medicals

hummin

New Member
hi all,

wanneer je medicals door de arts opgestuurd worden naar Sydney, krijg je daar dan vanuit oz ook een ontvangst bevestiging van??

hummin

Nee, althans wij niet  :|

Je kunt er wel voor kiezen om je medicals met een koerier te versturen (als je ze tenminste meekrijgt zoals wij). Komt alleen een probleempje bij: sommige koeriersdiensten eisen dat je alle post geopend aanbiedt. En dat kan natuurlijk niet met je medicals! Wij hebben ervoor gekozen om het per aangetekende post te versturen. Heeft eerlijk gezegd wel wat zweetdruppeltjes gekost  :cry:

Er is ook de mogelijkheid om het aangetekend te versturen met een bepaald formuliertje eraan bevestigd dat vervolgens door de ontvanger wordt getekend en daarna weer retour naar jou wordt verzonden. Dat dat mogelijk was werd ons niet door die slaapkoppen aan de balie verteld, maar moest ik via internet vernemen!  :x

Ik zou er dus voor kiezen om ze per koerier te versturen óf via de laatstgenoemde manier.

succes  :up:

Roel

Soms kan je het als je het aangetekend laat versturen 'tracken' via het internet. Want dan krijg je gewoon een nummer en zie je precies waar je pakketje is.

Dat dat mogelijk was werd ons niet door die slaapkoppen aan de balie verteld, maar moest ik via internet vernemen!

Dit heb ik inderdaad 2 keer gedaan, maar ik heb dat roze papiertje alletwee de keren toch niet teruggezien helaas. Waar dat aan ligt weet ik helaas ook niet.

Groetjes Miranda  :)

Soms kan je het als je het aangetekend laat versturen 'tracken' via het internet. Want dan krijg je gewoon een nummer en zie je precies waar je pakketje is.

Als je iets via de PTT aangetekend verstuurd kun je het inderdaad volgen met track en trace......maar (volgens mij) alleen binnen NL. Wij hebben ook onze medicals aangetekend laten versturen en kwamen niet verder dan de locatie waar ons pakketje NL verliet. Maar alles is aangekomen hoor!

Michel

Klopt; track and trace werkt alleen binnen NL (misschien europa, maar dat weet ik niet zeker). Die info kun je zo terug vinden op de website van TPG.

Wij konden wel zien dat het was aangekomen, aangezien onze hele visumaanvraag (PhD student visum, subclass 574) electronisch ging. Er stond een hele tijd awaiting for medicals. En op een zekere dag stond er 'medicals' met een groen vinkje. Een dag later kregen we een mail waarin stond dat we welkom waren!
Het hangt dus van het type visum af.

Is dat dus idd de laatste stap voor je visum?? Wij hebben onze X-rays vorige week donderdag naar Sydney gestuurd (en helaas hadden wij ook zo'n pennelikker die het enkel aangetekend wilde sturen  :wall: ) maar zit nud us met smart te wachten op antwoord dat ze het ontvangen hebben. Aangezien ons visum wordt geregeld door mijn nieuwe werkgever (457-visum) wordt alles in de gaten gehouden door ons immigration office als het goed is... maar we zijn nu al een week verder en heb nog niets gehoord.... als dit echter de laatste stap is, moet het wel lukken voor vertrek op 22 september!!

Komt vast allemaal goed.......maar het valt niet mee geduldig te zijn. Ik weet er alles van  :up:

tinusv,

> Er stond een hele tijd awaiting for medicals. En op een zekere dag stond er 'medicals' met een groen vinkje.

dus je kon ten allen tijden de huidige status van je visum aanvraag bij DIMIA online bekijken?? hoe, waar, wat enzo??? url??

hummin

[quote author=hummin link=topic=2215.msg22827#msg22827 date=1123082405]
dus je kon ten allen tijden de huidige status van je visum aanvraag bij DIMIA online bekijken?? hoe, waar, wat enzo??? url??
[/quote]

Uw vraagt, wij zoeken:
https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa

(Let op dit was dus, omdat onze visumaanvraag geheel online ging, zelfs het bewijsmateriaal(kopie huurcontract) hebt ik ingescand en ge-emaild)

hi all,

Hier het antwoord:

http://www.dimia.gov.au/allforms/local_clearance_unit.htm

Je kunt dus een email sturen naar LCU@immi.gov.au met de vraag of zij de medicals ontvangen hebben.

Met dank aan m'n vriendin die dit vond.

hummin

Back