Meer plekken in Skilled Migrant programma

Ah ja! Dus 31,000 migranten (van een bepaald beroep) kunnen hier komen werken, maar 75,000 mensen raken hun baan kwijt? Ik volg het weer helemaal, net zoals de rest van de politiek  :? Uiteindelijk is de bottom line van dat bericht niet prettig om te lezen.

Nou ja...

Nee, Ireen, niet van een bepaald beroep. Gewoon extra skilled migrants, onafhankelijk van het beroep dat ze hebben genomineerd. Maar, ja, het is altijd triest als 75000 mensen hun baan kwijt raken, maar dat gebeurt ook als die 31000 migranten niet komen.......

(tja...en hoe dat dan weer werkt...weet ik ook niet. Da's hoe ik het interpreteer...)

Henriette

Ah, nou ja, ik trok mijn conclusie uit deze zin: "Er komen eenmalig 31000 plaatsen bij ten behoeve van werkgevers die kampen met het tekort op de arbeidsmarkt." Daar lijkt het te gaan om specifieke beroepen. Anders hebben we die 31,000 lui hier toch ook wel rondlopen, aangezien er 75,000 uit gegooid gaan worden.

Blijkbaar op meerdere manieren te lezen ;-)

Tja; ik heb over dit onderwerp regelmatig (constructieve) discussies over met Ozzie collega's en niemand snapt er een biet van... WAAROM zijn er nu niet voldoende Ozzies die de vacatures kunnen invullen waarvoor 'al die migranten over moeten komen'??

Een kernprobleem is dat het ene na het andere Skills Plan hopeloos faalt of het nu op federal of state level geinitieerd wordt. Ik denk dat ze steeds te hoog inzetten... laat ze nu eerst een % van de mensen proberen hoger op te leiden ipv het probleem in 1x proberen op te lossen... I know: easier said than done...

Back