SYDNEY aan. Maar zo zou je toch verwachten dat binnen 14 dagen (weekends incl) zulke post ter plekke arriveert? Wat heet dan aangetekend verzenden? Zoveel verschillende answers, en wat is er uiteindelijk van?
Wordt vervolgd... :bangingdoor:
 
Merci beaucoup, tis om de 'stuipen' van te krijgen... :shock:
Even naar t GVD topic toevliegen, of beter die vd POST eens bij hun lurven trekken, of met hun ... rammelen!!!
Tis toch waar, eer we in oz zitten zijn we allen high blood pressure patients! Kunnen we wie weet geen med insurance vastkrijgen.. Kr, stop it!
 
Zo komen ons de verhalen van Steven bij ons weer boven borrelen met zijn paspoorten, we zijn 2,5 week verder en ze zijn nog niet weer terug.... :lol:
Die hoge bloeddruk klopt precies! :grin:
 
1. Aangetekend gaat niet sneller dan gewone post. Het is alleen een extra handeling. Het is heel normaal dat de post er lang over doet. Soms krijg ik een brief na een week binnen uit Nederland, soms pas na vier weken. Nog geen reden om te stressen, geef het even tijd.

2. Gelukkig hebben ze hier goede pilletjes tegen een te hoge bloeddruk :cool:
 
Ja, ik heb me mss te veel gefocused op families bij wie het op twee weken in sydney arriveerde, die meds.

Maar intussen weten we weer meer:

1. onze envelope zou nu in 'transit' liggen, and waiting to go through further customs.. (and then??)
! dankzij het 'track and trace number' on the envelope, en dankzij onze migratie consulente, die op speurtocht is gegaan voor ons bij Australia Post !
2. een week vOOr kerstmis had ik naar vrienden in SA een pakje opgestuurd, en wie wil er dit horen???? Uitgerekend vandaag krijg ik mail van hen dat ze het nu (EINDELIJK, TOCH NOG) ontvangen hebben! toch niet te geloven he! da's toch een 'beetje' lang, wat zou er maar gebeurd zijn, vraag je je af! Maar, hun kerstkaarten hebben hier niemand bereikt, geen één!

High bloodpressure? we ondervinden gaandeweg dat het geen 'bumpless track' is/ zal worden, emigreren!

To be continued xxx
 
Alles zal rech kom, bij ons ging ook alles fout wat maar fout kon gaan, bv de xray van iemand anders meekrijgen, je mag die envelop niet openmaken, deden we wel en ja hoor, een xray van iemand anders, wij bellen naar Amsterdam, krijgen we nog op ons sodeju dat we die envelop opengemaakt hadden,
:shock:

Al met al, zal je niet vervelen met wat er allemaal fout ging, maar ons visum kregen we per mail een kleine week voor vertrek, je had het over hoge bloedruk??? Check!

Op het moment dat je hier het vliegtuig uitstapt en bij de douane wordt tegen je gezegd: welcome mate, ben je alles vergeten.Hoop dat het een kleine opsteker voor je is en wanneer je twijfelt , gewoon bellen, mailen, vragen! :up:
 
Gelukkig zijn de medicals van zowel familie Kruisje als die van ons deze week gearriveerd bij de CO. Nu.... waiting voor die VISUM GRANT???
 
Back
Top