Manlief is lead engineer. Werkt voor een internationaal bedrijf en kreeg een baan vanuit de vestiging in Australië aangeboden. Tja, dat maakte de keuze een stuk makkelijker.
Ik sluit me aan bij de gedachte van Emily.5
Wij zijn 4 januari vertrokken en voelen ons momenteel al helemaal thuis in Bendigo.
Mijn man kon hier aan de slag bij werkgever waar hij in NL al 17 jaar voor werkte. Overigens niet met een overplaatsing vanuit het bedrijf, maar op eigen verzoek. Daar zijn maanden overheen gegaan voor dat rond was, maar we zijn er heel gelukkig mee en beseffen dat het een unieke kans is geweest. In november kon hij 2 weken deze kant op om allerlei belangrijke zaken zoals bank en scholen te regelen. Dat maakte de landing bij aankomst een stuk zachter.
Wil je meer weten dan staat er van alles in onze Lastavaza Edireliro, anders val ik zo in herhaling en ben ik nog wel een tijdje met typen bezig .
Victoria heeft zoveel te bieden. Wij zijn nog maar net begonnen. Maar dat vakantiegevoel in het weekend heeft ons in zijn greep. Ik hoop dat het zo nog heeeeeeel lang blijft.
Succes met alles!
Hoi Edireliro,
Ik heb zopas jullie verhaal gelezen (er zeker 45 min over gedaan), wow echt super, als een sprookje!
Het klinkt alsof jullie het er echt goed getroffen hebben! Het is ook geruststellend om te horen dat jullie meisjes al zo snel hun weg daar vinden.
Op een moment schreef je over vinden van spullen van vorige reis Down Under …. Grappig, het zelfde is me zaterdag ook overkomen, een kaart terug gevonden dat we in 1998 gebruikt hadden!
Ook sprak je van Katoomba. Daar zijn we ook geweest, ik herinner me er nogal wat van en vond het toen mooi en leuk (hebben er nog foto’s van).
Wel leuk dat uw man zo een baan kon bemachtigen! Zoals ik net aan Emily schreef werk ik als Senior Engineer hier in België, maar ben afgestudeerd als Mechanical Engineer. Ik probeer de laatste tijd al wat contacten te leggen om een netwerk uit te bouwen maar gaat te traag naar mijn zin!
Verder zijn onze weken super druk. Ik heb een meervoudige excel-lijst en daarboven een volwaardige planning opgesteld. Momenteel worden ze enkel maar groter en langer!!! Hoop dat het binnenkort zal veranderen!
Beste wensen & veel pret nog!
Groetjes,
John.
Hoi John,
Wat betreft die lijst....da's leuk hoor! Hij blijft maar groeien en groeien en op een dag merk je dat je meer gaat weg strepen dan dat erbij komt.
Wij zijn ook heel dankbaar, dat we onze droom op deze manier hebben kunnen verwezelijken en beseffen heel goed dat we mega veel geluk hebben gehad. We hebben er hard voor gewerkt, maar als het dan zo uitpakt, dan kun je niet anders dan je heel rijk voelen.
Katoomba gaan we niet meer terug naar toe. Wij vonden het destijds leuk, herkenden er nu niks meer van en vonden het ook niet leuk. We zaten wel in een heel leuk en echt backpackers hostel (good ol' times): No 14. Blackheat sprak ons nog het meeste aan, maar dat is persoonlijk.
Heb je al geprobeerd om recruiters te benaderen (Hays b.v.) of op Seek.com.au en Indeed.com.au te speuren. Geen idee of het succesvol kan zijn, maar niet geschoten altijd mis hè. Alhoewel het qua snelheid vast niet veel uit zal maken. Heeft het bedrijf waar je nu werkt toevallig niet een vestiging ergens in Oz zitten? Of zijn er zakelijke relaties bij je huidige baan die een vestiging in Oz hebben zitten? Je kunt ze dan altijd proberen te benaderen, maar dat heb je misschien al wel gedaan.
Wij hopen in ieder geval dat jouw grote wens op een dag ook uit mag komen. Veel succes en go for it!
Manlief is lead engineer. Werkt voor een internationaal bedrijf en kreeg een baan vanuit de vestiging in Australië aangeboden. Tja, dat maakte de keuze een stuk makkelijker.
Mijn man werkt helaas in een andere branche. Helaas is daarnaast het sponseren door bedrijven wel wat lastiger geworden het laatste jaar. De overheid is kritischer, er is meer regelgeving hieromtrent gekomen.Beste Emily,
Wij zijn al een tijdje op zoek naar bedrijven die mijn man willen sponsoren. Hij is engineer en heeft ervaring op het gebied van civil, piping and constructional. Mag ik vragen voor welk bedrijf je man werkt? Stel een bedrijf is bereidt te sponsoren.. betalen zij dan ook de verhuiskosten? Zijn er nog andere kosten die het berijf voor rekening neemt?
Hoe bevalt het leven in Victoria jullie tot nu toe? Onze kinderen zijn 2 en bijna 4 jaar oud. We zijn pas terug van familie bezoek Victoria (Dromana). De kids spreken na 4 weken al een beetje engels . Het gaat zo snel.
Alles is wel heel erg duur. Maar daarentegen zijn de salarissen wel hoger.
Frankston omgeving trekt ons heel erg aan. We hopen gauw weer terug te keren .
Alvast bedankt voor je reactive .
Gr van Lorsa82