Merry-go-round to & in OZ

Dank je, we lijnen vast op voor ons (meer) Off the Grid leven ;) En we zitten tzt dan wat dichter bij jullie in de buurt. Al ligt dit een soort van halverwege tussen Canberra en Cairns gok ik. Australia is groot....o_O

Idd Australië is groot. Moest het niet zo zijn zou ik er mijn tanden wel eens willen inzetten/stukbijten als architect. (Maar ik heb jullie voor-na foto’s ge iem en jullie kunnen het aardig zelf)
 
Idd Australië is groot. Moest het niet zo zijn zou ik er mijn tanden wel eens willen inzetten/stukbijten als architect. (Maar ik heb jullie voor-na foto’s ge iem en jullie kunnen het aardig zelf)

Ik bel je wel over een paar jaar. Heb wel wilde plannen maar die moeten even vertaald worden naar de werkelijkheid tzt :)
 
Dank je! Coolum Beach, dat is wel zo'n beetje om de hoek ja ;) Ik zie dat we onze accountant dus al gevonden hebben hahaha
Er wonen hier aardig wat Nederlanders dus altijd gezellig. En als je even die Nederlandse accountant een bezoekje brengt kun je je reiskosten lekker in aftrek brengen. ;)
 
Ik bel je wel over een paar jaar. Heb wel wilde plannen maar die moeten even vertaald worden naar de werkelijkheid tzt :)

Tegen dan heb ik de Australische Building Code wel onder de knie. Komende jaar mag ik oefenen met luxe resorts en hotels dus strak en wild....
 
Wat gaaf! Gefeliciteerd! Cooroy is een leuke omgeving! Daar hadden wij ons oog ook al op laten vallen als we niet meer op en neer naar Brisbane hoeven in de spits of met pensioen zijn. Worden we nog buren!
 
Wat gaaf! Gefeliciteerd! Cooroy is een leuke omgeving! Daar hadden wij ons oog ook al op laten vallen als we niet meer op en neer naar Brisbane hoeven in de spits of met pensioen zijn. Worden we nog buren!

Wat leuk!

Ja voor ons tikten de Mary Valley en Sunshine Coast Hinterland (ook) de meeste boxes. Weer, natuur, rustig en hopelijk nog genoeg te doen in de buurt zodat je ook nog aan werk kunt komen tzt.
 
Wat leuk!

Ja voor ons tikten de Mary Valley en Sunshine Coast Hinterland (ook) de meeste boxes. Weer, natuur, rustig en hopelijk nog genoeg te doen in de buurt zodat je ook nog aan werk kunt komen tzt.
Werkgelegenheid is voor ons te slecht om daar nu al te gaan wonen. Maar wie weet in de toekomst?
 
Werkgelegenheid is voor ons te slecht om daar nu al te gaan wonen. Maar wie weet in de toekomst?

In Maroochydore gebeurd er wel het één en ander aan modernisering/IT. Maar, de Sunshine Coast is nog wat apart qua economie. Je bent of heel rijk of je werkt voor de rijken. Maar dan moet wel werk doen waar de rijken behoefte aan hebben. Horeca, tradies enz. Dus daarom worden we maar hippies denk ik tzt. Of ‘ferals’ zoals een vriend van ons hier zegt. ;)

Maak me er nu niet druk over. We proberen hier nu genoeg te verdienen om zsm de hypotheek zo veel mogelijk af te lossen zodat we tzt daar met mindere salarissen af kunnen.

En het is wel een stap dichter bij mij droombaan: Koala Fysio!
 
In Maroochydore gebeurd er wel het één en ander aan modernisering/IT. Maar, de Sunshine Coast is nog wat apart qua economie. Je bent of heel rijk of je werkt voor de rijken. Maar dan moet wel werk doen waar de rijken behoefte aan hebben. Horeca, tradies enz. Dus daarom worden we maar hippies denk ik tzt. Of ‘ferals’ zoals een vriend van ons hier zegt. ;)

Maak me er nu niet druk over. We proberen hier nu genoeg te verdienen om zsm de hypotheek zo veel mogelijk af te lossen zodat we tzt daar met mindere salarissen af kunnen.

En het is wel een stap dichter bij mij droombaan: Koala Fysio!
Mijn man zit in de chemische reiniging voor de olie- en gas industrie, dus geen werk voor hem aan de Sunshine Coast. Tenzij hij natuurlijk een andere technische baan als manager kan vinden, maar die kans is wel klein. Hij is wel onlangs een eigen consultancy begonnen en kan nu meer vanuit huis werken, maar moet toch nog te vaak naar Brissie of het vliegveld in de spits. Ik zou ook wel in het onderwijs terecht kunnen, maar dan zouden we niet verdienen wat hij krijgt. Wij hopen dat de waarde van ons huis ongeveer gelijk op gaat met de waarde van de huizen in de Sunshine Coast hinterland zodat we tzt ons huidige huis kunnen verkopen en daarvan een huis daar kunnen kopen. De regio waar we wonen wordt wel steeds populairder vanwege de goede verbinding met Brisbane itt in de Sunshine Coast en Gold Coast. Ook Ipswich, waar we vlakbij zitten, wordt steeds trendier. Dus hopelijk kunnen we daar tzt van profiteren. Maar ja, het is wel een droom scenario. Overigens denk ik dat de rijken vooral in Noosa zitten en dat vinden wij weer te toeristisch om te wonen.
Waarom starten jullie tzt geen wildlife opvang? Iets realistischer en haalbaarder dan Koala fysio. Mijn vriendin is er net mee gestopt vanwege diverse redenen, maar het was altijd wel erg leuk om daar op bezoek te zijn. Veel dieren die gereleased zijn, blijven terug komen, dus altijd kangoeroes en vogels om je heen.
 
Last edited:
@Janneke61 In Maroochydore zit nog de Sunshine Coast Airport, en in de stad zijn ze bezig met een technisch moderne stadscentrum (ondergronds vuilverwerking, solar, water hergebruik enz.) dus hou dat even in de gaten, je weet nooit hoe een schildpad een kangaroo vangt! Maar ja, er is weinig grote industrie langs de Sunshine Coast, en dat is fijn maar ook lastig zeg maar.

Gewoon even uitzitten in Brissie achterland en dan tot kom je ook naar boven! En Noosa is ook geen plek meer om te wonen. Toen we er 17 jaar geleden kwamen was het leuk toeristisch, nu is het gewoon druk (en duur)

En die Koala Fysio, dat is niet echt hoor ;) Ik kwam het ooit eens tegen en dat klonk bijna net zo exotisch als een Eenhoorn of zo :D Maar zo'n wildlife opvang, dat kost toch alleen maar geld? Ik neem niet aan dat een orphaned Koala een credit card op zak heeft?
 
Ik zie meer in een telefonische hulplijn opzetten voor Afterbang: elke dag een babbeltje maken tegen betaling voor de eenzame medemens. Alleen maar telefoonverbinding nodig. Hij mag dan wel niet van drop houden, maar wel van praten
 
Ik zie meer in een telefonische hulplijn opzetten voor Afterbang: elke dag een babbeltje maken tegen betaling voor de eenzame medemens. Alleen maar telefoonverbinding nodig. Hij mag dan wel niet van drop houden, maar wel van praten
112, voor Nederlanders in ‘nood’ :)
 
@Janneke61 In Maroochydore zit nog de Sunshine Coast Airport, en in de stad zijn ze bezig met een technisch moderne stadscentrum (ondergronds vuilverwerking, solar, water hergebruik enz.) dus hou dat even in de gaten, je weet nooit hoe een schildpad een kangaroo vangt! Maar ja, er is weinig grote industrie langs de Sunshine Coast, en dat is fijn maar ook lastig zeg maar.

Gewoon even uitzitten in Brissie achterland en dan tot kom je ook naar boven! En Noosa is ook geen plek meer om te wonen. Toen we er 17 jaar geleden kwamen was het leuk toeristisch, nu is het gewoon druk (en duur)

En die Koala Fysio, dat is niet echt hoor ;) Ik kwam het ooit eens tegen en dat klonk bijna net zo exotisch als een Eenhoorn of zo :D Maar zo'n wildlife opvang, dat kost toch alleen maar geld? Ik neem niet aan dat een orphaned Koala een credit card op zak heeft?
We zien wel. Als er zich een kans voor doet dan grijpen we hem, maar we gaan er van uit dat we voorlopig nog wel hier zitten en dat bevalt ook goed!
Ik snap dat die Koala fysio niet echt is, maar een wildlife opvang lijkt me best wel wat voor jullie. Er zijn veel funds beschikbaar en supermarkten doneren voedsel wat nog bruikbaar is. Over het algemeen kost het niets en heb je er alleen maar werk (en voldoening) van.
 


OFX
Back
Top