mariekske
New Member
Hallo allemaal, JAWEL, daar ben ik weer met mn vragen! T lijkt wel alsof ik elke week weer een nieuwe weg insla met mijn en Liam's plannen ivm migratie naar OZ! Nadat Liam's aanvraag (skilled independant, als electricien) vanwege een heel kleine stommigheidje moest worden ingetrokken en nu de procedure NOG langer dan lang duurt heeft Liam vandaag zijn ex-baas in Perth opgebeld ivm evt. sponsorship. Steve (zijn baas, en met die naam hoe kan t ook anders, alle Ozzies heten John of Steve haha) was zeer enthousiast en vroeg Liam om over 3 weken al aant werk te kunnen. Aangezien hij nog een TFN heeft vh afgeloipen jaar werken in Oz op zijn WHV zou hij volgens zijn baas zo aan de slag kunnen en de rest vh papierwerk tzt kunnen afhandelen. T overvalt ons een beetje want Liam komt morgen voor 1 week naar Nederland en eigenlijk om hier voor een paar maanden werk te zoeken totdat we naar Oz af konden reizen.
Mijn vraag is nu of er mensen zijn die ook via een Australisch bedrijf gesponserd zijn en hoe t dan in werking gaat met de partner (Ik in dit geval) die dan mee wil liften!!! We wonen niet samen, wel 9 mnd gedaan in een busje in Oz en hebben wel heel veel ander bewijs van een 1,5 durende vaste relatie (foto's, e-mails, statements, vliegtickets van en naar ierland-nl, gezamelijke bankrekening va jan 06, kaarten, enz enz)
Elke tip/hint is meegenomen, de tijd begint te dringen, want... Liam heeft komende vrijdag 3 afspraken bij nederlandse uitzendburo's ivm tijdelijk werk in nederland. Maar Liam wil niet eerder naar Oz vertrekken voordat we weten hoe het voor mij gaat lopen, en wat er moet gebeuren wil ik op zijn visum mee kunnen liften. (De ielts test en Skills asessment heb il al binnen)
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Alvast super bedankt voor t lezen van mn zoveelste vraag!
Heel veel liefs, Mariekske
Mijn vraag is nu of er mensen zijn die ook via een Australisch bedrijf gesponserd zijn en hoe t dan in werking gaat met de partner (Ik in dit geval) die dan mee wil liften!!! We wonen niet samen, wel 9 mnd gedaan in een busje in Oz en hebben wel heel veel ander bewijs van een 1,5 durende vaste relatie (foto's, e-mails, statements, vliegtickets van en naar ierland-nl, gezamelijke bankrekening va jan 06, kaarten, enz enz)
Elke tip/hint is meegenomen, de tijd begint te dringen, want... Liam heeft komende vrijdag 3 afspraken bij nederlandse uitzendburo's ivm tijdelijk werk in nederland. Maar Liam wil niet eerder naar Oz vertrekken voordat we weten hoe het voor mij gaat lopen, en wat er moet gebeuren wil ik op zijn visum mee kunnen liften. (De ielts test en Skills asessment heb il al binnen)
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Alvast super bedankt voor t lezen van mn zoveelste vraag!
Heel veel liefs, Mariekske