Medicals

Dutchtreat

New Member
Nog even een vraagje over de Medicals.
Eerst gaan we dus een longfoto maken en daarna door naar de arts voor de algemene check-up. Nou moet er ook nog een bloedtest gedaan worden, krijg je hiervoor een verwijzing van de arts, doet hij dat zelf of moet je hiervoor naar de GGD? :?
 
Wij hebben eerst 1 van de paneldokters gebeld. Die heeft ons precies verteld wat we moesten doen en waar:

-Eerst longfoto +bloedtest laten doen(in OLVG prinsengracht)         
  *2 pasfoto's , paspoort en geld mee.
zij sturen dan de uitslagen bloedtest op naar de paneldokter.
je vult daar een formulier in die je weer mee moet nemen.

-Een week daarna het onderzoek bij de paneldokter.   
* de longfotos mee, en dat formulier, en 1 pasfoto en weer geld..

Dan krijgen we meteen de uitslag en dat moeten we zelf opsturen naar adelaide.

gr yvonne                                                                                                                       
 
De volgorde verschilt blijkbaar per arts.
Onze arts heeft niet naar de longfoto's gekeken. Aan de telefoon werd ook gezegd dat het niet uitmaakte of we eerst de longfoto's zouden laten maken of pas later. Hij heeft alles ingevuld, we zijn daarna bloed gaan prikken en hebben die uitslag een week later opgehaald bij de arts.
Isis.
 
In Zwolle (een jaar geleden tenminste), was het voor Pascal:
's ochtends longfoto by GGD.
's middags naar docter voor de rest.
Het meeste werd meteen verteld, bloed hoorde hij een week later of zoiets.

Omdat er weinig tijd allemaal tussen zat, heeft hij (Pascal) zelf alle resultaten meegenomen naar Berlijn, in een goed dichtgeplakte envelop.
Achteraf mocht hij zelfs de foto houden :D

Ja, het verschilt overal, en het hangt denk ik ook gewoon van de situatie af. Gewoon de docter bellen.

Succes :)
 
[quote author=victoria link=topic=1137.msg8974#msg8974 date=1108202372]
Wij hebben eerst 1 van de paneldokters gebeld. Die heeft ons precies verteld wat we moesten doen en waar:

Bacchus : Overige deel van de quote verwijderd, deze was wat te veel van het goede
[/quote]

Hoi Victoria,

Welke paneldokter hebben jullie gebeld (in Amsterdam)? En hoe lang duurde het voordat je terecht kon voor de afspraak voor longfoto en bloedtest? Neem aan dat je na het onderzoek bij de paneldokter ook de longfoto's terugkreeg? Dit omdat wij voor een interview naar Berlijn willen en alle paperassen dus zelf mee moeten nemen, inclusief longfoto's.

Bedankt, Marielle
 
Ik heb mijn medical gedaan via Dr. Delprat (schat van een man) uit Amsterdam.  Eerst een afspraak gemaakt (twee weken gewacht) met hem in de middag, toen Lieve Vrouwe Ziekenhuis gebeld (prinsengracht) en een afspraak gemaakt in de ochtend, x-ray mocht gelijk mee en ik kon ze aan de docter geven.  Bloedtest werd nagestuurd aan de doctor (1 week).  Alles werd toen opgestuurd naar Berlijn via de doctor.
 
Ik heb afgelopen maandag de foto's en bloedtest gedaan in Prinsengracht Amsterdam.
Foto's meteen meegekregen en uitslag bloedtest (ik moest ook nog wat extra geven ivm tattoo!) wordt gezonden naar dr. Delprat.
Gisteren (9 maart) dr. Delprat in Amsterdam gebeld. Klonk heel aardig, maar eerst mogelijke beschikbare datum: 1 april. Helaas, dan zit ik dus in Australie. Nu is de datum gezet op 7 april. Nog ruimschoots op tijd dus voor de afspraak die ik in Berlijn heb op 22 april :)
En ja, er hangt nog al een kostenplaatje aan. Mijn kinderen moeten ook getest worden, ook al gaat 1 van de 2 maar mee!
Kosten Prinsengracht 210 euro, kosten Delprat 250 euro.
Dan nog voor 2 personen visum....dus al met al, duimen dat ik de spouse visum krijg, zo niet dan beginnen we weer van voren af aan, maar dan dit keer voor prospective spouse......
Ach het houdt je van de straat zullen we maar zeggen :)
 
Okidoki, dus eerst het OLVG bellen voor een afspraak en dan Dr. Delprat. Gemiddelde wachttijd voor het maken van een afspraak bij beiden is 2-3 weken. Ik plan tussen het OLVG en Dr. Delprat iets van twee weken, zodat ik zeker weet dat hij de uitslag van de bloedtest heeft en ik alles in een keer mee kan nemen. 

Dutchtreat, neem aan dat jij bij Dr. Delprat ook alle uitslagen en longfoto's meeneemt naar je afspraak in Berlijn op 22 april?

Bedankt voor de informatie.  :)
 
Wachttijd Prinsengracht was maar een week.....Delprat 3,5 week :)
Uitslagen neem ik mee naar Delprat....en daarna het hele zwikkie weer mee naar Berlijn :)
Succes!

Groeten,

Yvonne
 
Back
Top