Merry-go-round to & in OZ

En maar weer even een (mini) blik op OZ life, dankzij onze vrienden van AusPost/StarTrack...

Estimated arrival: 11 April.
In transit: 13 April...

Wat klopt er niet aan dit plaatje...
Powering E-commerce is de slogan... maar zelf werken ze nog niet eens met een telraam volgens mij... (sorry @Thijsvr, niet persoonlijk bedoelt)

Screenshot%202018-04-13%2010.59.27.png

En pakje arrived...beschadigd.... ze kunnen ook niet veel goed doen hè....
 
OK, update-je! Het leven gaat hier ook gewoon door en na ruim een jaar vallen bepaalde dingen minder op, het wordt langzaam maar zeker allemaal wat meer 'gewoon'. Maar saai is het leven zeker niet!

De afgelopen twee/drie maanden stonden weer in het teken van diverse tripjes en trips. In Maart naar Nederland bijvoorbeeld, bijna drie weken terug op kantoor in Eindhoven. Leuk om weer met collega's op kantoor te zijn. Minder leuk: ruiten krabben in de ochtend, mist, kou en files. Maar daar hoef ik niet veel over te zeggen, je kent het wel denk ik
1f609.png
;) Al met al zeker geen heimwee naar grijs, grijs en nog meer grijs!

Op de terugweg even een korte stop in Singapore, even opwarmen na het winterweer in Nederland. Singapore blijft een maffe stad met op het ene moment kleine straatjes waar men op de stoep voor hun kleine winkeltjes kleding zit te vermaken, en op het andere moment de glazen torenflats van allerlei banken aan de wolken krabben. Het ene moment zon, het volgende moment bakken met regen. Mooie stad.

Over mooie steden gesproken; eenmaal terug in Canberra moet ik toch weer vast stellen dat we in één van de mooiste steden ter wereld wonen. Er zijn veel gave steden in de wereld, maar ergens willen wonen is toch anders dan er een bezoekje aan brengen. En Canberra is een hele fijne stad om te wonen. Groen, ruim, rustig, en dan nog meer groen en nog meer ruimte. Als je in je thuis kantoortje zit en je kijkt uit over de groene vallei met daarin verstopt een woonwijk en de kakatoes vliegen op ooghoogte voorbij, dan woon je niet verkeerd toch? Om maar te zwijgen van de natuur binnen de 10 minuutjes rijden! Dat er dan af en toe een schorpioen in je postbus zit en je nog net een slangetje door de tuin ziet sluipen neem je dan voor lief toch?

Op iets verder rijden hebben we natuurlijk nog mooiere natuur, dus weekendje weg met @Red dust naar Deua NP, wombat walhalla en away-from-it-all plek. Je zakt een kleine anderhalf uur lang de Bendetherra vallei in over een 4WD pad om dan na wat rivier doorwadingen eindeloos keus te hebben aan de mooiste kampeerplekken. In het bos? Langs de rivier? In het bos aan de rivier. U zegt het maar! Kan allemaal!

En nog ietsje verder rijden de fantastiche zuidkust. Ruw en leeg. Niets tussen jou en de zuidpool. Zeehonden op de rotsen, zeearenden scheren over en miljoenen krabben maken hun weg van geboorteplek naar wilde oceaan. De enige voetstappen op het strand zijn die van jezelf. 2 dagen kust, 0 mensen gezien. Nee het is hier best toeven!

Iets wat hier wat wat aandacht verdiend; Miss Bang gaat binnenkort dan ook uitproberen hoe de ochtend en avondspits er uit ziet. Na een jaar op afstand in Nederland gewerkt te hebben start ze volgende maand met een echte OZ job. Kantoor zit op 5 kilometer van huis, dus denk dat de reistijd wel mee gaat vallen. Maar die baan vinden ging niet zonder slag of stoot. Met regelmaat terug gedacht aan @Thijsvr zijn verhalen. Hoe kan het toch dat je als slimme kerel of dame zoveel moeite hebt om aan de bak te komen hier? Het niet Australiër zijn helpt echt niet mee. Je snapt net niet hoe ze hier interviewen, je snapt net niet hoe de procedure hier werkt, je snapt net niet wat ze bedoelen met xyz, en hier in Canberra veel voorkomend: Je bent geen citizen, dus geen job bij de overhuid (die hier werkgever nr. 1 is!) Na 4 maanden knalhard solliciteren is het dan wel gelukt. Knap gedaan Miss Bang!

En in ander kort nieuws, helaas moesten we begin dit jaar afscheid nemen van onze dikke kater Husky, om aan deze vervelende gebeurtenis een positieve wending te geven hebben we een nieuw katertje geadopteerd, uit het asiel uiteraard. Een nieuwsgierig en knuffelgraag kereltje. We noemen hem Elon!


31519399_10156283763706358_2538629360483565568_o.jpg
 
Nee echt foetsie. Foto’s gecheckt en bij aankomst na eerste twee creek crossings was nummerplaat er nog. Vermoedelijk verdwenen op weg door water naar de caves. Gerapporteerd bij politie en nieuwe platen gehaald bij RMS. 45 dollar armer, twee platen met nieuw kenteken rijker...
 
Nee echt foetsie. Foto’s gecheckt en bij aankomst na eerste twee creek crossings was nummerplaat er nog. Vermoedelijk verdwenen op weg door water naar de caves. Gerapporteerd bij politie en nieuwe platen gehaald bij RMS. 45 dollar armer, twee platen met nieuw kenteken rijker...

Krijg je dan een nieuw (ander) nummer?!?
 
arrrrghhhhhh!!!!

AusPost Rant!!!!

Spulletjes besteld
Krijg een berichtje dat ze het op 1 Mei bezorgen en een handtekening nodig hebben.
Krijg een berichtje op 1 Mei dat ze het op 2 Mei bezorgen (dit gebeurt elke keer...)
Krijg keurig een SMS-je op 2 Mei in de ochtend met een optie om te bevestigen dat ik thuis ben. (mooie service denk ik nog)
Ik bevestig dat ik thuis ben.
Krijg ik in de middag een SMS dat ik het pakketje op mag halen bij het postkantoor...
Briefje in de bus beneden aan de straat dat ik het mag ophalen...

Ik betaal 25 dollar(!) om een schoenendoos van Sydney naar hier te krijgen en dan nemen ze niet eens de moeite om de driveway op te komen?!?!
Ze mikken gewoon een briefje in de bus dat je het op mag komen halen! Zo kan ik ook op tijd klaar zijn met werk, je haalt in de ochtend je pakketen op bij het postkantoor, rijdt langs alle adressen, overal mik je een briefje in de bus dat men het zelf op mag halen op het post kantoor. Rond 12 uur ben je klaar, leeg je je busje op het postkantoor en klaar ben je! Wat een leven!

Rant over :(

Oh nee; afterRant: Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Het is vaker wel dan niet. 3/4 van de keren gaat het zo... Morgen maar eens op het post kantoor vragen of ze nog koeriers zoeken...
 
Last edited:
Ze willen vermoedelijk die stijle oprit van jou niet op :D
Bij mij gaat het meestal wel goed, maar - en we lopen nu het risico dat jouw draadje volkomt te staan met Aussie Post drama's :) - ik heb destijds een boze klacht naar hen gestuurd, omdat een aangetekend en verzekerd pakketje vanuit Nederland keurig een paar huizen verderop bezorgd was.... Je leest het goed: AANGETEKEND en VERZEKERD en VERKEERD BEZORGD! Het waren persoonlijke dingen van mijn overleden moeder, die mijn vader me op die manier veilig dacht toe te sturen. Hij stuurt me sindsdien alleen nog verjaardags- en kerstkaarten naar m'n huisadres. Eventuele pakjes stuurt hij naar m'n werkadres (waar ze hier niet moeilijk over doen :) ).
Overigens had ik eerlijke buren: hij kwam het me brengen, bood z'n excuses aan, snapte ook niet waarom zijn broer het pakketje aan had genomen. Ik snapte vooral niet waarom de Aussie Post geen huisnummers kon lezen. Die zijn soms wat klein, maar ik heb toch echt een grote, reflecterende 14 op mijn brievenbus staan.
Aussie Post stuurde een berichtje dat ze het zouden onderzoeken, hebben me zelfs gebeld voor details e.d. en daarna heb ik niks meer gehoord. Tja...

Mijn rant ook over ;-) Welcome to the Aussie way of life, Afterbang ;)
 
Even voor de duidelijkheid, het beïnvloed mijn levensvreugde niet hoor ;) Maar van alle bedrijven waar ik mee te maken heb spant Auspost/StarTrack wel de kroon. Het valt des te meer op omdat andere koerier diensten wel gewoon werken en de driveway oprijden (ze hoeven niet omhoog te lopen als ze niet willen)

Jouw verhaal is ook wel bijzonder :eek:
 
Last edited:
Canberra klinkt zo toch echt alsof het in the middle of nowhere is zeg.
Wees gerust, hier in Sydney kunnen ze er ook wat van. Ik koop maar weer gezellig in de winkel, dat bezorgen gaat em niet worden hier.
 
Canberra klinkt zo toch echt alsof het in the middle of nowhere is zeg.
Wees gerust, hier in Sydney kunnen ze er ook wat van. Ik koop maar weer gezellig in de winkel, dat bezorgen gaat em niet worden hier.

Het is ook maar een dorp hè vergeleken met Sydney of Melbourne ;)
 
als ik dit allemaal zo lees lijkt mij Canberra best wel een toffe plek om te wonen!
 
Back
Top