meisjes 11 en 13 jaar gaan emigreren naar Brisbane

Lodewijk

Member
Hoi, ik ben amber (11jaar)en mijn zus kim(13jaar).
wij gaan emigreren naar australie.
wij hebben een vraag: als je daar op school komt maak je dan makkelijk vrienden?
want mijn zus denkt dat het niet zo makkelijk gaat.

groetjes.
amber en kim
 
Hoi Amber en Kim,

Heel lang geleden, toen ik 7 jaar was en mijn oudere zus 10 zijn wij geemigreerd naar NZ. Het was voor ons wel even wennen om naar een andere school te gaan met kinderen die alleen Engels spraken. Maar naar een paar weekjes waren we helemaal in ons nopjes, maakte makkelijk nieuwe vrienden (als je uit Nederland komt zijn ze super benieuwd naar je) Dus maak je maar niet druk en geniet lekker van jullie nieuwe avontuur! Je kunt trouwens heel goed met je vrienden hier in Nederland contact houden via Skype!

Succes meiden, groetjes Betty
 
Hallo meiden!

Toevallig heb ik hier gisteren avond met onze buurjongen over staan te praten. Hij is geboren in Queensland en 2 jaar geleden met zijn ouders verhuisd naar West Australia wat bijna net zo'n volksverhuizing is als verhuizen van Nederland naar Australie, maar dan zonder taalverschil. Hij gaf aan dat het wat betreft scholen allemaal wel een beetje van hetzelfde is, maar had er wel moeite mee dat hij van een country school naar een school in de stad ging met veel meer leerlingen dan hij gewend was. Het maken van nieuwe vrienden kost hier net zo veel tijd als het in Nederland kost wanneer je naar een andere school gaat. Australische kinderen zijn er wel aan gewent dat er kinderen uit andere staten of andere landen in de klas bijkomen en doen hier niet echt moeilijk over. Je zal redelijk makkelijk geaccepteerd worden, wanneer jij je hier voor openstelt.

Sacha
 
hallo
mijn dochter was 6 toen we hier aankwamen, alweer 2 jaar geleden, en ze is gelijk naar school gegaan en had binnen een week al een vriendje, deze bleek namelijk in haar klas te zitten en bleek ook nog eens onze buurjongen te zijn.
wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zo'n geluk heeft, maar ze vermaakt zich hier prima hoor, met al haar engelstalige vriendjes.
Ook is er hier in brisbane iedere maand een speelgroep voor kinderen van 0 tot ?
Is dat misschien een ideetje?
Weten jullie al naar welke area jullie gaan wonen.

suc6 met alle plannen
 
HAllo Amber en Kim,

2,5 jaar geleden zijn wij hier aangekomen, en na een half jaar reizen kwamen we aan waar we nu wonen.
Onze dochters van toen 10 en 6 waren ontzettend zenuwachtig voor die eerste schooldag.
Geen van beide sprak (goed) engels.

Het is met allebei heel erg goed gegaan, al was de eerste dag heel raar. onze 10 jarige was de eerste dag heel boos toen ze uit school kwam; ZAAAAI, BORING (dat kende ze dan wel weer...)
We hebben toen even heel goed met haar gepraat; je hebt maar een kans; NU ben je interessant, NU wil iedereen weten waar je vandaan komt, en waarom je verhuisd bent, hoe het in je thuisland is etc etc.
Ze heeft dat goed in haar oren geknoopt en gebruik gemaakt van al die aandacht. En inderdaad; ondanks dat haar engels niet goed was, hd ze binnen een paar dagen al een paar leuke vriendinnen. Dat lukt alleen met een lach en een open gezicht. - niet met een chagerijnige kop.

Dat vrolijke gezicht had de zesjarige vanzelf al, en ondanks dat ze geen woord heeft gesproken de eerste 2 weken, had ze een hoop vriendinnen om zich heen die erg blij waren toen ze eenmal wat zei!

Kortom; het ligt aan jezelf of het moeilijk is. Als jij je open opstelt, heb je direct genoeg aanspraak. Ga je je verlegen en gesloten opstellen, is het een stuk moeilijker. Er is maar een kans voor een eerste indruk.
Je bent zeker weten interessant genoeg die eerste weken!

Je mag gerust meer vragen als je wilt.

groet

Aukje
 
hallo
mijn dochter was 6 toen we hier aankwamen, alweer 2 jaar geleden, en ze is gelijk naar school gegaan en had binnen een week al een vriendje, deze bleek namelijk in haar klas te zitten en bleek ook nog eens onze buurjongen te zijn.
wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zo'n geluk heeft, maar ze vermaakt zich hier prima hoor, met al haar engelstalige vriendjes.
Ook is er hier in brisbane iedere maand een speelgroep voor kinderen van 0 tot ?
Is dat misschien een ideetje?
Weten jullie al naar welke area jullie gaan wonen.

suc6 met alle plannen


Waarschijnlijk word het iets in of rond Redcliffe mijn vader vind dat een perfect plaatsje lekker dicht bij Brisbane. Bedankt voor het antwoord.

Groet,
Amber en Kim
 
hoi amber en kim ik ben Ruby en ik ben 9 jaar ik heb een zus van 11 jaar wij zijn net in Australië ik zit op our lady star of the sea het is voor mij niet leuk:( ik denk dat het komt omdat ik nieuw ben .
ik zeg veel geluk:D
 
Hallo Ruby, Misschien vind je het leuk om een keer met mijn dochter Suzanne op Skype te praten. Zij wordt volgende maand ook 9 en woont al 3 jaar in Australie. Helaas kan ze geen Nederland schrijven, maar praten in het Nederlands is geen enkel probleem. Suzanne heeft de eerste maanden ook haar vriendinnen in Nederland heel erg gemist, maar heeft op haar nieuwe school ook weer nieuwe vriendinnen kunnen maken. Dat gaat jou vast ook lukken!

Groetjes,
Sacha
 
Hoi Amber en Kim,
Mijn dochters waren 11 en 12 toen we hier aankwamen en vrienden maken gaat heel makkelijk.
Het schoolkostuum heeft zo zijn voordelen, je wordt niet bekeken op je kleding (want je loopt lekker met zijn allen voor gek) de scholen zijn heel erg leuk, er zijn een heleboel verschillende dingen te doen, veel meer dan in Nl.
Het valt allemaal echt heel erg mee,je bent zo gewend!
Leer maar alvast het volkslied uit je hoofd, dan kun je meteen hard meezingen en ben je meteen binnen :))
maak je niet te druk, de meiden zijn hier heel spontaan en ze vinden jullie heel interessant .
En o ja, Holland ligt in Polen, dan weet je dat alvast, :up::p
 
Back
Top