Medicals zelf versturen

STW

New Member
Wat raden jullie aan: zelf de medicals te versturen of deze door de paneldoctor te laten versturen.

Mensen die de medicals zelf verstuurd hebben, met welk koeriersbedrijf hebben jullie dit gedaan en wat waren de kosten?
 
Ik dacht niet dat je het zelf mag doen.
Misschien is de ene dokter er soepeler in dan de andere maar in principe mag enkel de dokter het zelf versturen.
Zo heb ik toch ergens gelezen.

groetjes,
An
 
Mijn Panel arts in Breda gaf me de envelop. De receptioniste deed er 200 stempels op bij de flap. En de longfoto in envelop werd er gewoon achter geplakt. En daarna mocht ik 'm zelf versturen, geen enkel probleem. Het is maar wat de Paneldokter wil, maar bij mij kwam alles prima aan en werd goed geaccepteerd. Ik heb trouwens ook "gefrontload" wat het proces aanzienlijk versnelt.

Bart
 
Ik had 2 keurige enveloppen voorbereid voor de panel dokter. Hier heeft hij alles ingedaan en verzegeld. Die 2 kreeg ik weer mee.
Ik heb ze in een grotere envelop gedaan en met FedEx verzonden (3dagen), kosten ca 90eur, vanwege het formaat van de envelop.
 
Ik mocht kiezen. Hij wilde het wel versturen, ik mocht ook het pakketje later op komen halen en zelf versturen.
Uiteindelijk heeft gewoon de panelarts het verstuurd.
 
Bij ons moest en zou de PD het zelf doen, geen sprake van dat wij het zelf mochten versturen.
Had het maar wel gemogen.
Hadden we nu al een stukje verder geweest :cry:
 
De paneldoctor bij mij was vrij makkelijk en leuke dame btw ook!

Ze gaven me een stappen plan van hoe of wat ik allemaal moest doen. Ze gaf de envelop aan mij me met plakband alles eroverheen met pen krassen enzovoorts. Maar jah, de uitslag weet je toch al, je zit erzelf bij.

Alleen ze heeft nu het stappenplan naar mijn opmerkingen aangepast, waren nog wat ongeregelheden maar dat was ook geen enkel probleem. De paneldoctor die ik heb gehad kan je altijd mailen als je een vraag heb. Dat vind ik het fijne.

Het is inderdaad wat de paneldoctor wil, maar je moet wel opletten dat je niet dubbel iets ga zitten doen. En die longfoto was eigenlijk wel leuk, ze liet me alles zien waar je hart zat enz. Die medical stuff heb ik altijd wel leuk gevonden, alleen het kost je aardig wat duiten. haha

in ieder geval mijn panel doctor gaf het aan mij mee.

met vriendelijke groet

Bungi-Au :)
 
Hi!

Ook wij mochten het niet zelf versturen, dat was ons ook gezegd vanuit DIAC. Het moet door de paneldoctor gebeuren. Dus dat hebben we ook gedaan. Binnen 2,5 week na de Medicals hadden we al bericht vanuit LCU dat alles goed was.

(En doordat de paneldoctor het verstuurde, heeft het versturen ons helemaal niets gekost!.... ik zag net een bedrag staan van € 90,00 met FedEx, tja dan wordt het wel een dure kwestie)

Onze paneldoctor zit in Groningen, prima vent trouwens en hij was van de gehele procedure op de hoogte. Hij heeft nl zeker 3-4 x per week een afspraak voor de Medicals van mensen die gaan emigreren.

Groetjes,

Aussiegirl
 
ik heb alles zelf verstuurd. Eerst x-ray in utrecht meegenomen naar breda. Daar bij de resultaten van de dokter gestopt en meegenomen naar wageningen. Daar op het postkantoor met TNT express voor 83 euro verstuurd. Ik kan alles tracken en een week later was het in sydney. En een paar dagen later kon ik via internet zien dat alles ontvangen was en nog een paar dagen later werd het visum verder geprocessed. Dus nu weer afwachten voor mij.
 
De eerste keer heeft de panelarts alles opgestuurd (prijs bij de keuring inbegrepen), de tweede keer (extra info) heb ik zelf opgestuurd nadat de arts de envelop verzegeld had. Nu, de derde keer gaat het dossier (er gaat wel eens iets mis bij de LCU) via de mail en via de post (11 euries, 6 dagen)
 
Back
Top