Meer dan 2 honden meenemen, heeft iemand dit gedaan?

katie

New Member
Hoi,

Ik ga rond Februari richting WA of Queensland(ben er nog niet helemaal uit) en neem mijn twee kleine en een grote honden mee. Nu lees ik overal dat het heel moeilijk is om een huis te huren en er eigenlijk maar twee honden per huis mogen van de gemeente. Het is schijnbaar mogelijk om een extra vergunning aan te vragen, maar is het moeilijk om een huisbaas te vinden die dit toelaat? Of zijn er mensen die een hond "illegaal" erbij nemen? Ik maak mij hier erg veel zorgen om en zou graag ervarin gen willen horen.

Groetjes,
Katie

Hoi Katie,

het is denk ik wel belangrijk waar je heengaat. Het is per gemeente verschillend volgens mij hoeveel huisdieren er worden toegestaan. Dit zal dus misschien ook per staat wel verschillend zijn.

Huren met huisdieren is mogelijk maar wel lastiger om iets te vinden. Wij hebben ook gehuurd met "illegale" dieren maar ik heb ook weleens gelezen een huisbaas je er niet uit mag zetten omdat je een dier hebt. In hoeverre dat precies allemaal rechtsgeldig is weet ik niet en ik weet ook niet of je dat pad in wilt gaan.

Persoonlijk zou ik ze meenemen maar het zoeken naar een huis kan dat wat stress opleveren.

Er schijnt trouwens een speciale website te zijn voor huisdier vriendelijke huizen.

Hoi Inge,

bedankt voor je snelle antwoord. Alle gemeenten die ik heb bekeken hebben dit beleid, al lijkt queensland gevoelsmatig wat soepeler. Ik heb de neiging om idd een hond "illegaal" bij mij te laten wonen en de andere twee op te geven. Ik denk dat het nl ook veel problemen geeft bij een huis zoeken. Is er een strenge controle op het hebben van meerdere honden door huisbaas en gemeente of is het hetzelfde als in nl? Weet jij toevallig die website van het verhuren van huizen waar honden zijn toegestaan? Alvast bedankt en sorry voor de vele vragen, ik maak mij hier veel zorgen om!

Hoi,

bij ons werd er niet gevraagd hoeveel honden we hadden, we hebben de hond ook nooit aangegeven bij de gemeente.
Ik weet wel dat er in het huurcontract stond dat je geen honden mocht mocht hebben, daar moesten we een appart formulier voor invullen.

Controlle hebben we nooit gehad, ik zou me daar het minst druk over maken.

Groeten en succes,
johan

Back