meet & greet programme

sash

New Member
hallo, wij hebben even een vraagje. Eind december verwachten wij ons visum te krijgen,maar we gaan eind september al naar Australie om een ander alvast uit te zoeken. Nu hebben we gehoord van een meet and greet programma dat door de overheid wordt geregeld. Weet iemand daar meer van? Kunnen wij daar bv. ook al aan meedoen, ook al hebben we nog geen visum.

groet sash
 
Ik dacht dat alleen South Australia een dergelijk programma had....(maar zeker weten doe ik het absoluut niet)
 
Klopt Mark!
Alleen South Australia heeft die service, en volgens mij alleen als je ook een visum hebt.
Ik weet dat Bear op dit forum daaraan mee heeft gedaan, dus vraag het hem anders eens hoe het precies werkt?

Groetjes Wilbert
 
Wij zijn in September vorig jaar naar SA gekomen en hadden ons destijds ook aangemeld voor de "meet & greet" service. De service bied o.a. hulp bij het vinden van temp. housing, airport afhaal service, info pakket en "buddies". Dat laatste wil zeggen dat er een vrijwilliger / vrijwilligers je van het vliegveld halen en je naar je bestemming brengen en je daar al een beetje wegwijs maken (eerste boodschappen). In hoeverre ze dat (goed) doen hangt natuurlijk helemaal van hun af dus daar moet je wel een beetje geluk mee hebben. De housing service is niets meer dan dat ze je direkt na aankomst al een huis, appartement oid aanbieden voor de 1e  3 maand. Je moet hier gewoon huur voor betalen, maar je hebt wel gelijk na aankomst woonruimte. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt omdat we graag zelf wilden bepalen hoe en waar we wilden gaan wonen dus dat hadden we vanuit NL al geregeld.
Alleen al het feit dat we direkt na aankomst van het vliegveld gratis naar ons appartement werden gebracht door een taxi was al de moeite van de "meet & greet"-service waard.

Michel
 
Back
Top