Medicijnen

clair

New Member
Mijn man gebruikt medicijnen voor z'n hart+diabetes.Op vakantie mogen we een voorraad voor 4 weken meenemen +verklaring dus dat komt wel goed,maar hoe als je langer gaat?
Bv,2 jaar?
Krijg je die vergoed met medicare of zelf dokken??
Zoja,zijn medicijnen daar duurder of goedkoper?

En krijg je ze zo mee bij de apotheek als je recept hebt?

Clair.
 
Ben bang dat je die zelf moet betalen maar er is wel een "ceiling"  even searchen op PBS geloof ik...

Groetjes
Syl
 
[quote author=clair link=topic=3060.msg34906#msg34906 date=1131108047]
Mijn man gebruikt medicijnen voor z'n hart+diabetes.Op vakantie mogen we een voorraad voor 4 weken meenemen +verklaring dus dat komt wel goed,maar hoe als je langer gaat?
Bv,2 jaar?
Krijg je die vergoed met medicare of zelf dokken??
Zoja,zijn medicijnen daar duurder of goedkoper?

En krijg je ze zo mee bij de apotheek als je recept hebt?

Clair.
[/quote]


hoe kom je aan die 4 weken, Claire  :? . Ik heb net voor Jan medicijnen voor 6 maanden bestelt. Heb ik iets gemist op de website van Customs?

Wat betreft de prijs: die was in de voorgaande jaren dat we er waren, veel goedkoper dan in NL. Er is volgens mij geen land waar de medicijnen zo duur zijn als in NL. Het kan dus alleen maar meevallen.
Mocht er iets mis gaan met onze medicijnvoorraad dan hebben we een brief bij ons van de cardioloog waar precies in staat wat Jan z'n medische situatie is. Met deze brief kun je naar een huisarts voor een recept of naar een 1e hulp-afdeling van elk ziekenhuis of medische post in de bush-bush.
Tenminste, dat heb ik ergens al lezend opgepakt.

Laat je me nog even weten hoe het met die 4 weken zit? Als er niet meer ingevoerd mag worden, kunnen we ons de moeite besparen om de koffer vol medicijnen te pakken.
We doen het ook niet omdat we denken dat ze in OZ moeilijk te krijgen zijn, hoor, maar meer om niet de hele tijd met die verrekte medische dingen bezig te zijn.  :evil:


groetjes
 
als je slim bent vraag je inderdaad voor je weg gaat een voorraadje mee, ik geloof dat je vanuit je verzekering in nederland idd max voor een half jaar mee mag nemen....

dus gewoon even naar je huisarts, vertel dat je een half jaar op vakantie gaat (niet langer want misschien dat ie dan weer moeijlijk doet...) en klaar :up:

Sab
 
Bedankt voor alle info jongens!Annelies,ik heb hier een boekje:Wat&hoe reisgids Australie.Daar staat in dat het voor 4 weken mag maar misschien is dat niet up to date??
Ik heb t een paar weken terug bij V&D gekocht,het is van 2005.
Wij zouden liever ook extra medicijnen meenemen.
Jouw man is dus ook hartpatient?Kreeg je die brief in het Engels mee?
Wij moeten het sowieso navragen bij de cardioloog,mijn man hoeft nog maar 1x in het jaar op controle.

Wij willen nl.in 2009(kan ook eerder of later)voor 2 jaar gaan en daarna permanent.
Clair.
 
Annelies,ik heb gekeken op tga.gov.au,daar staat dat je voor 3 maanden medicijnen
mee mag nemen!Met natuurlijk verplicht beschrijving welke en waarvoor.Bij customs moet je verplicht door declare.
En mocht je tekort komen kun je idd met die brief van je eigen arts weer naar een arts daar en zo medicijnen bij kopen.
Clair.
 
Hartelijk dank, Sabien en Clair. Jullie info scheelt weer een hoop zoekwerk. Ik twijfel nu wel tussen drie en zes maanden. maar denk toch maar voor die zes te gaan.
Stop wel wat meer strips in de doosjes of zouden ze die na gaan tellen?

Ja, Jan is naast of misschien wel door z'n reumatische aandoening sinds 2004 ook hartpatient, helaas. Op het moment dat hij een hartinfarct kreeg zagen we onze plannen om naar OZ te emigreren eigenlijk wel in rook opgaan.
Misschien is dat nog steeds zo want ondanks dat hij goed herstelt is zijn de kosten voor de medicijnen die hij nodig heeft natuurlijk flink hoog. Hoewel we ze heel graag zelf willen betalen in ruil voor een permanent recidency, weet ik niet of de DIMIA dit ook een goed idee vindt.
We komen lang niet op de jaarlijkse kosten van $ 20.000, want Jan hoeft niet meer naar de cardioloog en prikt zelf z'n INR, maar 1 op de 3 hartpatienten krijgt hartfalen en dat is een dure complicatie.
Als verpleegkundige heb ik een hoop van deze patienten verpleegd, dus ik weet waarover ik praat. Jan behoort, hoop ik, tot de andere 2 maar het is nu eenmaal aan de DIMIA om te beslissen.

Wij hebben inderdaad aan de cardioloog gevraagd om een brief in het engels op te stellen waar Jan z'n medische historie in vermeld staat. Het kostte heel wat tijd om zo'n brief aan de ziekenhuis administratie te ontfutselen maar daar kon de arts niets aan doen. We hadden hem nl. pas na 4 maanden in handen. Neem er dus de tijd voor, Claire en veel succes.

groetjes
 
Ruim de tijd ervoor nemen dus!Misschien verschilt het per ziekenhuis?
In Lelystad waren ze vrij vlot,zag ik bij iemand maar nu zitten we in Almere.
Ik zal er in elk geval rekening mee houden.Clair.
 
Back
Top