Medicare vs expat verzekering??

Sabz

Active Member
Dag allemaal,

Ik sta op het punt naar Melbourne te emigreren (5 weeks and counting) en ben met de laatste regeldingen bezig. Eén van de moeilijkste zaken vind ik de verzekeringen en dan met name de medische verzekering.

Vrienden van mij zijn naar Berlijn geemigreerd en hebben vanwege de dure ziektekostenverzekering daar een expatverzekering afgesloten (OOM) ze zijn matig tevreden omdat ze alles eerst zelf moeten betalen en dan achteraf het geld terug moeten vragen.
Ik heb info over expatverzekeringen (OOM, goudse) aangevraagd en voor 110 euro per maand ben je vrij aardig verzekerd. Ik heb een skilled permanent resident visa en kom ook in aanmerking voor medicare. Ik heb alleen moeite met het vinden van de kosten van medicare en wat dan allemaal gedekt is. Zaken als fysiotherapie en tandartskosten vind ik vooral belangrijk. Ben alleen dus geen kinderen om rekening mee te houden.

Hoe hebben jullie je (medisch) verzekerd en wat zou je aanraden? Wat zijn jullie per maand kwijt?
Alvast bedankt voor de reacties :)

Als jij een permanent visum hebt dan hoef je helemaal niet over een expat verzekering te denken.

Voor fisio en tandarts neem je prive erkering voor extras. De kosten kunnen erg verschillen, google maar even voor private health insurance.

Ik ben er nog niet uit, maar heb hif.com.au op het oog.

(enige wat me tegen zit is dat ik tevaak aan hiv moet denken met die naam)

Als jij een permanent visum hebt dan hoef je helemaal niet over een expat verzekering te denken.

Voor fisio en tandarts neem je prive erkering voor extras. De kosten kunnen erg verschillen, google maar even voor private health insurance.

Dank voor de info. Waarom is zo'n expatverzekering dan niet handig? Als het niet voor de ziektenkosten is, dan leek me een WA verzekering oid nog wel zinnig. Maar je kunt dus medicare zijn en je voor enige zaken prive laten bijverzekeren? Ik ga op googlonderzoek uit!

Back