Meenemen Medische gegevens Tandarts + Huisarts

STW

New Member
WIe heeft er ervaring met het meenemen van hun medische gegevens tandarts en huisarts

Hebben jullie deze in Nederland laten vertalen of heeft de tandarts / huisarts deze vertaald?
 
Wij hebben een kopie van ons medisch dossier meegenomen en zelf een samenvattende vertaling gemaakt van de meest essentiele dingen en dat aan de nieuwe huisarts gegeven.
 
Ik had nogal een historie bij tandarts/kaakchirurg dus ik heb m'n laatste Xrays gevraagd op schijfje (voortuitstrevende tandarts!). Heb ik meegenomen bij m'n eerste bezoek hier en hij keek er wel even naar, maar ze zijn VERPLICHT om ZELF een initiele assessment te maken over je gebit - een soort nulmeting. Voor een dokter geldt denk ik een beetje hetzelfde. Maar zeker als je wat historie hebt is het natuurlijk niet gek om dat overzichtelijk te hebben.
 
Ook wij hadden de tandarts gegevens electronisch meegenomen (inclusief de fotos als jpeg ;-). Maar hetzelfde verhaal, de tandarts moet (of doet sowieso, want levert geld op!) zelf de eerste initiele assessment doen.
 
Vanwege mijn complete tandarts dossier welke ik had mee genomen had ik geen wachttijd bij de particuliere verz. Moest wel even wachten tot ze het vertaald hadden maar daarna was ik 'aangenomen' en kon ik direct gaan claimen.... Ben de naam ff kwijt van de eerste 6 of 12 maanden dat je niets mag claimen, maar die verviel dus.
 
@Martin

Dat is dat wel een heel goede reden om de boel mee te nemen. Zeker als je net wat krijgt in je wachtjaar kan het flink in de papieren gaan lopen. En dat voor het kleine beetje moeite dat je ervoor in NL moet doen.

MICHIEL
 
Dan zal ik maar niets meenemen van tandartsgegevens, anders moet ik nog driedubbel gaan betalen :grin:
 
van de huisarts kregen wij in het nederlands maar die zegt dat de meeste woorden
die ze gebruiken in het latijn staan dus dat gebruiken ze over de hele wereld
dus de meeste dingen van een huisarts begrijpen ze daar wel
en als ze het niet begrijpen kan je het alsnog gaan vertalen
succes

rob
 
Back
Top