Medische stappen

badri

New Member
Hoi Allemaal,

Wij gaan binnen kort medische exam moet doen (front loading).
Weet iemand de stappen de wij moet volgen ....:)

Met vriendelijk Groet

Badri

Ha Badri!

Hoe staat het met de vorderingen voor het visum?

Ik heb zelf net de medical gehad.
Eigenlijk is het heel eenvoudig: je belt een van de panel doctors op voor een afspraak voor de keuring en je maakt een afspraak voor de x-ray. De x-ray moet eerst, dan kun je het resultaat meenemen naar de dokter. De formulieren (als je ze nog niet hebt) zijn aanwezig bij de dokter en kun je daar invullen.

De panel doctors kun je hier vinden:
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#netherlands

Succes!

Sander,

Als alles goed volgens planning hebben wij onze medicals in december. Weet jij hoe het dan verder gaat, m.a.w. moet je de uitslag van je medicals meenemen naar de "visum-uitreiking" of moeten deze eerst weer opgestuurd worden.

Michel

@Michel,

Dat ligt er een beetje aan hoe je de visumaanvraag doet. Als je de aanvraag front-load (alle papieren in een keer opsturen/meenemen naar de ambassade), dan neem je zelf de medicals mee. Zo niet, dan stuurt de dokter ze naar de ambassade volgens mij.

Hoi Sander,
Bedankt voor het reactie.
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de doktor voor 5 january. Mijn Agent verwacht ook op de tijd medische aanvraag. Zo dat komt goed uit. De receptionist wsa heel aardig. Zij hebt alles uitgeleegd wat wij moet doen.

Gr
Badri

Badri,

Begrijp ik het goed: je hebt reeds een afspraak gemaakt met 1 van die aangewezen ziekenhuizen / artsen voor je medicals, terwijl je het verzoek voor je medicals nog niet binnen hebt?

Sander said:
Eigenlijk is het heel eenvoudig: je belt een van de panel doctors op voor een afspraak voor de keuring en je maakt een afspraak voor de x-ray. De x-ray moet eerst, dan kun je het resultaat meenemen naar de dokter. De formulieren (als je ze nog niet hebt) zijn aanwezig bij de dokter en kun je daar invullen.

Ik mis tussen de x-ray en de dokter het woord bloedprikken!

Jeroen said:

Gelijk heb je. Ik heb dat weg gelaten omdat je dat eigenlijk in overleg met de dokter doet en je toch eerst naar de dokter moet om een formulier voor het prikken te halen (tenminste dat moest ik). Vervolgens kun je het bloedprikken voor de keuring doen, wel zo handig...dan heb je alles al, of achter af.

Jeroen said:
Sander said:

Pascal deed het bloedprikken BIJ de dokter(in Zwolle). Hoorde pas een week later of zo dus over het bloed(HIV).

Hangt denk ik van docter af in welke volgoorde/waar je alles doet.

Inderdaad, gewoon de dokter bellen, is allemaal heel simpel

Succes Badri!!! :D

Ik heb ook een afspraak gemaakt in zwolle, 6 december x-rays and 7 december bij de dokter.. Heb ook niet gehoord dat je het bloedprikken apart moet laten doen

MicNic said:
Badri,

Begrijp ik het goed: je hebt reeds een afspraak gemaakt met 1 van die aangewezen ziekenhuizen / artsen voor je medicals, terwijl je het verzoek voor je medicals nog niet binnen hebt?

Ja, Wij gaan frontloading doen. Wij verwacht de medicals aanvraag ergens twee weken january of february.

1. Eerste x-ray.
2. Blood onderzoek voor HIV.
3. Met alle resultaat naar de panel doktor.

Jammer is wij zit vast in de pre july circus. :( De mensen in post july wordt snel behandelt door ASPC en hun nieuwe systeem.

Wij zitten in de oude systeem. Ah zo lang gewacht nog klien beetje meer.

Gr
Badri

badri said:
Jammer is wij zit vast in de pre july circus. :( De mensen in post july wordt snel behandelt door ASPC en hun nieuwe systeem.

Wij zitten in de oude systeem. Ah zo lang gewacht nog klien beetje meer.

Gr
Badri

Ik heb pas je bericht gelezen op de portal. Ik wist dit helemaal niet. Wij zijn ook pre july. Wij hadden dan wel het voordeel dat we nog maar 115 punten nodig hadden, maar hebben nu dus het nadeel dat het niet snel gaat. Aan de andere kant, we hebben ons helemaal ingesteld op 50 weken, dus zo erg valt het niet tegen.

Nog een vraagje Badri, jij hebt de medicals gefrontloaded, stuur je ze nu alvast op of wacht je op het verzoek uit Oz, en stuurt ze dan op. Wij zitten er aan te denken het laatste te doen (opsturen na verzoek).
Groet, Isis.

hoi,

Onze doktor hebt de medical papier rechts streek naar Adeliade gestuurde. Als frontloading doet dan op de brief (grote letter) naam, date of birth and acknowledgement nummer schrijven.

Elke optie heeft voordelen en nadelen.

Gr
Badri

Back