Merry-go-round to & in OZ

gefeliciteerd! een eigen huis een plek onder de zon! super hoor!
wel fijn om te lezen dat iedereen naar boven wil verhuizen, wij gaan lekker de andere kant op
tzt ;)
 
Tijd voor een update? Denk het wel!

Vorige update hadden we nog visite, daarna nog even visite en toen waren we weer met zijn tweetjes! Tegen de tijd dat iedereen weg was begon de zomer echt. Niet dat het in November koud was met zo'n 20 á 30 graden maar eenmaal in December/January aangekomen is het tussen de 30 en 40 graden. Airco weer! Niet dat we klagen maar 40 graden is wel warm, zeker toen de airco in Alice niet zo goed bleek te werken op weg naar @Thijsvr (ondertussen weer gefixed!) De laatste dagen was het 30 graden en dat voelt dan verfrissend vergeleken met 40.

En wat doe je dan als je weer met zijn tweetjes bent? Nou op zomervakantie! Dat kerstvakantie en zomervakantie hier één en hetzelfde is blijft een fenomeen waar we nog even aan moeten wennen maar dat zal vast goed komen lijkt me. De zomer vakantie bracht ons vooral in de Victoria High Country. De High Country/Alpen zijn zo'n 600km lang en ongeveer 200 breed met daarin één of twee stukken asfalt maar voornamelijk honderden en honderden kilometers kilometers 4x4 tracks voornamelijk toegankelijk voor stevige 4x4's en laten wij die nu net hebben! In één woord: HEERLIJK.

Elke dag was je jezelf in één van de honderden kristalheldere bergbeekjes naast je uitgekozen campspot en toilet bezoek is met de schep in hand. En al die andere mensen dan? Waar gaan die naar de WC? Welke andere mensen? Nee hier moet je vaak op zoek naar de medemens. Dagen rijden zonder een auto te passeren. Hoe voel je je dan? Oermens? Walking Dead acteur? Of toch verdwaalde Hollander? (alles met de luxe van een 4x4... dat dan weer wel) Hmmm, toch het meest; gewoon een VRIJ man. Heerlijk wat de natuur, ECHTE WILDE natuur, met je doet.

Mijn bewondering voor de oorspronkelijke bewoners van dit land en de ontdekkingsreizigers die te voet door de dichte bush en over steile heuvels moesten trekken is alleen maar gegroeid. Voor de mensen die dat een beetje willen herbeleven is er trouwens de Australian Alps Walking Track. 655 kilometer lang dwars door den eindigend in Canberra. Als iemand van jullie je geroepen voelt, aan het eind van de wandeling mag je bij ons komen douchen!

Om na drie weken vrij niet helemaal als bosmuizen te voorschijn te komen stond na week 1, die we samen met vrienden van ons doorgebracht hebben (die met die andere rode Land Rover Defender), een paar dagen Melbourne op het programma, even wat oude bekenden bezoeken. (@Yuud, @Thijsvr) Hartstikke leuk en Melbourne heeft zeker hippe, leuke en gezellige wijken.

Heb ik trouwens die grap van die twee Nederlanders die de McDonalds in liepen wel eens verteld? Nee? Nou het was nogal warm in Melbourne dus we brachten een avond door in de McDonalds vlakbij de camping. Lekker in de airco en gratis water drinken (met ijsblokjes erin!) Top service jongens!

Maar uiteindelijk we zijn toch iets meer bosmuis, dus na een paar dagen Melbourne snel weer terug de bergen in!
Geen McDonalds te zien daar, en verder rond toeren en genieten van de rust, de ruimte en de weidse uitzichten. Na twee weken rijd je dan dwars door de Murray rivier heen richting huis en kom je op een veldje wat op de heenreis als ver van alles aanvoelde maar nu na weken in de bergen plots als een drukke camping aan voelt. Wat natuurlijk onzin is. Er zitten nog steeds meer kangaroes op dat veldje dan mensen... dus zo druk kan het nooit zijn. Maar dat is wat echt wilde natuur met je doet.

De eerstvolgende trip start alweer aanstaande vrijdag. Weer terug naar de Sunshine Coast Hinterland, want ja, we hebben het huis echt gekocht en nu moeten we er wat mee hè. Een kleine opfris beurt kan geen kwaad zeg maar. Al het gereedschap in de bak en opknappen dat spul. Laptop gaat ook mee zodat we ook gewoon vanuit 'huis' verder kunnen werken. De rekeningen moeten ook betaald worden natuurlijk! De overdracht heeft met enige vertraging vandaag plaatsgevonden. Vertraging omdat er ergens stukken kwijt waren in de post (of nooit opgestuurd?) maar we hadden geen haast, en de overdracht gaat toch zonder ons erbij. Puur een financiele/notariele afhandeling op afstand, een weekje meer of minder maakt dan niet uit.

Als je het zo terug leest zou je bijna denken dat we hier altijd vrolijke hippies zijn, nu dat kan ik wel even logenstraffen hoor. Voorbeeldje van vandaag: Je komt thuis, briefje in de bus van de post meneer (StarTrack @Thijsvr >:D) Of dat je je pakje op werkdagen, tussen 9000-1700 wil ophalen op het postkantoor AAN DE ANDERE KANT VAN DE STAD!!!! En dit is niet de eerste keer dat ze me dat flikken. Wat is dit voor ballentent? En dat wil dan de motor voor e-Commerce zijn. ONGELOFELIJK!!! Ik voel even een Lebbis momentje opkomen!!! Adem in, adem uit, adem in, adem uit....En dan kijk je op zij, en zie je de kangaroo keutels in je tuin liggen en dan weet je: Het is hier perfect (op de post na dan...)

26804429_10155983025076358_6888045425326507592_n.jpg
 
Last edited:
Vandaag weer de dag die we in NL niet kennen :)

House Inspection!

Ik vroeg me gisteren af toen er druk gestofzuigd en gedweild werd; doen locals dit nu ook (opruimen, dweilen, stofzuigen, schone lakens enz.) voor de inspectie komt? :rolleyes:
 
Beetje laat, we zijn al weer even terug in Canberra van onze 'Home Improvent' trip maar dan toch. Ter info: Terwijl ik dit stukje zit te typen, in de achtertuin, 29 graden en zon, hoppen er wat kangeroes voorbij. Fantastisch toch! Canberra de Bush Capital :)

Maar nu eerst weer even naar Queensland, Sunshine Coast achterland wel te verstaan zo'n 1400km noordelijk. Want zoals jullie weten hebben we daar een huis met een stukje grond gekocht. De grap was dat we het huis en een klein stukje van de grond een half uurtje gezien hebben in oktober of zo en daarna niet meer. Om dan een bod te doen en tot koop over te gaan is wellicht wat apart. Maar ik denk dat we vooral besloten hebben op veel ratio, voor wat betreft de omgeving, het klimaat enz. en op een goed gevoel voor de locatie zelf. En het huis was wat uit geleefd maar zoals elke makelaar weet. Er zijn drie dingen belangrijk bij een huis. Lokatie, lokatie en lokatie. En deze lokatie is goed en gaaf. Zeker nu we er wat langer zijn geweest weten we dat de lokatie goed is voor over wat jaren als we gaan rentenieren ;)

Wat troffen we aan?
- Een oprijpad (laan?) van zo'n 250 meter lang, die groot onderhoud nodig had; wisten we al.
- Een redelijk opgeruimd huis en tuin, verdwenen waren de bankstellen, trampolines, vogelkooi en andere bijzondere tuin ornamenten. Allemaal opgeruimd. Achtergebeven waren wat autobanden, een oude verroeste watertank van 25000 liter en wat kleiner spul. Niets wat met wat werk verwijderd kon worden.
- Een huis waar met schilderwerk, nieuwe vloerbedekking, nieuwe lampen en ventilatoren heel keurig in gewoond kan worden.

De grote verassing kwam een dag of twee later toen we gewapend met kapmes en tuinscharen ons een weg gebaand hadden verder de (onze?) heuvel af richting de kreek in het dal. Na een uurtje of zo hakken kwam de kreek in zicht maar wat meer verraste was het regenwoud waar we ondertussen in terechtgekomen waren (het regenwoud had in zichzelf ook weer een verrassing maar dat later)

OK, even opnieuw:
Onze tuin is gedeeltelijk regenwoud! Ik had nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen: Onze tuin heeft een regenwoud. Je weet wel, zo'n bos waar palmen en varens groeien, waar lianen naar beneden hangen en boomwortels alle kanten opgroeien. Zo'n bos.

En die andere verassing? Nee geen koala helaas, al schijnen ze wel echt in de omtrek te leven, maar een hele echte REUSACHTIGE Python. Ze lag lekker te slapen en ik ging erbijna opstaan om eens lekker af te zetten op die dikke boomstam. Ik geef toe: Ik sloeg een licht vrouwelijk gilletje terwijl ik achteruit sprong, maar het is ook niet elke dag dat ik op een meterslange python ga staan, nog wel in mijn eigen 'tuin', dus ik vergeef het mezelf :) Het beest was zo dik als mijn been (nu heb ik niet heel dikke benen, maar toch) En dat gezegde van 'zij zijn banger van jou dan jij van hun' Bullshit. Bertha de python deed slaperig haar ogen open keek ons eens aan en viel toen weer in slaap. Terwijl ik een nieuwe onderbroek nodig had, ging madam aan haar tweede middagslaapje beginnen. Wie schrok er nu van wie?

De locals zeiden dat het een goed teken was. Goed regenwoud heeft pythons, en pythons ruimen ongedierte op. (Ik dacht dat ze met ongedierte wellicht Australische politici bedoelden maar dat bleek na navraag niet zo te zijn. Dat was de teleurstelling van de week...)

Een andere verassing vond Chris, een vriend die om de hoek woont, in de schuur. Een grote plattegrond van het terrein, er zouden tussen het nu wild groeiende struikgewas nog allerlei wandelpaden moeten lopen en er ergnes nog een klein meertje moeten zijn. Dus we hebben nog meer te onderzoeken ter zijnertijd. Chris en Esther Attewell waren ook zo vriendelijk om onze eerste ' eigen' boom te planten. Een Bunya boom. Het eerste begin van (nog meer) oerwoud. Kleine voetnoot; een Bunya boom plant je niet te dicht bij je huis, de noten van de boom zijn formaat kokosnoot en richten nogal wat schade aan, aan je eigen kokosnoot als ze daar op vallen ;)

En het huis? na twee weken in de ochtenden klussen en in de middag en avond werken op mijn virtuele kantoor hebben we de sleutel aan de klusjesman gegeven zodat die de laatste zaken kan doen en een oogje in het zeil kan houden als ze het oprijpad komen doen en de vloerbedekking gaan leggen. Het eindresultaat zien we dus net als jullie, op de foto's. Maar niet getreurd, het gaat nu de verhuur in en over een paar jaar als we klaar zijn om Hippies te worden gaan we er naar wonen en maken we het ons echt eigen!

En hier de video!
 
Gaaf zeg! Gefeliciteerd. Echt een droom plek.
Ik weet overigens niet waar ik meer van onder de indruk ben: die slang of het feit dat je niet weet wat er allemaal op je land ligt/staat/groeit ;) Zal wel de Australische manier van huizen kopen zijn!

Over een paar jaar komen we zeker op bezoek (als ze me het land nog niet uit gegooid hebben). Kom ik wel een weekje klussen ofzo :p
 
Gaaf zeg! Gefeliciteerd. Echt een droom plek.
Ik weet overigens niet waar ik meer van onder de indruk ben: die slang of het feit dat je niet weet wat er allemaal op je land ligt/staat/groeit ;) Zal wel de Australische manier van huizen kopen zijn!

Over een paar jaar komen we zeker op bezoek (als ze me het land nog niet uit gegooid hebben). Kom ik wel een weekje klussen ofzo :p

Ja, het is wel een beetje vreemd wellicht om pas te ontdekken wat er op je property ligt nadat je het gekocht hebt. Al een beetje de she’ll be right mentaliteit denk ik ;) En we moeten de ‘dam’ (meertje) nog vinden!

Tegen die tijd dat we er zitten zijn we zeker op zoek naar handjes voor in de ‘tuin’. Dus jullie zijn welkom!
 
Back
Top