Medicare als buitenlands verzekerde

fvdb

New Member
Hoi,
Wij zijn bezig met het aanvragen van een 408 Temporary Activity visum en ik begrijp dat Nederlanders recht hebben op medicare onder de reciprocal health care agreement. Echter, ik woon nu niet in NL en ben op dit moment dus ook niet in NL verzekerd, maar in DK, wat geen reciprocal health care agreement heeft. Ik heb wel gewoon een europese verzekeingskaart. Ik vroeg me af wat voor gevolgen dit heeft voor health insurance - en wat de beste opties zijn. Hier komt nog eens bovenop dat mijn vriendin (de-facto partner) uit Frankrijk komt, wat ook geen reciprocal health care agreement heeft.

Ik neem aan dat Medicare voordelen heeft en dat het financieel voordeliger is (?), maar wat zijn de alternatieven? Daarnaast, ik begrijp dat tandzorg extreem duur is - is het aan te raden om je extra te verzekeren?

Bedankt voor de aandacht
gr,
Frederik
 
Ja, het lijkt erop dat je niet in aanmerking komt voor de reciprocal agreement. OOM is dan een maatschappij die veel gebruikt wordt.
 
Wij hebben HCF omdat daar die een verzekering heeft waar de tandzorg bij in zit. Maar stel je daar ook niet te veel voor, want voor een kroon moet je nog best wel een aardig bedrag bij betalen. Maar halfjaarlijkse controles, X-ray en enkele vullingen zijn gedekt.
 
Let wel op met OOM als je een pre-existing condition hebt. Alles wat daarmee samenhangt wordt NIET gedekt, period. Iets duurder is Allianz, maar die nemen het in ieder geval in de dekking op (soms met beperkingen). Typische verzekeraars. Geven je een paraplu als de zon schijnt en als het regent nemen ze die weer af.
 
Dank jullie wel. Ik begrijp hieruit dat ik dus geen recht heb op Medicare. Blijkbaar heeft mijn nieuwe werkgever wel een regeling/afspraak met Bupa. Hoe staat dit tot Oom?
 
Back
Top