Melbourne suburbs in a day (or two)

David Gofferje

New Member
In augustus gaan we een maand Down Under. Onder andere om ons te gaan oriënteren waar we zouden willen gaan wonen. Een van de opties is in (een suburb van) Melbourne. Wat zijn leuke wijken om eens te gaan bekijken?
Eisen/wensen:
Hoeft niet heel centraal
Groen
Rustig
Scholen in de nabije omgeving
Cbd binnen een uur bereikbaar in de spits
Huizen redelijk betaalbaar

Kom maar met jullie suggesties!
 
Persoonlijk denk ik dat je een keuze moet maken tussen CBD bereikbaar binnen een uur met de auto in de spits en groen en rustig/betaalbaar, want in de spits ben je met de auto echt niet binnen een uur de stad in/uit. Verder zou ik als je bereid bent met de trein te reizen of langer in de auto wilt zitten, kijken in de Dandenong Ranges. Leuke plaatsjes in een mooie omgeving. De laatste keer dat ik daar was, ben ik ook in Beaconsfield geweest. Er wordt daar ontzettend veel gebouwd (niet mijn ding), maar het voordeel is dat het openbaar vervoer wordt aangepast op forensen, oftewel op en neer naar de CBD is goed te doen met de trein. Vanuit Beaconsfield ben je heel snel in de mooie omgeving van het buitengebied en leuke plaatsjes en volgens mij is het nog betaalbaar. Wil je echt rustig en groen wonen, kijk dan naar plaatsjes als Emerald, Monbulk of Olinda.
 
Last edited:
Geen Melbz kenner. Maar ik denk dat je een paar tegenstrijdige zaken hebt (zoals @Janneke61 al zei)

Verkeer naar CBD in Melbz is geen pretje naar wat ik hoor.
 
Goeie tips! Dank jullie wel! We hebben in ieder geval een hostel geboekt in de Dandenong Ranges om die omgeving eens te gaan verkennen. Die had al onze aandacht.
 
Nog ff een (misschien stomme) vraag tussendoor die bij me opkomt: ik merk dat jullie Melbourne vaak afkorten als Melbz. Ik kende die niet.
Is dat gewoon een koosnaampje of zo?
 
Woon nu ongeveer een week of 2.5 in een suburb ten noord oosten van het CBD van Melbourne en naar het werk in Carlton en in Brunswick ben ik iets meer dan 30 minuten kwijt. Dan probeer ik wel de freeway te vermijden. Zitten ongeveer 14-15 km van het CBD af. Snel is het niet, maar had erger gekund.....
 


OFX
Back
Top