Melbourne, Victoria

Ik verwacht geen paradijs, ik hoop enkel op meer natuur en ruimte. Een ‘outdoors’ mentaliteit en kans om dingen te doen die ik graag doe maar hier niet echt kan. Om 120km te kunnen rijden en dan echt weg van de bebouwing te kunnen zijn.

Hou je er wel rekening mee, dat de max. snelheid in de meeste staten op 100 of 110km/u ligt? Tenzij je de staatskas wilt spekken :)

Haha! Grapje :) Ik snap wat je bedoelt. Als je buiten de grote steden gaat zitten (en ik ervaar Melbourne als groot en bovenal: erg, erg druk) dan kun je inderdaad goed doorrijden.

Ik zit zelf in regionaal SA en ja, ik herken wel veel in het verhaal van Tineke, behalve dat ik een baan van 9-5 heb (bij wijze van spreken). Het salaris ligt gemiddeld hoger dan in NL, maar je moet er meer van betalen. Behalve dat bep. dingen hier gewoon duurder zijn, is NL toch ook (nog steeds) wat meer een verzorgingsstaat dan Australie. Ik heb ook 4 weken vakantie per jaar, er is wel een regeling dat je meer werkt en dan dus meer dagen krijgt, maar door zuinig om te gaan met mijn dagen en het opbouwen van flexi-uren went het ook wel weer. En in NL had ik ook vrienden die maar 21 vakantiedagen op jaarbasis hadden.

Ik sprak in maart een Nederlander die (samen met zijn gezin) al 8 jaar in Melbourne woont en het geweldig vindt. Hij past zijn werktijden zo aan, dat hij de spits enigszins kan omzeilen. Hij was erg blij met maar 1 tot 1.5 uur reistijd per rit.

Tuurlijk is eea ook afhankelijk van waar je precies aan het werk komt e.d.. Er zijn genoeg Nederlanders en Belgen die in de kleine(re) plaatsen wonen en dan geen file hebben (ik ben binnen een kwartier op m'n werk: lopend :) ), maar die dan weer tegen andere dingen aanlopen.

Als je je gewoon een realistisch beeld voor ogen houdt, dan moet het wel goedkomen.
 
@ ernieman, ik denk absoluut niet "dat is niet veel soeps" jullie hebben het zo geregeld dat jij in een prachtige omgeving kunt wonen en tijd met je gezin kunt doorbrengen. En uiteindelijk zijn dat toch de belangrijke dingen.

@FOL, helaas is mijn vriend nooit om 4.30 thuis... het is nu 7.52pm en hij is nog steeds niet thuis. Hij had het gister over een radio interview wat hij had gehoord. In australie werkt meer 38% meer dan 50 uur per week. Ze noemden Nederland ook als voorbeeld (samen met scandinavische landen) waar er maar 1% van de bevolking meer dan 50 uur werkt. Maar goed, uiteindelijk hangt dat natuurlijk van het bedrijf af waar je terecht komt. (en welke industrie, bij mijn vriend is het ook niet mogelijk om werktijden aan te passen, hij moet bereikbaar/aanspreekbaar zijn voor collega's, clienten en consultants)

Mijn bedoeling is niet om hier heel negatief te zijn, het is meer dat er voornamelijk veel positieve verhalen zijn, wilde ik toch onze realiteit beschrijven (op werk/prive verdeling gebied)
 
[quote="Tineke, post: 193525, member: 2309]
@FOL, helaas is mijn vriend nooit om 4.30 thuis... het is nu 7.52pm en hij is nog steeds niet thuis. Hij had het gister over een radio interview wat hij had gehoord. In australie werkt meer 38% meer dan 50 uur per week. Ze noemden Nederland ook als voorbeeld (samen met scandinavische landen) waar er maar 1% van de bevolking meer dan 50 uur werkt. Maar goed, uiteindelijk hangt dat natuurlijk van het bedrijf af waar je terecht komt. (en welke industrie, bij mijn vriend is het ook niet mogelijk om werktijden aan te passen, hij moet bereikbaar/aanspreekbaar zijn voor collega's, clienten en consultants)

Mijn bedoeling is niet om hier heel negatief te zijn, het is meer dat er voornamelijk veel positieve verhalen zijn, wilde ik toch onze realiteit beschrijven (op werk/prive verdeling gebied)[/quote]
Kan ik me goed in vinden. Bij mijn eerste bedrijf (steel constructing) werd er standaard 10 uur per dag gewerkt. En het liefst kwamen ze de Zaterdag ook nog een paar uurtjes langs (tegen 150 & 200%).
Met de 2 uur "ATV" op Vrijdag kwam ik op 48 uur (ipv 25 back in NL).
Gelukkig was Miranda's neef mijn manager, dus toen M. eenmaal aan het werk ging mocht ik op tijd naar huis om Boris uit school te halen (terug naar 30 uur per week en nog ff in de pool voordat ik 'm op moest halen :)) .
Gelukkig is het bij mijn huidige baas niet zo erg :)

Bart
 
Back
Top