Melbourne in Sept/Okt: Welke kleding mee?

shortcake

New Member
Hallo Allemaal!

Nu de verhuizing helemaal vaststaat ben ik alvast aan het bedenken wat er mee gaat in de koffer, en wat er aan kleding in de verhuisdozen mee gaat.

Wij vertrekken in september naar Melbourne, en verwachten in oktober onze spullen weer te zien. Wat kunnen we qua kleding het beste meenemen in de koffer? Is het vooral spijkerbroek/lange mouwen weer, of hebben we ook een winterjas nodig? Of wat in NL bekend staat als 'zomerjas'? Truien, tshirts, beide? Ook open of alleen dichte schoenen?

Alvast bedankt! We willen natuurlijk niet 'overpacken'  :wink:

Vivianne
 
Veel succes! Victoria staat niet voor niets bekend als de staat met "4 seasons in 1 day".

Wij hebben 2 keer in de periode oktober/november in de buurt van Melbourne gezeten en we hebben dagen gehad dat je 's ochtends begon met een lange broek en dikke trui en 's middags op het strand kon liggen en andersom.

Denk dat je het beste van alles een beetje mee kan nemen. Wassen kan overal wel, dus zou voldoende pakken voor 2 weken vakantie en de rest in de zeecontainer stoppen. Vergeet in elk geval niet je bikini/zwembroek en je regenjas!

Veel plezier!

Sacha
 
Komt goed pak die zomerkleding maar in.......afgelopen week waren we al tot de conclusie gekomen dat ik de zon in mijn koffer zou meenemen  :wink:
 
de regenjas zou ik maar thuis laten... het regent hier veel te weinig, als het zo doorgaat mogen we in de zomer weer strengere waterrestricties :-(
Maaar vandaag weer lekker buiten in het zonnetje gezeten  :beach: heerlijke winter zo. Ik zou bijna de bbq weer aansteken.

anyway: het mooie is (echt waar) je kunt hier ook nog kleren kopen...
 
Wij zijn tot twee vakanties keer toe in die periode weggespoeld. Of we in de regentijd beland waren.
Wees voorbereid op alles, zoals Sacha al zei.  :up:
 
[quote author=jenm link=topic=9122.msg123360#msg123360 date=1218085184]
anyway: het mooie is (echt waar) je kunt hier ook nog kleren kopen...
[/quote]

Vaak nog goedkoper dan in Nederland!
 
:grin:

Laat mijn man maar niet weten dat de kleren daar goedkoper zijn! Hij heeft al een beetje een koop-verslaving... Ik heb er verder geen last van - ben van het minimizen, vooral als ik het mee moet slepen in een koffer of het aan moet passen in een winkel. Ja, je leest het goed, ik, een vrouw, haat, haat, haat shoppen!

De regenjassen, truien en t-shirts gaan in ieder geval de koffer in, alsmede laarzen en gympen. En voor manlief ook de kostuums - er moet tenslotte ook gewerkt worden  :wink:
 
[quote author=shortcake link=topic=9122.msg123394#msg123394 date=1218109411]
:grin:

Laat mijn man maar niet weten dat de kleren daar goedkoper zijn! Hij heeft al een beetje een koop-verslaving... Ik heb er verder geen last van - ben van het minimizen, vooral als ik het mee moet slepen in een koffer of het aan moet passen in een winkel. Ja, je leest het goed, ik, een vrouw, haat, haat, haat shoppen!

De regenjassen, truien en t-shirts gaan in ieder geval de koffer in, alsmede laarzen en gympen. En voor manlief ook de kostuums - er moet tenslotte ook gewerkt worden  :wink:
[/
quote]
Jij bent de perfecte vrouw voor veel mannen

VRG dutch painter
 
Back
Top