Meer emigranten keren terug naar Nederland

Joep

Active Member
Meer emigranten keren terug naar Nederland

Uitgegeven: 4 oktober 2006 12:56
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2006 13:15

RIJSWIJK - Van de Nederlanders die zijn geëmigreerd keert ruim de helft binnen acht jaar terug. Ondertussen blijft de stroom emigranten die nu het land verlaat onverminderd groot. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag laten weten.

Uit cijfers van het CBS blijkt dat vorig jaar 20.200 Nederlandse emigranten terugkeerden naar hun vaderland. Dat zijn er 750 meer dan in 2004. De verwachting is dat het aantal remigranten dit jaar nog hoger uitvalt. Vanaf januari tot eind juli waren er ten opzichte van dezelfde periode in 2005 al 2000 Nederlanders meer teruggkeerd.

Wat de oorzaak is van de remigratiegolf is moeilijk te zeggen, aldus een woordvoerder van het CBS. "Veel mensen weten bij hun vertrek al dat ze tijdelijk naar het buitenland gaan. Maar die groep was er een paar jaar geleden ook al."

Gepland

Een andere reden is dat menigeen spijt krijgt, al is niet bekend om hoeveel mensen het gaat. Globaal kan worden gezegd dat Nederlanders die naar de Verenigde Staten, Australië en Scandinavië vertrekken dit doen om zich er permanent te vestigen, weet de zegsman. Als zij terugkeren is dit vaak niet vooraf gepland.

bron: nu.nl

[quote author=Joep link=topic=5747.msg72597#msg72597 date=1160082682]
niet helemaal guys, want "ons" = " zij"!

maw 'wij' keren terug!
[/quote]ehummm, ikke niet :beach: Tis veel te leuk/lekker/prachtig hier.

:-D

Ik zal er eerstnog moeten komen, voordat ik uerhaupt kan denken aan terugkeren  :lol: :-D

Ik zeg altijd als mensen dat zeggen:

"Das niet de bedoeling". En nee, ik denk ook niet terug te komen.

Ik moet zeggen, ik heb het hier wel naar mijn zin maar.. ..  ik denk dat ik met de tijd weer terug ga. Als onze 2 jaar hier voorbij zijn wil ik heel graag terug. Op zich zit er namelijk geen enkel verschil tussen Aussie en NL, behalve de temp. Vind ik dan tenminste. Maar goed, ik ben hier ook nog maar 2 mnd. Het verschilt per dag hoe ik me daar over voel.  :|

Kisses Tanne

Ja idd misschien wil ik ook wel terug.....

Taal barriere is toch groter dan ik dacht.... Weet ik veel dat ze engels spreken :-x
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nog 16maanden en vraag ik me ozzie passport aan :cheer: :cheer:
Misschien nog ff iets zere-neus ... Het is hier idd vooral door de weeks eigelijk het zelfde als in Nederland  :crazy: Veel van het zelfde gedoe en gezeik zoals het altijd al was. MAAR het is vooral in vakanties en weekenden (dus als ik vrij ben) veel meer het gevoel van vrijheid en ruimte... Het is nu alweer 3e keer deze maand dat ik ff met de bus 12 uur heen en 12 terug naar Adelaide ga en dat voor maar 2 dagen plezier. Dat deed ik NL eigelijk nooit ff een bus naar zuid Frankrijk pakken voor maar 2 dagen... Al de stress en etc... Hier is alles zo chill of,, kweet nie..

Dit is nog maar het begin kan nie wachten tot dat ik me eigen motortje en huis heb gekocht in Adelaide dan begint alles eigelijk pas echt :cheer:
groetjes Barry

Dat vind ik wel tof om te horen zeker, omdat je in Coober Pedy zit :up:
En nog niet in Adelaide.

Wij hopen over een half jaar in Adelaide te zitten. De exacte datum weet ik niet hangt van de verkoop van ons huis af.
Maar heb er zooooooooooo veel zin in als ik al jullie (van de mensen in Oz) verhalen lees :lol:

Liefs Eutrice

Ja ach, op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen dat als je aan het werk bent het ongeveer hetzelfde zal zijn. Je kan het goed of slecht treffen er zit helaas vaak wel iemand bij waar je het niet zo goed mee kan vinden enz. enz.. Het zijn de avonden en de weekenden die het leven in Australië anders maken. Om niet te spreken van beter of slechter.
En als er emigranten zijn die dat slechter bevalt, ja dan valt het ook wel te begrijpen dat ze weer terugkeren naar Nederland. Bevalt het je beter? Dan ben je niet weg te krijgen uit het land.

Tuurlijk: werken is werken. Daarin verschilt NL en Oz niet zoveel (alhoewel: toch wel ander cultuurtje...)

Maar het is ook hoe je naar werk gaat: lekker op de fiets of zelfs al lopen naar bus/trein... heerlijk!

En dan lunches of coffee breaks op een terrasje... mmmmmm! OK: ik werk dan in CBD zodat dat ook kan.

Het is ook niet dat ik het niet naar mijn zin heb ofzo, maar ik heb gewoon meer heimwee dan ik had gedacht.  :| Ik blijk toch meer een familie mens te zijn. Plus dat ik het gewoon ook niet zo slecht in NL vind. Maar wat ik al zei, ik zie over 2 jaar wel wat we doen.

En over het feit dat wij hier zitten is misschien juist wel heel goed tegen over ergens anders in Aussie gaan wonen, je maakt hier namelijk heeeeeeeeel snel vrienden.  :gossip:  Iedereen zit in hetzelfde bootje....   :group:

Kisses Tanne

[quote author=Jan Katers link=topic=5747.msg72659#msg72659 date=1160177640]
Tuurlijk: werken is werken. Daarin verschilt NL en Oz niet zoveel (alhoewel: toch wel ander cultuurtje...)

Maar het is ook hoe je naar werk gaat: lekker op de fiets of zelfs al lopen naar bus/trein... heerlijk!

En dan lunches of coffee breaks op een terrasje... mmmmmm! OK: ik werk dan in CBD zodat dat ook kan.
[/quote]

hehehe ja aan die lunches was ik zo gewend! ... en als het uit de hand loopt komt je gewoon die dag niet meer terug op je werk... heel apart.....

Back