medische keuring working holiday visum

AnneK

New Member
Hallo allemaal,

In juli vertrek ik voor een jaar naar Australië om daar te reizen en werken. Ik ben nu bezig met het aanvragen van een Working Holiday Visum. Vandaag kreeg ik bericht dat ik en medische keuring moet ondergaan. Ik weet dat dit in Antwerpen veel voordeliger is dan in Amsterdam maar weet niet bij welk centrum of welke arts ik dan moet zijn. Weet iemand waar ik mij in Antwerpen medisch kan laten keuren?
groet Anne
 
Huh een medische keuring voor een WHV? Ik heb dat voor mijn WHV niet gehoeven...
Ik zou het voor de zekerheid nog maar eens goed navragen!
 
Huh een medische keuring voor een WHV? Ik heb dat voor mijn WHV niet gehoeven...
Ik zou het voor de zekerheid nog maar eens goed navragen!
Dat dacht ik dus ook....online indienen en klik binnen no time, binnen en gaan!
 
Ligt eraan wat je opgeeft. Ik heb voor mijn 6maanden stage visum een xray moeten laten maken omdat ik in Roemenie geweest was... En misschien dat ze ook wel heel random af en toe wat mensen eruit pikken?
 
Wat bedoel je met opgeven? Ik heb wat standaard gegevens in moeten vullen en ze gemachtigd om mijn financien na te trekken etc. en geen probleem, binnen 4 dagen was mijn WHV binnen.
 
Financien natrekken??? Dat kan ik me weer niet herinneren!! Ik dacht dat je ook wat gezondheidsvragen moest beantwoorden..
Hehehe nou ben ik wel benieuwd wat ik allemaal op moet geven bij mn 2e WHV aanvraag. Die ga ik deze zaterdag/zondag/maandag doen..
 
Je moet idd soms een medische keuring ondergaan. Dat heeft voornamelijk met 2 dingen te maken. Of je hebt aangegeven de afgelopen x jaar langer dan 3 maanden in een bepaald land te zijn geweest (of wellicht zelfs en vakantie in Afrika, who knows) of je hebt aangegeven in de gezondheidszorg oid te willen werken tijdens je WHV jaar. Ook dan moet je een medische keuring ondergaan.
 
Bedankt Zwerver, inmiddels heb ik een Thorax foto laten maken in Amsterdam en dat was zo gepiept. Ik ben voor langere tijd in Zuid-Korea geweest en moest daarom de thorax foto laten maken. Mijn aanvraag is inmiddels goedgekeurd! Ik heb helemaal niet hoeven bewijzen dat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan, dat had ik wel verwacht. Of komt dit nog later?
 
Net mijn 2e WHV aanvraag gedaan en ook ik heb niets hoeven in te vullen dat ze mijn financien mogen checken. Wel moest je Ja/Nee invullen of je genoeg funds had voor de eerste tijd en voor een ticket het land weer uit.
 
Back
Top