Mensen gezocht voor interview

Haytze

New Member
Hallo,

Ik ben student aan de Hogeschool voor Journalistiek in Utrecht.
Ik ben momenteel bezig met een artikel over Nederlandse emigranten. Hiervoor ben ik op zoek naar mensen, die ik kort een paar vragen zou kunnen stellen over o.a. het hoe en waarom en hoe er tegenwoordig naar Nederland wordt gekeken.

Reageer hier in de topic, of stuur even een mailtje naar haytze@gmail.com als je geinteresseerd bent!
Alvast bedankt.
 
Aangezien ik nog geen respons heb, gooi ik hier maar de vragen neer.
Ik hoop sowieso op 1 of 2 reacties, dit zou me ontzettend helpen voor mijn stuk.
Heel erg bedankt!

Naam, woonplaats, leeftijd:

Waarom ben je weggegaan uit Nederland?

Hoe bevalt het om in een vreemd land te leven?

Heb je al eens overwogen om terug naar Nederland te keren?

Waarom wel/niet?

Wat mis je het meest in je nieuwe land?

Is je beeld over Nederland veranderd sinds je in een ander land woont?

Hoe was dit beeld voordat je wegging?

Wordt er regelmatig aandacht aan Nederland besteed in de media?

Hoe wordt Nederland afgeschilderd in jouw land?

Vind je dit beeld terecht?
 
Hoi

Ik wil je wel helpen maar we wonen nog steeds (jammer genoeg) in nederland.
En je vragen zijn volgens mij voor mensen die al vertrokken zijn.

Mocht je toch willen laat maar horen

Groetjes Kees
 
Hoi,

Ook ik zou je wel willen helpen maar ook wij zijn nog druk bezig om in Australie terecht te komen.
Niet zo vreemd dat je nog geen reaktie hebt van down under gezien het tijdsverschil, ze zullen nu pas zo'n beetje wakker worden daar. Nog even geduld dus!
Ik moet zeggen dat ik ook best benieuwd ben naar sommige antwoorden....!

Groetjes, Florence
(en succes met je artikel!)
 
Ik heb inmiddels al een paar mailtjes gehad, bedankt daarvoor.

Ik kan er altijd meer gebruiken, dus kom maar op!
Voor de mensen die nog weg willen ben ik vooral benieuwd waarom jullie willen emigreren.

Groeten