medische test

bullyboy

New Member
Hallo ik ben Bert en ik heb een vraag. :roll:

Ik heb samen met mijn gezin de plannen om tegaan emigreren.
Ik kan alleen binnen komen als student van 41 jaar en daar een bricklaying course volgen van 2 jaar.
Als ik deze afgerond heb kan ik voor het australische nationaliteit gaan.
Maar ik kan nergens vinden wat de medische test inhoud.
Bij mijn vrouw is 2 jaar geleden hernia geconstateerd maar zonder operatie en goed bewegen gaat het nu goed.
Mijn vraag is hoe streng zijn ze bij de keuring en waar kan ik adressen vinden die het afnemen.

B.v.D. Bert Jansen

Hoi Bert,

welkom op het forum.
Een paar dingen; weet je zeker dat je binnen kunt komen als student ?
Daarnaast kan je pas na 5 jaar de AU nationaliteit aanvragen.

De medische keuring bestaat uit 2 delen;
1. X-ray
2. Medische keuring bij een arts.

De Medische keuring doe je vaak pas als je visum aanvraag al een tijd "onderweg" is, dit i.c.m. je VoG heeft namelijk ook weer gevolgen voor je inreis datum. Daarnaast is je medische keuring en VoG maar een jaar geldig.

Een panel dokter kun je vinden op: www.immi.gov.au/contacts/overseas/n/netherlands/panel-doctors.htm

Voor de keuring moet je 2 formulieren hebben:
Formulier 26: www.immi.gov.au/allforms/pdf/26.pdf
Formulier 160: www.immi.gov.au/allforms/pdf/160.pdf

Groeten,
Johan

Hi Bert,

Welkom op het forum.
Ik wilde ook een heel verhaal posten, maar Johan was me al voor :up:

Voor wat betreft de Panel Doctors; wij hebben goede ervaringen met Dr. Delprat in Amsterdam.
Wij gaan over 1,5 week bij hem te keuren en hebben al meerdere malen uitgebreid contact gehad.
Het wilden voor het starten van de hele procedure, wat meer zekerheid te hebben over de medicals.
En Dr. D. heeft ons wat dat betreft behoorlijk gerust gesteld.

Bart

Toch een keer gelukt Bart om sneller te zijn  :grin:

Wij hebben de x-ray & bloedtest in het OLVG in Amsterdam gedaan, daarna de keuring bij Dr. de Boer.
Super aardig, meewerkend en erg relaxed, ook met onze kleine man van nu bijna 3 jaar oud die het erg leuk vind de boel eens flink op zijn kop te zetten  :evil:

Wat Bart al zegt is misschien een goede tip; neem eens contact op met een panel dokter en leg je vraag voor.
Scheelt een hoop geld achteraf misschien.

Succes  :up:
Johan

Bedankt voor de reacties :up:
Om de vraag van Ingriddh te beantwoorden.
Ik ben dit jaar naar de emigratie beurs geweest in maart.
Ik dacht dat omdat mijn beroep niet op de skillist voorkomt geen kans zou maken.
Daar heb ik tehoren gekregen omdat ik vertelde dat ik mijn huis verbouwd had aan alle kanten en als laatste ook nog onderkelderd had in mijn eentje.
Daar kreeg ik tehoren dat ik als student binnen kon komen via silvertrowel (www.silvertrowel.com.au)en dat is een organisatie waar je in 2 jaar een certificaat 3 kan halen als metselaar of stucadoor of dakdekker.
Deze certificaat heb je nodig om in aanmerking tekomen voor het visum aanvraag.
Je kan je gezin meenemen en mijn vrouw mag dan 20 uur per week werken.
Ik heb een schoolweek van 20 uur en mag daarbij ook 20 uur per week bijwerken.
Na het volbrengen van het 2e jaar krijg je alle testen die je normaal in nederland krijgt als je voor skilled visum gaat.
Dit was dan ook de rede dat ik mijn vraag stelde over de medische test.
Ik heb familie in Adelaide en Sydney wonen die garant voor me staan en me ook vertellen dat er zat werk is in de bouw.
Dus dat moet wel goed zitten.
Alleen de opleiding kost $28.000,- per 2 jaar en healthcare voor een gezin als student kost $1300,- per 2 jaar.
Ik ben dus nu alle voor en nadelen aan het bekijken of we de grote stap gaan wagen.
In iedergeval al bedankt voor deze informatie.

Bert. :lol:

Hoi Bert,

ok, goed nieuws dus.
Normaal moet je echter een aantal jaren werk ervaring hebben, dus kijk even of je dat gaat halen ook ivm je leeftijd.

Succes iig !!
Groeten,
Johan

Back