Merry-go-round to & in OZ

Aussie politiek is behoorlijk genant op dit moment. Zachtjes uitgedrukt...

Het is ONGELOFELIJK...

Ik kan het hele spektakel van minuut tot minuut vanuit mijn ooghoek volgen (Guardian.com) Het is om te huilen.

Enige silver lining (hoop ik) is dat het clubje fascisten binnen de Liberals zichzelf opblaast in deze actie.
 
Het is ONGELOFELIJK...

Ik kan het hele spektakel van minuut tot minuut vanuit mijn ooghoek volgen (Guardian.com) Het is om te huilen.

Enige silver lining (hoop ik) is dat het clubje fascisten binnen de Liberals zichzelf opblaast in deze actie.
Helemaal mee eens. Het zou toch van de zotte zijn, dat ze na al deze kleuterschoolpolitiek (hoewel dat beledigend is naar kleuters toe) alsnog PM of zo zouden worden e.d. en dan de bevolking bedanken voor hun geduld etc..
 
Heb het ook op de voet gevolgd, ongelofelijke chaos binnen de Liberals. En met 45/40 vote lijkt er niet echt een eenheid en volop steun voor Morrisson. Ben benieuwd wanneer we weer naar de stembus gaan....
 
De eerste week in ons nieuwe huis zit er op. De verhuizing verliep vlekkeloos, op tijd, vlot en niets kapot. Meeste dozen zijn uitgepakt al zijn redelijk relaxed met verhuizen, dus het is nog een klein beetje rommelig voor Nederlandse begrippen en behoorlijk aan kant voor Australische
1f609.png
We bewandelen de gulden midden weg zeg maar. En we moesten nadat we de sleutels gekregen hadden eerst een langere wandeling in de Blue Mountains doen hè en wat 4x4 driving in Newnes State Forest (zal de video's eens bij elkaar gaan rapen)

Langzaam valt alles op zijn plek, ik heb eindelijk weer een redelijke garage (ongeveer 30m2) en veel opslag ruimte onder de garage en onder de veranda. Top! En de poezen zijn sinds dit weekend ook weer gewoon buiten. Wel via een ultra modern WiFi gestuurd kattenluik. Kan precies zien wie er wanneer naar buiten en naar binnen komt, en het kattenluik gaat automatisch van- en op slot. Avondklok voor de poezen!
Ze genieten van het buiten zijn al is nog niet de hele tuin voor ze. De familie Magpie hebben besloten dat de poezen alleen op het gras mogen wanneer de magpies daar toestemming voor gegeven hebben. De poezen worden dus af en toe weg gejaagd, terug de veranda op
1f642.png


Afgelopen zondag was een beetje een ouderwetse Nederlandse zondag. Grijs en regenachtig en een bezoekje aan de lokale IKEA. Maar 's middags dan toch even de bergen ten zuiden van de stad in, waar je dan toch even snel stapels kanagroos, wallibi's, emu's en wat platypussen ziet.

44022891_10156695152696358_7282921557872082944_n.jpg


44028256_10156695152751358_6808109873872502784_n.jpg


44060597_10156695152951358_7067965278000250880_n.jpg



walking in the Blue Mountains with friends:

42940178_10156660507171358_3458793973001224192_n.jpg


42874313_10156660507736358_5263506898266619904_o.jpg

42919968_10156660508176358_6834417828460756992_n.jpg


42963269_10156660508596358_8202209344226328576_n.jpg
 
Last edited:
Prachtige fotos en wat vind de kattenbescherming van de avondklok? Is er al een opstand beraamd?🤣

Hahaha. Nee, all good. In het vorige huis in Canberra hadden ze ook al een avondklok ;) En nu na een week binnen zitten is alles beter dan dat :D

De grootste overgang was van NL 24/7 outdoor naar avondklok. Maar die verandering kwam met een vlucht van 18000 km. Dus toen waren ze allang blij dat ze ons weer zagen.

Dus als je voortaan slecht nieuws wilt brengen. Doe er nog een slechtere ervaring aan vooraf. Dan valt het wel mee ;)
 
@afterbang , dus jullie zijn nu definitief naar QLD verhuisd? Enne...welke trail heb je gelopen voor bovenstaande wandelfoto's?

Volgens mij had hij ook een huis in Canberra gekocht ipv gehuurd dus hij zal nog wel in Canberra wonen :)

PS: prachtige foto's en uitzicht vanaf het deck
 
@afterbang , dus jullie zijn nu definitief naar QLD verhuisd? Enne...welke trail heb je gelopen voor bovenstaande wandelfoto's?

Nee we zijn naar Canberra zuid verhuisd :)
QLD is verhuurd.

De trail is de Rodriguez Walk. Loopt van Govetts Leap naar Evans Lookout. Je daalt af de Valleys in. Je wandelt door de valleys richting Evans. Je loopt weer omhoog naar Evans (Is dezelfde opgang als Grand Canyon Walk) En dan volg je de Cliff top Walk terug naar Govetts.
 
En niet vergeten af te slaan bij Junction Rock. Dat is de afslag die een beetje vaag is.

En er is dichter bij Evans (als je van Govetts vertrekt) een deel van de trail ingestort. Er is een trail omheen gebouwd. Beetje vaag te zien maar het is er wel.

Ik hou me even bij wat simpelere wandeltochten. Las dat de route die jullie gelopen hebben voor ervaren wandelaars is, omdat het een moeilijk pad is welke slecht aangegeven staat. Kaart meenemen e.d. Toen ik in Sydney & Blue Mountains was, werd het lopen al een uitdaging vanwege een - naar nu blijkt - permanente beenblessure :( Maar wie weet wordt ik fit genoeg om in de toekomst ook weer de challenging/strenuous hikes te doen. Voorlopig hou ik me bij 'medium' en geniet ik van andermans foto's :)
 
Ik hou me even bij wat simpelere wandeltochten. Las dat de route die jullie gelopen hebben voor ervaren wandelaars is, omdat het een moeilijk pad is welke slecht aangegeven staat. Kaart meenemen e.d. Toen ik in Sydney & Blue Mountains was, werd het lopen al een uitdaging vanwege een - naar nu blijkt - permanente beenblessure :( Maar wie weet wordt ik fit genoeg om in de toekomst ook weer de challenging/strenuous hikes te doen. Voorlopig hou ik me bij 'medium' en geniet ik van andermans foto's :)

Kaart is overdreven. Maar het is een stevige dag wandeling. En met een been blessure wil je niet ‘vast’ komen te zitten ergens in een vallei. The only way is up ;)

Wat vervelend trouwens :(
 


OFX
Back
Top