Merry-go-round to & in OZ

In dit geval was het niet een job waar ik op wilde solliciteren maar er is een soort inflatie gaande. 10 jaar geleden hoefde je alleen Citizen te zijn voor bepaalde rollen waar je in aanraking komt met gevoelige info. Tegenwoordig moet je als receptionist al bijna Top Secret Clearance hebben en onberispelijk gedrag + citizen zijn ;)

Eerst nog maar eens een paar maanden langer werken voor mijn huidige werkgever. Heb echt weer een paar leuke dingen te doen. En dan zien we van de winter wel weer. Wie weet wat er dan weer te doen is bij NXP (mijn opdrachtgever) En anders mooi de tijd om wat aan de diverse projecten te werken ;) (uitdaging is dan uiteraard zoals altijd: Wel tijd en geen geld hahaha )
 
Het is ook weer een gevalletje typisch australisch, compleet over de top met dat soort dingen. En pas daarna zie je dat je ook een blue, white, orange, red and black card nodig heb voor een simpel baantje. Dit land verdrinkt in de bureaucratie.
 
Beetje stil op het forum, doen we hier ook al aan Social Distancing? ;)

Random updates:
1. Als je een mobiel telefoon abonnement wil bij Telstra, ga dan naar de winkel. Doe het niet online. Ik deed het online en na een week nog steeds geen verbinding, wel tig promises van de call center medewerkers dat het bijna er door was. Na een week, loop ik de winkel binnen en binnen 10 minuten sta ik buiten met een werkend abonnement.

2. Kreeg net een aanbieding om tot Eind Q3 door te gaan voor mijn huidige werkgever. Dus dat is een meevaller aangezien ik er van overtuigd was dat Q2 het allerlaatste kwartaal voor ze zou zijn. Heintje Davids is er niets bij ;) Nu is het een echt contractor contract met 0 uren vast. Maar zolang je ergens rondhangt komt er vaak vanzelf werk op je af, dus we zijn er blij mee. Kunnen we dat pensioen wat nu verdampt weer wat aanvullen.
En... een klusje wat ik in Q12017 vanuit Australia zou doen gaat dus langzaam maar zeker naar de 4 jaar. Nog even en ik kan mijn citizenship gaan aanvragen terwijl ik nog in NL werk ;)
 
Beetje stil op het forum, doen we hier ook al aan Social Distancing? ;)

Random updates:
1. Als je een mobiel telefoon abonnement wil bij Telstra, ga dan naar de winkel. Doe het niet online. Ik deed het online en na een week nog steeds geen verbinding, wel tig promises van de call center medewerkers dat het bijna er door was. Na een week, loop ik de winkel binnen en binnen 10 minuten sta ik buiten met een werkend abonnement.

2. Kreeg net een aanbieding om tot Eind Q3 door te gaan voor mijn huidige werkgever. Dus dat is een meevaller aangezien ik er van overtuigd was dat Q2 het allerlaatste kwartaal voor ze zou zijn. Heintje Davids is er niets bij ;) Nu is het een echt contractor contract met 0 uren vast. Maar zolang je ergens rondhangt komt er vaak vanzelf werk op je af, dus we zijn er blij mee. Kunnen we dat pensioen wat nu verdampt weer wat aanvullen.
En... een klusje wat ik in Q12017 vanuit Australia zou doen gaat dus langzaam maar zeker naar de 4 jaar. Nog even en ik kan mijn citizenship gaan aanvragen terwijl ik nog in NL werk ;)
Bofkont! Zeker in deze tijden is verzekerd zijn van werk wel erg fijn!
 
1. Als je een mobiel telefoon abonnement wil bij Telstra, ga dan naar de winkel. Doe het niet online. Ik deed het online en na een week nog steeds geen verbinding, wel tig promises van de call center medewerkers dat het bijna er door was. Na een week, loop ik de winkel binnen en binnen 10 minuten sta ik buiten met een werkend abonnement.

Datzelfde geldt voor Vodafone. Had online een nieuwe telefoon besteld - kon niet in winkel, want online aanbiedingen zijn anders dan die in de winkel - en wilde m'n nummer over laten zetten naar de nieuwe sim, die ik er apart bij moest bestellen (wel gratis, dat dan weer wel). Heeft diverse weken en drie-vier telefoontjes geduurd. Er was een 'issue' aan hun kant. En ik kon het niet via m'n telefoon doen, doordat ik niet op m'n account kon inloggen en geen smsjes van hun ontving met nieuw wachtwoord e.d. Nou ja, lang verhaal, maar uiteindelijk een emailadres gekregen, waar ik m'n gegevens, kopie ID e.d. naar toe moest sturen en toen was de boel heel vlot opgelost.
Het constant naar een filiaal verwezen worden tijdens het eerste telefoontje, werd dusdanig irritant, dat ik de daaropvolgende telefoontjes maar meteen begon met: dichtstbijzijnde Vodafone filiaal is 400km verderop.

Volgende keer toch maar een andere provider??
 
@Beebmeep. Heb vodafone heel even voor internet gehad. Dat was ook geen briljante ervaring qua support (en product) In jouw regio zou ik zeker voor Telstra gaan denk ik (qua bereik buiten de stad? Al is het al heel snel niets gok ik, met welke provider dan ook)
 
@Beebmeep. Heb vodafone heel even voor internet gehad. Dat was ook geen briljante ervaring qua support (en product) In jouw regio zou ik zeker voor Telstra gaan denk ik (qua bereik buiten de stad? Al is het al heel snel niets gok ik, met welke provider dan ook)

Ik ben destijds bij Vodafone gebleven omdat ik daar in NL ook bij zat = was bekend.
Een vriendin adviseerde pre-paid via Aldi. Net zo'n goed (of slecht) bereik als Telstra, maar goedkoper. Dat was dan ook mijn keuze, omdat mijn ervaringen met Telstra in de winkels te wensen overliet. Maar mijn oude telefoon werd er na een kortstondig zwemavontuur er niet beter op, dus (te?) snel beslist om de telefoon online via Vodafone te bestellen, omdat die er op dat moment een vrij goede aanbieding voor had. Vandaar. Maar denk inderdaad wel dat dit m'n laatste Vodafone abonnement is.

Qua internet zit ik bij Internode en dat bevalt prima.
 
Als ze er 20,000 kunnen onderbrengen

De vakkenvullers van het WC Papier vak schieten tekort lijkt het....

Maar ook kreeg al een waarschuwing, “...ja we hebben je contract met 6 maanden verlengd maar dat zegt niets...” kreeg ik gisteren al te horen. Het is voor velen spannend op het moment. Op meerdere vlakken. Good luck @slatsr
 
De vakkenvullers van het WC Papier vak schieten tekort lijkt het....

Maar ook kreeg al een waarschuwing, “...ja we hebben je contract met 6 maanden verlengd maar dat zegt niets...” kreeg ik gisteren al te horen. Het is voor velen spannend op het moment. Op meerdere vlakken. Good luck @slatsr
Gelukkig ben je thuis. Mijn ouders willen nu al naar huis toe, ze breken hun campervan trip af (moeder kan er niet meer goed door slapen) en gaan een maand eerder terug naar huis omdat we met ons allen vrezen dat er eind april helemaal geen opties meer zijn en niemand weet hoe lang ze dan vast zouden zitten. Nu hopen voor ze dat er nog vluchten zijn...
 
Hen vanochtend met een bekende bij de coles gesproken, probleem zit hem niet in de vakkenvullers, het gaat erom dat er niet genoeg truck drivers zijn en ze kunnen door de vakbonden en regelgeving niet meer uren maken :confused:

was just kidding ;) Maar bedankt voor de verheldering anyway 👍
 
Nou, wellicht binnenkort ook solliciteren bij de Coles? Zoals bij zovelen staat mijn contract op losse schroeven. Contract tot en met Q3 werd van de week al Q2 en nu dus wellicht Q1? Dat is het leven van een contractor, het risico is er altijd en ondanks dat ik natuurlijk wat bijdraag aan de toko ben ik ook niet onmisbaar. We gaan het in de komende week ontdekken!


Iets anders medisch dan de huidige toestand, en meer typisch Australisch; Ben van de week voor het eerst bij zo'n skin cancer clinic lang geweest. Mijn vader is aan Melanoma overleden op zijn 46ste (Melanoma is huidkanker die vaak agressief uitzaait) en dat is nu net waar we in Australia ook erg goed in zijn: Melanoma. En ik ben ondertussen 47.... dus tijd om een nog beter op te gaan letten als dat ik al deed ;)
Ik belde en kon de volgende ochtend al terecht. Normaal is het vaak weken of maanden wachten. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, er zeggen nogal wat mensen of nu. Goed nieuws voor mij. Nog beter nieuws was dat al mijn -tig moedervlekken het prima naar hun zin hebben en niet buiten de lijntjes kleuren. Dus ik ben weer voor een jaar goedgekeurd!


Als je je verveeld en geïnteresseerd bent in geinige, aparte, vaak in natuurlijke omgeving geplaatste huizen en niet te dure huizen, dan is het YouTube channel van Kirsten Dirksen (Amerikaanse ondanks haar Nederlandse naam) een leuk channel. Ik kijk regelmatig een aflevering. De verassing was dat de aflevering die het YouTube algoritme me nu voorschotelde geschoten was in Nederland, en niet zomaar een plek, maar in mijn geboorte plek, waar ik opgegroeid ben en de plek waar ik de laatste 10 jaar voor migratie ook weer gewoond heb. Kijk zelf maar anders! (wat is het groen!!!!)


Dit weekend geen tripje naar Thredbo. Dus maar een rondje hier? Verder tijd genoeg om de kettlebells eens stevig ter hand te nemen; a healthy mind in a healthy body! En tijd om de 4e slaapkamer in te richten als 2e office aangezien Miss Bang ook thuis gaat werken vanaf volgende week. Brings back memories. Het eerste jaar hier werkten we beide vanuit huis. De poezen zullen er vast van genieten, zoveel aandacht!

Have a happy day all!
 
Good nieuws, Bang, gefeliciteerd. In lijn met jouw ouder worden en enge ziektes kreeg ik vandaag als 60-jarige mijn eerste shit-kit in de bus (gratis bevolkingsonderzoek darmkanker 60-plussers). Spannend om na te denken wat ik zal eten en drinken (spinazie, bietjes en flessen rode wijn) om ze daar de stuipen op het lijf te jagen. Maar of ik daar een weekend mee vol krijg ...

Bestanden overzetten van mijn ouwe Dell naar mijn nieuwe Dell, en virusscanners verder testen is daarentegen wel weekendvullend. Yawn.

Leuke dingen voor de mensen. Ons kleine conglomeraatje van 3 suburbjes, gelinkt door onze gezellige hippiefied High Street, is een Facebookpagina aan het opzetten voor locale foodbusiness. Alle kroegjes, restaurantjes, kleine groceries, veggieboertjes, fish mongers, slagerijtjes kunnen zich erop aanmelden en adverteren wat ze In Tijden van Liefde en Corona te bieden hebben. De Takeaway Group. Heel veel lekkere afhaal en deliveries, menu's vliegen langs en krijg je ontieglijke honger van. Ze gaan nu groepsgewijs proberen om elke week verschillende 4 of 5 leveranciers te openen voor het publiek, zodat elke leverancier 1 week alle klandizie krijgt. Ceres, de small-farmersorganisatie doet ook mee en maakt iedere week een groenten- en fruitpakket van local and seasonal harvest, dat je op bepaalde plekken en met BYOB in onze county kunt afhalen a $ 35 (small) of $ 45 (family). Superleuk, iedereen heeft nu tijd voor dit soort initiatieven en werkt ijverig samen, klanten en leveranciers.

Geen zin om te werken. Heel mooi weer dit weekend (27 C), dus misschien na 1 week binnenzitten maar eens naar buiten. Dat zal iedereen wel doen, krijg je dat social distancing weer ...

Hou het virus free, everybody!
 
Back
Top