Melbourne of Sydney of .....

Aatje

New Member
Stephan en ik lopen al enige tijd rond met de gedachte om naar Australie te gaan en door mogelijkheden via Stephans werk kan het opeens snel gaan. We wilden graag naar Melbourne.
Onlangs reageerde Stephan op een vacature in Melbourne. Vanuit Australie kregen we te horen dat er meerdere mensen voor deze functie gevraagd worden en in meerdere plaatsen en de vraag is dus waar we heen zouden willen: Sydney of Melbourne.

Over beide plaatsen hebben we inmiddels al veel gelezen en uitgezocht en hoewel mijn (Arina) voorkeur nog steeds naar Melbourne gaat, lijken beide plaatsen me geweldig! Nu we opeens mogen kiezen vind ik het toch best moeilijk want ergens als toerist komen is toch heel anders dan er wonen en zo goed ken ik de steden niet.

Hier op het forum staat over beide plaatsen veel geschreven maar ik zoek eigenlijk de voors en tegens van beide steden om te wonen.

Alvast bedankt!

groetjes
Arina
 
Ik denk dat ik je er niet mee kan helpen. Vond melbourne echt niet zo leuk (sydney geweldig), dus ben ik erg bevooroordeeld. Succes met de keuze.
 
kwestie van smaak.
Ik vind Melbourne weer veel prettiger dan Sydney. Sommige aussies zeggen dat Melbourne een brunette is en Sydney een blondje.  :p
 
[quote author=suske link=topic=6427.msg79740#msg79740 date=1169603894]
Sommige aussies zeggen dat Melbourne een brunette is en Sydney een blondje.  :p
[/quote]

Ik hou meer van :blond:  ... tenminste als ze niet te dom zijn.... :smile:

NL-ers in Oz zeggen wel: Melbourne = Den Haag en Sydney = Amsterdam.
Een ding is zeker: het weer is in Sydney over het algemeen beter dan in Melbourne waar het zeer wisselvallig kan zijn: de ene dag snikhout en de volgende stervenskoud.
Sydney is een duurdere stad om te wonen (9de duurste stad in de wereld - voor New York nog - zag ik gisteren in de krant). Maar als je - net als in NL - een beetje wilt forenzen valt het ook wel weer mee..... richting  Campbelltown (zuid west),  of Penrith en Windsor (NW) is het al weer een stuk betaalbaarder.
------
Aanvulling.... net in De Telegraaf gelezen:
   
De eerste plaats op de ranglijst wordt door Sydney ingenomen, de Australische stad verstoot daarmee Londen van de eerste naar de tweede plaats. De derde plaats is voor Parijs...
En amsterdam stond op de 11e plaats....
 
Ha die Arina,

:lol: :lol: :lol: Waar werkt Stephan en wat voor werk doet hij?!?!?!? Als ze nog meer collega's zoeken dan klimmen we gelijk in de pen als de jobs overeenkomen. Mogen jullie eerst kiezen, nemen wij de left over wel... .hoewel we het liefst naar Melbourne gaan (omdat daar op 2 uur rijden vandaan familie woont). Sydney blijft de mooiste stad ter wereld.

groetjes,
JeLiNaNo - Linda
 
Een ding is zeker: het weer is in Sydney over het algemeen beter dan in Melbourne waar het zeer wisselvallig kan zijn: de ene dag snikhout en de volgende stervenskoud.

LOL!! Hey Henk! Melbourne stervenskoud!! :lol: Het is al een tijdje geleden dat ge nog buiten Australia geweest bent zeker?
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6427.msg79743#msg79743 date=1169605646]


NL-ers in Oz zeggen wel: Melbourne = Den Haag en Sydney = Amsterdam.

[/quote]

Haha, zo zie je maar weer hoe subjectief alles is; ik zou die vergelijking nooooooooit maken en heb het hier nederlanders in Melbourne ook nooit horen zeggen.

Melbourne is de stad van cultuur, eten, drinken en 'hidden secrets'.
 
Melbourne! Melbourne! Melbourne!

(maar Sydney mag er ook wezen hoor)

Ken de vergelijking ook niet, maar als we dat dan toch doen: ik vind zelf Sydney meer vergelijkbaar met Rotjeknor en Melbourne meer met Amsterdam - op haar zuid-Europeaans.  :smile:
 
Sydney - Rotjeknor Annemiek?? Hmmm: als Sydney-lover kan ik het daar niet mee eens zijn... :wink:
Melbourne - A'dam OK. Sydney kun je gewoon niet met een NL stad vergelijken. Misschien met Den Haag... wat tegenstrijdig is met Henk's opmerking... :roll:

Enne: LOL Nico? Over de stervenskoud opmerking van Henk?
Vorig jaar waren we eind oktober in Melbourne en 2 dagen ervoor had het gesneeuwd en gehageld en was het rond het vriespunt overdag... Dat is zelfs voor NL begrippen vrij stervenskoud...

Gelukkig was het gewoon weer 28 graden toen wij er waren... :smile: Zoals het hoort  :wink:
 
En hier komt weer een Melbournian.
Ik heb gekozen voor Melbourne omdat in de eerste plaats ik Sydney te duur vind. Dat blijkt nu dat anderen dat ook vinden en je ziet dat de huizenprijzen in Sydney gaan zakken. In de 2e plaats hoopte ik dat Melbourne wat groener was en dat er wat meer regen viel. Dat bleek dus niet helemaal meer zo te zijn. Wat die wisselvalligheid betreft is het Nederlandse weer wisselvalliger.
Een nadeel aan Melbourne vind ik op dit moment dat op de plaats waar ik woon, je met geen mogelijkheid "snel" in de stad kan zijn. De trein rijd door de weeks in de spitsuren "Express". Dan slaat hij gelukkig een aantal stations over en kan je het redden in 40 minuten, buiten die tijden echter stopt dat kreng op elke kilometer en doe je er dus een uur over.
Je kan dan natuurlijk dichter bij de stad gaan wonen. Dat echter is mijns inziens te druk en te duur. Ook even ervan uitgaande dat de meesten van ons naar Australie gaan voor de rust en de ruimte.
 
Back
Top